Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

senior juridisch adviseur

Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant

Spoorlaan 181, 5038 CB Tilburg, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij weet hoe je juridische expertise vertaalt naar praktische oplossingen. Of het nu gaat om een complexe vergunningaanvraag in de agrarische sector, een bestuurlijk gevoelig dossier rond afvalverwerking of de impact van stikstofwetgeving: jij staat stevig in je schoenen en weet wat er speelt in het veld én in het omgevingsrecht.

Als senior juridisch adviseur ben je een strategische sparringpartner voor je collega-vergunningverleners. Samen beoordelen jullie vergunningaanvragen op het gebied van milieu - met name agrarische activiteiten, afvalverwerking en stikstofproblematiek.

Werkzaamheden

Jouw belangrijkste taken:

  • (Voor)overleg voeren met bedrijven, gemeenten, provincies, inspectiediensten en ministeries; Vertegenwoordigen van onze opdrachtgevers in bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures;
  • Vertalen van ontwikkelingen in wet- en regelgeving en jurisprudentie naar de praktijk; Begeleiden en coachen van minder ervaren juristen in het team;
  • Actief deelnemen aan interne en externe overlegstructuren, zoals het juristenoverleg, stikstofoverleg en coördinatiepunt mestbewerking.

Eisen

  • Een wo-opleiding rechtsgeleerdheid, bij voorkeur met specialisatie bestuursrecht en/of omgevingsrecht milieu.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur met agrarische en/of afvalgerelateerde dossiers.
  • Actuele kennis van wet- en regelgeving, inclusief de stikstofproblematiek.
  • Uit het CV van de kandidaat blijkt dat hij/zij beschikt over een wo-diploma.
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en tablet voor het uitvoeren van de werkzaamheden. De OMWB vergoedt hiervoor geen kosten.
  • De OMWB kent geen vergoeding voor reiskosten woon-werk, parkeerkosten en verblijfskosten. Dienstreizen worden vergoed tegen € 0,19 netto per kilometer.
  • Er dient in het gesprek een klik te zijn met de kandidaat.
  • Kandidaat voldoet aantoonbaar aan de landelijke kwaliteitscriteria 2.3 voor vergunningverlening, toezicht en handhaving krachtens de Omgevingswet.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat dient 3 tot 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben.
  • De kandidaat past in het team.

Competenties

  • Een proactieve, verbindende en stressbestendige houding.
  • Overtuigingskracht en uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.

Organisatie en team

Kijk om je heen bij de OMWB

Bij de OMWB hebben we een duidelijke missie: zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Dit doen we door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving, in opdracht van de gemeenten en de provincie in ons werkgebied.

Om dit te bereiken kijken meer dan 250 collega's om zich heen. We kijken naar wat onze omgeving nodig heeft. Door bijvoorbeeld dagelijks metingen en onderzoek te verrichten in een gebied met zware industrie; of door dé partner voor gemeenten en provincie te zijn rondom taken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Die expertise ontwikkelen we elke dag en die biedt ons een uniek perspectief op de omgeving.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur