Medewerker Backoffice Burgerzaken

Oost Gelre

Varsseveldseweg 2, 7131 BJ Lichtenvoorde, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 uur per week

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

16 uur per week

Publicatiedatum:

19 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtgever  
De gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreëren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen -Groenlo en Lichtenvoorde- en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied, en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Wij kenmerken ons als een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is. De samenleving in Oost Gelre is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterk(er) wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners. Onze organisatie van ruim 200 medewerkers kenmerkt zich door een platte structuur met professionals die de verantwoordelijkheid en het vertrouwen krijgen van het management en de directeur. In onze ondernemende organisatie heb je de ruimte om jezelf te zijn met daarbij veel vrijheid van handelen. Onze informele samenwerking is gebaseerd op gelijkwaardigheid en respect voor elkaar waarbij we duidelijk resultaatgericht werken en aansluiten bij de vraag van de burgers, ondernemers en andere maatschappelijke organisatie. Je krijgt volop mogelijkheden om te leren en volop kansen om je te ontwikkelen, zowel binnen je vakgebied als in je loopbaan.

De gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreëren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen -Groenlo en Lichtenvoorde- en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied, en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Wij kenmerken ons als een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is. De samenleving in Oost Gelre is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterk(er) wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners.

Omschrijving van de opdracht

  • Je zorgt voor een volledig en correct uitgevoerd adresonderzoek en voert doelgerichte gesprekken met burgers ten aanzien van het aanvragen van een briefadres.

  • Je handelt correctieverzoeken tijdig en nauwkeurig af en beoordeelt ingediende brondocumenten op echtheid en juistheid.

  • Je verwerkt naturalisatie- en optieverzoeken conform de geldende wet- en regelgeving en zorgt voor een tijdige, correcte afhandeling.

  • Je levert inhoudelijke ondersteuning aan collega’s bij complexe vraagstukken rondom internationaal privaatrecht, met als doel heldere en juridisch correcte afwegingen.

  • Je stelt juridisch onderbouwde besluiten en afwijzingen op en voorziet collega’s van zorgvuldig advies binnen deze procedures.

  • Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor collega’s en voorziet hen van gerichte informatie en ondersteuning, zodat zij zelfstandig verder kunnen met hun werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Burgerzaken bij een gemeente;

  3. Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving namelijk; de Wet BRP, Paspoortwet en regelgeving rond nationaliteitsvraagstukken( benoem dit duidelijk in het cv);

  4. Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van (bron)documenten, het verwerken van mutaties in de BRP en het opstellen van besluiten;

  5. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van Burgerzaken.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring als medewerker burgerzaken (50 punten);

    • 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (15 punten);

    • 5 tot 10 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (30 punten);

    • meer dan 10 jaar werkervaring binnen Burgerzaken (50 punten).

  2. Aantoonbare werkervaring met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken) (50 punten).

Competenties

  • Zorgvuldigheid / Nauwkeurigheid

  • Zelfstandigheid

  • Samenwerken

  • Mondelinge en schriftelijke communicatie

  • Stressbestendigheid

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Oost Gelre mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Oost Gelre. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Oost Gelre merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.