thumbnail
thumbnail

Interim Concern Controller

Wal 28, 5611 GG Eindhoven, Nederland

Sluit over 4 dagen
139
36 North Brabant

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

1 okt 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 jun 2024

Opdrachtomschrijving

Wij zijn op korte termijn op zoek naar een Interim Concern Controller voor een periode van 3 maanden. Je bent in deze rol adviseur van het DT en het bestuur op het gebied van financieel beleid van de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant. Je hebt de mogelijkheid en bevoegdheid om onderwerpen zelfstandig te escaleren naar het Dagelijks Bestuur.

De organisatie is volop in verandering en vormt zich om tot een organisatie met zelforganiserende teams welke een grote eigen verantwoordelijkheid hebben. Jij hebt als concern controller een belangrijke inbreng bij het richting geven aan en vaststellen van kaders waarbinnen de teams zich kunnen bewegen.
Ben je inhoudelijk sterk en heb jij volop ideeën om zowel Financial als Business Control op een hoger plan te tillen? Bij de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant krijg je die kans.

De ODZOB ontwikkelt zich als dé vanzelfsprekende partner in Zuidoost-Brabant die hoogwaardige, innovatieve en betaalbare diensten levert in het kader van de Omgevingswet. Wij zijn overtuigd van de kracht van samenwerking met onze deelnemers. Samen zorgen we voor de balans tussen ondernemen en een veilige en gezonde leefomgeving. Om onze taken zo efficiënt mogelijk uit te voeren, werken wij met een prestatiegerichte financieringsmethodiek. En daar kunnen wij jouw financiële expertise als Controller goed bij gebruiken.

Wat ga je bij ons doen?

Als Interim Concern Controller ben je een belangrijke sparringpartner voor de directeur en het directie team. Je voorziet ze gevraagd en ongevraagd van advies. Je vertaalt niet alleen de ontwikkelingen buiten de organisatie, maar ook de eigen ontwikkeling die onze organisatie nu doormaakt, naar de interne processen binnen de. Je bewaakt en borgt de voortgang, kwaliteit en effectiviteit van de Planning & Control cyclus. Je verzorgt de vakinhoudelijke ondersteuning en begeleiding van je collega’s en treedt op als klankbord. Ook begeleid je de contacten met de accountant en zorg je dat de deelnemers voorzien worden van passende financiële informatie, zowel over de ODZOB zelf als over de uitvoeringsafspraken op programma en opdrachtgeversniveau.

  • Vanzelfsprekend draag jij bij aan de planning en totstandkoming van P&C-producten, inclusief begroting, jaarrekening en maandelijkse managementrapportages. Vanuit je rol als sparringpartner adviseer je de directie over nieuwe sturingsinformatie en zorg je ervoor dat deze ook beschikbaar komt. Je legt verbindingen en signaleert proactief afwijkingen op programma- en/of opdrachtgeversniveau. Deze bespreek je in het Directie Team resp. met de individuele DT-leden. .

  • Ook ben je nauw betrokken bij toekomstige ontwikkelingen zoals wetswijzigingen, zodat je directeur en directie adequaat kunt adviseren over de impact en risico’s. Daarbij doen we overigens niet alleen een beroep op je financiële expertise, maar ook op je politieke sensitiviteit.

Kandidaatomschrijving

Jij bent zeer deskundig op het gebied van financiën en planning & control; zowel inhoudelijk als coachend. Idealiter in een vergelijkbare combi-functie als bij de ODZOB. Je hebt minimaal 10 jaar ervaring, bij voorkeur opgedaan binnen een complexe politiek-bestuurlijke omgeving (provincie, omgevingsdienst). Aantoonbare affiniteit binnen het ruimtelijk domein, in het bijzonder met de Omgevingswet, is een duidelijke pre. Binnen deze rol ben je een stevige sparringpartner voor het management en team Financiën en je beschikt over een relevante track-record als (strategisch) adviseur. Je bent in staat om een complexe omgeving te doorgronden, in orde te brengen en te borgen (governance aspecten). Je hebt een WO-werk- en denkniveau, verkregen door opleiding en/of werkervaring  Je beschikt over de volgende competenties

  • Analytisch vermogen

  • Onafhankelijkheid

  • Visie

  • Plannen en organiseren

  • Politieke sensitiviteit

  • Motiverend

  • (strategische) adviesvaardigheden

Er is een voorkeurskandidaat.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

66000000-0 - Financiële en verzekeringsdiensten

Eisen

Werkervaring

minimaal 10 jaar relevante werkervaring opgedaan binnen provincie, ruimtelijk domein of omgevingsdienst. (moet blijken uit cv).

HBO+ opleiding

WO werk- en denkniveau, minimaal HBO+ opleiding

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 40 %

Kennis

Kennis van de Omgevingsdienst

Weging: 35 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De vereiste criteria worden getoetst.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Interim Concern Controller die deze organisatie zoekt?