thumbnail
thumbnail

Strategisch adviseur Stuurinformatie en Administraties

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110
32 Noord-Brabant

Begindatum:

19 jun 2023

Einddatum:

31 dec 2023

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 mei 2023

Omschrijving van de opdracht
Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging
Ben jij...

.. als strategisch adviseur goed in het adviseren en ondersteunen van de programmamanager Stuurinformatie en Administratie (SIA) op project- en programma-overstijgende zaken? Zie je jezelf daarbij zowel ondersteunend als voorbereidend werk leveren en ook daadwerkelijk fungeren als de rechterhand van de programmamanager? Ben je ook goed als dossierschrijver met een politiek bestuurlijke antenne? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat ga je doen?
Je bent de rechterhand van de programmamanager, op alle gebieden. Dat betekent dat je van alle lopende zaken binnen het programma het overzicht behoudt en bewaakt. Je legt in aanvulling op de rol van de opdrachtnemers team- en programma-overstijgende verbindingen. Je brengt advies uit over rapportages die aan GS en PS worden aangeboden die betrekking hebben op het werkveld SIA, je bent in staat om adviezen om te zetten in GS en PS dossiers, en je bereidt vergaderingen van de programmamanager voor. In deze rol ben je ook in staat zelfstandig projecten op te pakken en te realiseren.

De hoofdtaken hebben betrekking op de aansturing en voortgang van het programma, uiteraard in afstemming met de eindverantwoordelijke, namelijk de programmamanager en de opdrachtnemers/projectleiders.

Voorbeelden van je taken, veelal in samenwerking met de opdrachtnemers, zijn voor het werkveld SIA:

  • Voorbereiden van alle vergaderingen van de Statencommissie Sturen&Verantwoorden en daar ook bij aanwezig zijn indien nodig, voor het leveren van advies en beantwoorden van vragen.

  • De voorbereiding, coördinatie, bewaking en opvolging van afspraken met GS en PS.

  • Het schrijven van reacties op externe rapportages (zoals bijvoorbeeld die van de ZRK of accountant), annotaties
    en adviezen in de vorm van GS en PS dossiers.

  • Ontwikkelagenda’s van de teams mee opzetten en uitvoeren.

  • Het voorbereiden van de programma-overleggen met de collega’s uit het hele programma en het vastleggen en
    opvolgen van de oogst van die bijeenkomsten.

  • Het adviseren en ondersteunen van het overleg tussen programmamanager, opdrachtnemers en H-managers.

  • Het initiëren, organiseren, voorbereiden en annoteren van (bestuurlijke) overleggen en bijeenkomsten en de
    bestuurlijke stukkenstroom organiseren.

  • Het ontwikkelen en uitdragen van visie voor het genereren van de administratie van de toekomst, om als organisatie en werkgever adaptief vermogen te kunnen laten zien.

  • Projectleiderschap voor enkele programma-brede projecten, zoals het digitaliseren van processen voor
    financiën/AOIC en het begeleiden van de ontwikkeling van expertises voor vakgroepen. Ook projecten zoals het
    organiseren van een goede WKR rapportage en het doorvoeren van verbeteringen in het kader van het horizontaal
    toezicht van de belastingdienst, horen hierbij.

De genoemde werkzaamheden worden uitgevoerd binnen een politiek-bestuurlijk, en maatschappelijk complex krachtenveld waarbij de dynamiek groot is en waarbij het leggen van de dwarsverbanden, vooral in de samenwerking tussen de bedrijfsvoeringsprogramma’s essentieel is. Je werkt mee aan het realiseren van de Visie Bedrijfsvoering 2023 en een gezamenlijke innovatieagenda met als doel een voortdurende ‘state-of-the-art’ bedrijfsvoering.

In deze functie werk je veel samen met de programmamanager SIA, zij is je grootste opdrachtgever en sparringpartner. Je werkt nauw samen met hiërarchisch-managers en de opdrachtnemers van de vier teams binnen het programma: team Administratie, team Datalab, het SAP-team en het team Informatiecontrol en beheer. Je bent een spin in het web voor het programma en je zorgt er mede voor dat het team met elkaar verbonden blijft. Verder werk je nauw samen met de collegae uit alle bedrijfsvoeringsprogramma’s en zit je dicht op de politiek-bestuurlijke dynamiek.

Kandidaatomschrijving
Wat verwachten we van jou?
Als onze strategisch adviseur SIA beschik je over:

  • Een academisch werk- en denkniveau, met een bedrijfseconomische/administratieve achtergrond/opleiding.

  • De kwaliteit om een visie te ontwikkelen, deze te vertalen naar adviezen en projecten en dossiers te schrijven.

  • Resultaatgerichtheid en kun je goed uit stukken de kern destilleren en gericht adviseren over relevante punten.

  •  Ervaring in een politiek bestuurlijke context bij een provincie of grotere gemeente (>300 fte).

  • Verbindende kwaliteiten en kijk je met een integrale bril, toon je initiatief en kom je met vernieuwende ideeën en
    oplossingen.

  • De drive om de zaken goed op orde te hebben en daarmee de organisatie verder te helpen.

Interviewplanning
We streven er naar de gesprekken te houden op woensdag 7 juni 2023.

Toelichting op rooster
Kandidaat dient beschikbaar te zijn 24 - 32 uur per week (gemiddeld 28 uur), het aantal FTE is 0,67 – 0,89. Aanwezigheid is flexibel, circa 1 à 2 maal per week wordt er op het Provinciehuis in ’s-Hertogenbosch gewerkt/overlegd. Er kan verder vanuit eigen huis of eigen kantoor gewerkt worden. Mogelijk veranderen de maatregelen t.a.v. werken en overleggen op het Provinciehuis gedurende de inhuurperiode.

Dienstencategorie
Andere diensten

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Strategisch adviseur Stuurinformatie en Administraties die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.