Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland
Begindatum:
15 dec 2022Einddatum:
3 jul 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
25 nov 2022Programma FDV
Het programma FDV
Binnen de provincie Noord-Brabant werken ongeveer 1500 medewerkers. Als Programmamanager Facilitaire Dienstverlening en intern opdrachtgever ben je verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van het Provinciehuis en alle Facilitaire Diensten van de organisatie. Vanuit deze verantwoordelijkheid zorg je, samen met de ruim 90 medewerkers en de Teamleiders (intern: Opdrachtnemers) ervoor dat de collega's op een gastvrije wijze worden ondersteund met facilitaire middelen en een gezonde en veilige werkplek. Op deze wijze draag je eraan bij om Brabant nog mooier te maken.
Wat ga je doen?
Wij werken bij de provincie vanuit de maatschappelijke opgaven, dat betekent dat we onze expertises optimaal op orde houden zodat we on in verbinding met onze stakeholders en externe partners verder ontwikkelen naar een opgave gestuurde netwerkorganisatie met een groot adaptief vermogen (“toegerust zijn”). Om meer focus te hebben op onze opgaven en op onze professionals, is binnen de organisatie gekozen om te werken volgens het “HOF-principe.” Vanuit dit principe wordt onderscheid gemaakt tussen inhoudelijke sturing op opgaven door Programmamanagers enerzijds en hiërarchische sturing door H-managers anderzijds. Een andere manier van samenwerken die zich kenmerkt door ruimte te bieden aan de professional.
Als programmamanager (en interne opdrachtgever) Facilitaire Dienstverlening (O) ben jij verantwoordelijk voor de inhoud van het programma en de te behalen resultaten. Om de resultaten te bereiken werk je nauw samen met de H-managers die de hiërarchische (H) en functionele (F) verantwoordelijkheid hebben over de medewerkers werkzaam voor jouw programma.
Jouw programmateam werkt nauw samen met interne collega’s, en met omgevingsdiensten, vertegenwoordigers van andere provincies en gemeenten, waterschappen, Veiligheidsregio’s, NVWA, Openbaar Ministerie enz.
De Provincie en dus ook het Provinciehuis heeft een voorbeeldrol, denk hierbij bijvoorbeeld aan verduurzaming duurzaamheid en veiligheid. Belangrijk is daarom het wenhuurdbaar kunnen reageren op de ontwikkelingen die binnen en buiten in de maatschappij plaatsvinden.
Door continue modernisering, innovatie en digitalisering van de FDV -taakuitvoering ben je voorbereid op de toekomst.
Als programmamanager opereer je in het collectief van programmamanagers met als doel de sturing vanuit één provinciaal bestuurlijke agenda te versterken, één taal te spreken en samenhang te bevorderen. Daarnaast ben je de strategisch sparringpartner van de gedeputeerden en de directie, en verantwoordelijk voor de inhoud en realisatie van het programma.De duurzame inzetbaarheid van je medewerkers behoort niet tot je taken, maar valt onder de verantwoordelijkheid van de H()-managers.
Zo maak je Brabant aantrekkelijker
Bij de provincie zetten we ons dagelijks in voor een mooier, toekomstbestendig en duurzaam Brabant. Samenwerking zowel in- als extern is voor de provincie belangrijk om de doelen te realiseren.
Als Concernprogramma’s, waar FDV deel van uitmaakt, zorgen wij ervoor dat onze organisatie haar werk goed kan doen en toekomstbestendig is, want samen helpen we Brabant mooier maken. De ambitie waar we als programma’s aan werken is: Doorontwikkeling naar een gastvrije, slimme en innovatieve bedrijfsvoering die op inhoud toegevoegde waarde biedt. Dat betekent dat we indirect bijdragen aan opgaven, door de rest van de organisatie te faciliteren om hun werk goed te kunnen doen. We doen dit als Concernprogramma’s vanuit een gezamenlijk uitgangspunt: Visie bedrijfsvoering 2023. Hoofdlijnen van de visie zijn: Gastvrij, Innovatief, Slim en Professioneel staan centraal in ons werk.
Met wie werk je samen?
Zoals hierboven voornoemd werk je nauw samen met de H-managers waarvan medewerkers in jouw programma werken.
In het programma zijn ongeveer 90 medewerkers werkzaam, verdeeld over het team frontoffice “ONS LOKET” en de backoffice teams; Technische Diensten, Service Diensten en Media Diensten en Secretariële ondersteuning H-management . Daarnaast werken we samen met onze partners van schoonmaak, catering, beveiliging, (technisch) gebouwbeheer, AV installatie en afvalinzameling (60 fte).
Je werkt daarnaast nauw samen in een team van programmamanagers van de Concernprogramma’s. Dit zijn de programma’s Ondersteuning Bestuur & Management (OBM) Stuurinformatie & Administratie (SIA), Bedrijfsvoering, Beleid & Advisering (BBA) en Dienstverlening ICT.
De programmamanager die wij zoeken voldoet aan het volgende profiel:
Jij bent een verbinder. Jouw programma is altijd een partner voor de organisatie, vanaf het begin van de opgave, zodat je de juiste vragen kunt stellen en jullie expertise waarde toevoegt. Daarnaast ben je een leider, je hebt een leiderschapsstijl die past bij “professionals met ruimte”, eigentijds binnen heldere kaders. Ruimte betekent invulling geven aan eigen verantwoordelijkheid, en is niet vrijblijvend. Er wordt dan ook van je verwacht dat je in deze rol op een inspirerende wijze richting en sturing geeft aan medewerkers. Je bent duidelijk in je verwachtingen van de medewerkers, spreekt aan op de behaalde resultaten en inhoudelijk functioneren. Als laatste ben je besluitvaardig en toon je ondernemerschap, want je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het Huis voor Brabant.
Naast de gestelde competenties worden wij enthousiast van iemand die beschikt over de volgende kwaliteiten en vaardigheden:
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.