Begindatum:
15 sept 2025Einddatum:
31 mrt 2026Publicatiedatum:
9 aug 2025De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) zorgt voor de digitale hulpmiddelen van de provincie zodat deze medewerkers altijd én overal op een veilige manier digitale informatie kunnen gebruiken en verwerken. Wijzigingen in de informatievoorziening gaan op basis van projecten.
Het architectuurteam van de afdeling I&A bestaat uit een lead-architect, een enterprise architect, een software-architect, en twee technische project-architecten en werkt op basis van de TOGAF-methodiek. Het team is op zoek naar een technisch projectarchitect die dit team komt versterken. De kandidaat zal in een kaderstellende en toetsende rol deelnemen aan projecten. We zoeken een kandidaat met een "hands-on-mentaliteit" die ons ook ondersteunt met het beheren en uitbouwen van onze architectuur-repository en het beleidsportaal.
De voornaamste taken en verantwoordelijkheden van een projectarchitect zijn:
Opstellen, onderhouden en toepassen van de architectuur, rekening houdend met de eisen en wensen van onze interne opdrachtgevers en aansluitend op externe ontwikkelingen zoals de generieke digitale infrastructuur van de overheid.
Vanuit een kaderstellende en toetsende rol deelnemen aan projecten en het vertalen van de bedrijfsarchitectuur naar een applicatie- en technische architectuur, gericht op de in het project te behalen doelen.
Ondersteunen bij het beheren en uitbouwen van onze architectuur-repository en beleidsportaal.
Analyseren, definieren en specificeren van gewenste IT-ontwikkelingen.
Het onderzoeken en beoordelen van alternatieve oplossingsrichtingen.
Definieren van de architectuur van nieuwe IT-producten.
Beoordelen van leveranciersvoorstellen en advisering over productkeuzes.
Het opstellen van verschillende architectuur deliverables, als een visie, definitiedocument en bouwblokken, die laten zien dat de gekozen oplossing voldoet aan de requirements vanuit het project, de architectuurkaders (enterprise en referentiearchitectuur) en de operationele richtlijnen.
Zorgen voor draagvlak voor de gekozen oplossing met diverse stakeholders en het verdedigen van de deliverables in de architectuurboard.
Begeleiden van projectmanagers en leveranciers bij implementaties van nieuwe producten.
Borging van de beheerbaarheid van nieuwe producten en diensten.
Verantwoordelijk voor complexe IT-producten met functionaliteiten die een belangrijke bijdrage leveren aan de ontwikkeling en innovatie van primaire bedrijfsprocessen.
Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) zorgt voor de digitale hulpmiddelen van de provincie zodat deze medewerkers altijd en overal op een veilige manier digitale informatie kunnen gebruiken en verwerken. Wijzigingen in de informatievoorziening gaan op basis van projecten. Het architectuurteam van de afdeling I&A bestaat uit een lead-architect, een enterprise architect, een software-architect, en twee technische project-architecten en werkt op basis van de TOGAF-methodiek. Het team is op zoek naar een technisch projectarchitect die dit team komt versterken.
De interviews vinden plaats op maandag 2 september 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.
De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden.
Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit de externe partij wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken.
Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen.
Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen). Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning. Het overeengekomen uurtarief is in euros, omvat alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking. De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, een daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creeren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten. Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creeren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten. De Social Return coordinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coordinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.
Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht en benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) en een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.
Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte en bij de uitvoering van de overeenkomst. Leverancier verklaart in het bijzonder dat: a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland; b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd; c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b); Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin. Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat geen sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming
