Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Digitalisering (informatiebronnen)

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 32 Noord-Brabant

Begindatum:

10 jan 2022

Einddatum:

1 sept 2022

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

25 nov 2021

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging
De toenemende digitalisering in de samenleving betekent ook veel voor de overheid. Van overheden wordt bijvoorbeeld steeds meer verwacht dat zij, vanuit rechtsgelijkheid en controleerbaarheid, haar handelen proactief transparant, digitaal toegankelijk en beschikbaar maakt. De provincie Noord-Brabant is zich hiervan goed bewust. Al sinds oktober 2010 is digitaal werken de norm in onze organisatie en nu gaan we hier een volgende stap in zetten. We gaan alle archieven die ontstaan zijn vanaf 1950 digitaliseren. Dit is vanwege de omvang van de archieven een meerjarenproject met meerdere deelprojecten. Voor de eerste fase van dit grote project zoeken wij een bevlogen en verbindende projectleider die, samen met een projectteam, in de periode tot en met augustus 2022 de algehele coördinatie, inclusief de begeleiding van de Europese aanbesteding als deelproject, wil oppakken.


Wat ga je doen?

Dit meerjarige project vraagt om een projectleider die het interessant vindt om zich in een bewegelijk speelveld bezig te houden met een complex en modern digitaliseringsvraagstuk dat zich begeeft op het snijvalk van business en IT. (We zoeken overigens geen IT-projectleider, deze is al aangesloten op een van de deelprojecten)

  • De projectleider zorgt gedurende de looptijd van de inhuurtermijn voor de overall coördinatie en de voortgang van de deelprojecten die, in onderlinge samenhang, tot een resultaat dienen te worden gebracht.
  • De projectleider begeleidt, en zo nodig coacht, de deelprojectleiders in het projectteam, en verbindt andere betrokkenen, intern en extern, bij de opgave die voor ligt.
  • De projectleider is zelf ook deelprojectleider van de Europese aanbesteding die start voor de selectie van een of meer marktpartijen die voor de uitvoering van de digitalisering worden ingezet. Dit aanbestedingsproces wordt door een gespecialiseerd inkoopbureau begeleidt.
  • De projectleider betrekt, en legt verantwoording af aan, de stuurgroep met regelmaat bij de voortgang.

Kandidaatomschrijving

Wat verwachten we van jou?

Kennis en vaardigheden:

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Aantoonbaar ruime ervaring als projectleider/projectmanager;
  • Snel maar met aandacht complexe inhoud eigen kunnen maken en daarin makkelijk hoofd- en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden;
  • Kunnen begeleiden en coachen van andere deelprojectleiders;
  • Ervaring met het vakgebied is niet noodzakelijk maar wel een sterke pré.

Competenties

  • Een aanjager en sterke verbinder die proactief zorgt voor nauwe samenwerking met alle betrokkenen om zodoende tot een gezamenlijk eindresultaat te komen;
  • Sterk resultaatgericht en doortastend met een open, toegankelijke stijl;
  • Een goede gesprekspartner van veel verschillende betrokkenen, vaak specialisten, in het speelveld.

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in week 50.

Toelichting op rooster

Vanwege Corona wordt er in de inhuurperiode in principe vanuit eigen huis of eigen kantoor gewerkt. Circa 1 á 2 maal per twee weken wordt er op provinciehuis in ’s-Hertogenbosch gewerkt/overlegd. Mogelijk veranderen de maatregelen t.a.v. werken en overleggen op het provinciehuis gedurende de inhuurperiode. Momenteel werken we daarom vanuit huis. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Dienstencategorie

Andere diensten
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.