Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland
Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
30 sept 2025Uren per week:
16 - 24 uurPublicatiedatum:
8 aug 2024Optie tot verlenging
De opdracht kan na de initiële looptijd, in overleg tussen de Provincie Overijssel en de opdrachtnemer/kandidaat één of meerdere malen verlengd worden. De duur en de inzet worden in gezamenlijk overleg bepaald. De voorwaarden worden bij een eventuele verlenging niet aangepast en zijn niet onderhandelbaar. Het tarief kan wel op verzoek van leverancier aangepast worden (zie aanvullende informatie voor voorwaarden). De eventuele verlenging is altijd voor een bepaalde tijd en door de Provincie Overijssel schriftelijk kenbaar gemaakt aan de opdrachtnemer/kandidaat.
Organisatie
De ambtelijke organisatie van de provincie bestaat uit acht eenheden. Dit zijn de eenheden Bedrijfsvoering, Publieke Dienstverlening, Economie en Cultuur, Project- en programmamanagement, Wegen en Kanalen, Bestuurs- en Concernzaken, Natuur en Milieu, Ruimte en Bereikbaarheid. Daarnaast is er de Statengriffie, die Provinciale Staten adviseert en ondersteunt. De hoofden van deze eenheden zijn vertegenwoordigd in het Centraal Management Team (CMT) en de adjunct hoofden zijn vertegenwoordigd in het Bedrijfsvoeringsoverleg (BMT). Er is een tweehoofdige directie (Directie-overleg, DO).
Als beleidsontwikkelaar werk je binnen Bedrijfsvoering op gebied van Informatievoorziening & Digitalisering.
Project
Bij de provincie Overijssel werken we aan een digitaal, betrouwbare provincie en hebben we de ambitie om informatie zo goed mogelijk te laten stromen. Om dit te kunnen doen, kijken we naar onze basis en willen we ons informatiebeheer steviger neerzetten.
Opdracht omschrijving
Jouw hoofdtaak is het inhoudelijk verder brengen van beleid- en uitvoeringskaders van een kwaliteitssysteem dat toezicht houdt op een verbetering van het informatiebeheer in de organisatie. Dit doe je in een complexe omgeving, waarin verschillende stakeholders een rol spelen.
Verantwoordelijkheden / Resultaten
De beleidsontwikkelaar informatiebeleid is verantwoordelijk voor:
Het maken van beleid- en uitvoeringskaders van een kwaliteitssysteem. Jij staat vooraan bij dit traject en draagt met inhoudelijke expertise bij om dit tot een succes te maken.
Je betrekt de juiste collega’s en verzorgt advisering op gebied van informatie-wetten.
Naast het werken aan een kwaliteitssysteem neem je andere kleinere adviestaken op je of vertegenwoordig je de provincie in relevante overleggen.
Beschikbaarheid
De Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 (of indien mogelijk eerder) tot en met 30 september 2025 voor 16 tot 24 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Waar van toepassing dient u bij alle eisen en wensen het veld "Toelichting" in de applicatie in te vullen. De provincie Overijssel beoordeelt uw offerte uitsluitend op de informatie die u bij deze toelichtingen invult. Als uit de toelichting bij een eis blijkt dat u niet voldoet aan de eis dan wordt u uitgesloten. Als uit de toelichting bij een wens niet blijkt dat u punten verdient voor deze wens dan ontvangt u geen punten. Wanneer u in deze toelichtingen alleen maar verwijst naar het CV en / of naar overige documenten, dan wordt u uitgesloten (eis) of ontvangt u geen punten (wens). Het ingediende CV en / of overige documenten dienen louter ter verificatie van hetgeen u in de toelichtingen heeft opgeschreven.
De aanbieder gaat zonder voorbehoud akkoord met de bepalingen in deze offerteaanvraag en verklaart dat alle aangeleverde gegevens en antwoorden juist en volledig zijn.
De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.
De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...
Gezocht wordt naar een opdrachtnemer, niet zijnde een zzp'er
De kandidaat beschikt aantoonbaar over tenminste een afgeronde hbo opleiding op het gebied van Informatiemanagement of vergelijkbaar.
De kandidaat beschikt aantoonbaar over adviesvaardigheden in de vorm van werkervaring, als adviseur of vergelijkbaar, van minimaal 3 jaar.
De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als beleidsontwikkelaar en kan uitvoering geven aan of (bege)leiden van analyses en implementaties bij (semi) overheidsorganisaties in de periode 2015-heden.
De kandidaat beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en schrift.
Wensen
De kandidaat heeft aantoonbaar inhoudelijke kennis van informatiewetten met name archiefwet. Beschrijf in de toelichting beknopt hoe de kandidaat deze kennis heeft opgedaan. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens (50%)
Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het werken aan een kwaliteitssysteem en heeft goede resultaten behaald binnen deze projecten. Beschrijf in de toelichting beknopt wat voor project het is geweest en welke resultaten er zijn behaald. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens (50%)