thumbnail
thumbnail

Trainee Toezichthouder bouw

Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU)

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
70
32 Utrecht

Begindatum:

15 apr 2024

Einddatum:

31 okt 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 mrt 2024

Administratief Medewerker Bouw (32 uur)
We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten. Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.

Wie zijn we en wat doen we?
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt 15 gemeenten bij de uitvoering van hun milieu- en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met bijna 300 collega’s (vast en inhuur). Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk ons jaarverslag van 2022 in een vogelvlucht. Hoe de organisatie is ingericht zie je hier.

Hoe is het om bij de ODRU te werken?
4 collega’s vertellen je graag met hoeveel plezier zij bij de ODRU werken.

Afdelingsinformatie
De afdeling Expertise en Advies bestaat uit drie clusters. Naast het Cluster juridische zaken, wordt vanuit het Cluster Bodem en Archeologie en het Cluster Geluid, Luchtkwaliteit, Externe Veiligheid, Asbest en Ecologie bijgedragen aan een grote verscheidenheid aan producten, diensten en projecten.

Wat ga je doen?
De werkzaamheden bestaan uit administratieve taken zoals het administratief afhandelen van meldingen en informatieplichten (bijvoorbeeld grondverzet) en het aanmaken van omgevingsdossiers in het VTH- zaaksysteem. Je registreert binnengekomen documenten en koppelt deze aan nieuwe of bestaande zaken. Daarnaast voer je ook ander administratieve zaken uit binnen de afdeling Expertise & Advies. Zo handel je verzoeken om ontheffing voor het vervoer van gevaarlijke stoffen af. Daarnaast zal het in samenwerking met de adviseurs het sluiten van nog openstaande zaken in het zaaksysteem deel uitmaken van de functie. Ook kan algemene ondersteuning van adviseurs, specialisten, clustercoördinatoren en het afdelingshoofd onderdeel zijn van jouw werk. Vanwege de diversiteit aan disciplines waarbinnen je ondersteuning levert is het een uitdagende functie waarin je veel kunt leren zowel op inhoud als procesmatig.

Wat zijn de vereisten/ knock-outcriteria?
De aanvraag wordt alléén in behandeling genomen als alle eisen met ‘ja’ zijn beantwoord.

  1. De motivatie van de kandidaat is door hem/haar zelf in correct Nederlands opgesteld. Het cv en de motivatiebrief dienen in één document te worden toegevoegd.

  2. De kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO niveau;

  3. Minimaal 1 jaar relevante werkervaring;

  4. De kandidaat moet is staat zijn om de werkzaamheden op kantoor van de ODRU uit te voeren.

Wat zijn de gunningscriteria (weging)?
Wat zijn onze wensen? (Per wensvraag 100 punten te verdelen en wegen in totaal voor 80% mee) Beide gunningscriteria wegen even zwaar mee.

  1. Ervaring met administratieve VTH-processen bij de overheid. (blijkend uit het cv) (ja 100 punten, nee 0 punten);

  2. Ervaring met het werken in een VTH-zaaksysteem. (blijkend uit het cv) (ja 100 punten, nee 0 punten);

  3. Kennis er ervaring met inhoudelijke milieu thema’s zoals bodem. (blijkend uit het cv) (ja 100 punten, nee 0 punten);

  4. De ODRU hecht waarde aan duurzame mobiliteit. Kun je aangeven welk vervoersmiddel u/ uw kandidaat gebruikt in het kader van de gevraagde werkzaamheden?

A: Lopen of met de fiets 100 p

B: OV 100 p

C: Elektrische voertuigen 100 p

D: Hybride voertuigen 30 p

E: Motorvoertuigen op basis van uitsluitend fossiele brandstoffen 0 p

F: Dieselauto en of auto’s met een emissieklasse 3 of lager. 0 p

5. Doe jij /jouwbedrijf aan verduurzaming en vermindering CO2 uitstoot? (Ja 100 punten, nee 0 punten)

Indien ja, dient de beschrijving bij de motivatie te worden toegevoegd.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Trainee Toezichthouder bouw die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.