Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Adviseur Informatiebeheer

Ebbehout 31, 1507 EA Zaandam, Nederland

Sluit over 4 dagen
90 36 Noord-Holland

Begindatum:

14 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Voor het team Proces en Informatie van de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied zoeken we per direct een ervaren Adviseur Informatiebeheer ter vervanging van een collega met zwangerschapsverlof. Je komt terecht in een enthousiast en professioneel team dat agile werkt volgens Scrum methodiek. Informatiebeheer heeft daarin een stevige plek.

Je draait mee in het scrumteam Informatiemanagement en krijgt een leidende of ondersteunende rol in diverse belangrijke informatiebeheerprojecten. Het zwaartepunt ligt op kwaliteitsborging, praktische uitvoering en de beleidsopgave.

Jouw werkzaamheden
Je gaat (mede)verantwoordelijk zijn voor:

  • Advisering rond archiefwaardigheid van onze primaire systemen als Powerbrowser en AFAS. We zitten momenteel in een migratie van onze huidige VTH Systeem (tevens DMS) wat de nodige aandacht van je zal vragen. 

  • Vernietiging: testen van vernietigingsfunctionaliteiten in Powerbrowser, afstemming met externe partijen en bevoegd gezag (Noord-Hollands Archief, provincie Flevoland, gemeente Zaanstad).

  • Anonimiseren en metadateren via E-Data: kwaliteitscontrole en testresultaten beoordelen, met focus op belangrijke metadatavelden zoals documentnaam.

  • Ondersteuning SharePoint-projecten: inrichting van alternatieve opslagstructuren voor processen buiten Powerbrowser.

  • Gebruik van I-Navigator: afstemming m.b.t. metadata, voorbereiding op koppeling met Powerbrowser en ondersteunen van trainingen.

  • Migratie P-schijf: ondersteuning van het projectteam bij inventarisatie, opschoning, overdracht en migratie naar Teams/SharePoint volgens nieuwe beheerstructuur.

  • Archiefbeheer in andere systemen: voorbereiding op toekomstige vernietiging in Topdesk, Afas, Recruitee e.a.

  • Implementatie opslagbeleid en digitale fitheid: input leveren voor beleid en betrokkenheid bij uitrol in de organisatie.


Kandidaat omschrijving

  • Je bent een hands-on en resultaatgerichte adviseur die ruime ervaring heeft met:

  • Informatiebeheer binnen (semi-)overheidsorganisaties

  • Zaaksystemen, DMS’en en archiefwetgeving

  • Metadataschema’s, beleid rond bewaren en vernietigen.

  • Samenwerken in multidisciplinaire teams

  • Ervaring met I-Navigator, en SharePoint is een pré. Kennis van de Archiefwet en digitale duurzaamheid is essentieel.


Goed om te weten

  • Eigen laptop en telefoon

  • Deze opdracht is enkel geschikt voor detachering

  • Tarief range is € 70 - € 90,-

  • U dient twee referenties aan te leveren voor de kandidaat. Hierbij gaat u akkoord dat het cv twee referenties bevat inclusief telefoonnummers of dat u bereid bent twee referenties aan te leveren wanneer de externe partij dit opvraagt.

Let op!:
Deze aanvraag is niet geschikt voor een zzpconstructie vanwege de bepalingen in de wet DBA. U verklaart hierbij dat de aangeboden kandidaat geen zzp'er is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur