Projectleider Taakverbreding

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

16 okt 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

24 sept 2025

Omschrijving

De rijksoverheid heeft acht landelijke robuustheidscriteria vastgesteld voor omgevingsdiensten, onder meer op het gebied van personele capaciteit, bestuurskracht, continuïteit, financiële omvang en deskundigheid. ODR voldoet inmiddels aan zeven van de acht criteria. De uitzondering betreft de omzetomvang op het taakveld milieu. Het Algemeen Bestuur heeft daarom besloten dat ODR moet toewerken naar volledige naleving.

Het project Taakverbreding is opgezet als paraplu voor alle initiatieven rondom uitbreiding van de dienstverlening. De projectleider begeleidt de interne organisatie en voert gesprekken met gemeenten en andere partners om mogelijkheden te verkennen en om te zetten in concrete acties. Jij zorgt ervoor dat ODR in 2026 volledig voldoet aan alle landelijke robuustheidscriteria en werkt mee aan het uitbreiden en verbreden van onze dienstverlening.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Realiseren van de doelstellingen van het project Taakverbreding.

  • Samen met accountmanagers richting geven aan de aanpak om de doelen te bereiken.

  • Inhoudelijke sturing en afstemming met het directieteam (DT).

  • Gesprekken voeren met partners over taakverbreding en nieuwe samenwerkingsmogelijkheden.

  • Informeren van Algemeen Bestuur en interne organisatie over voortgang en resultaten.

  • Betrekken en activeren van interne organisatie bij initiatieven.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een omgevingsdienst;

  • Aantoonbare werkervaring met taakverbreding en productontwikkeling binnen een omgevingsdienst, benoem duidelijk waar dit is opgedaan;

  • Aantoonbare werkervaring in het voeren van gesprekken met gemeentelijke partners over nieuwe werkzaamheden;

  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie waaruit affiniteit met het brede takenpakket van een omgevingsdienst blijkt;

  • Beschikbaar per uiterlijk 13 oktober 2025 voor een periode van 6 maanden, voor gemiddeld 32 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met organisatieontwikkelingen en doorontwikkeling van diensten, licht dit duidelijk toe (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider bij minimaal 2 projecten op het gebied van taakverbreding, benoem de 2 referentieprojecten in het cv (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het informeren van Algemeen Bestuur en interne organisatie over voortgang en resultaten (25 punten).

Competenties

  • Resultaatgerichtheid – je stuurt op concrete resultaten en bewaakt de voortgang van het project.

  • Communicatieve vaardigheden – je brengt helder informatie over en voert overtuigende gesprekken met interne en externe stakeholders.

  • Samenwerken – je betrekt collega’s en partners actief en weet verschillende belangen te verbinden.

  • Organisatiesensitiviteit – je hebt oog voor bestuurlijke en organisatorische verhoudingen en handelt hier effectief naar.

Organisatie en team

Bij ODR zet jij je naast ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 40.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 1 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur