Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker kwaliteitszorg Inkomen

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 27 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

30 nov 2026

Uren per week:

27 - 36

Publicatiedatum:

14 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor de implementatie van de Participatiewet in balans zoeken wij tijdelijke versterking op het gebied van kwaliteitszorg, met focus op inkomensvraagstukken.

Taken:

  • Voeren van kwaliteitsgesprekken met medewerkers ter versterking van kennis en vaardigheden
  • Organiseren van vakinhoudelijke overleggen
  • Uitvoeren van steekproeven op processen en werkinstructies
  • Adviseren van medewerkers en teamleiders
  • Samenwerken met collegas van beleid en juridische zaken
  • Fungeren als key-user voor werkinstructies en documentbeheer

Kort samengevat:

  • Je monitort de kwaliteit van de afdeling Inkomen m.b.t. de Participatiewet
  • Je begeleidt medewerkers op coachende wijze in hun ontwikkeling
  • Je voert steekproeven uit en adviseert op basis van bevindingen
  • Je bent flexibel en schakelt makkelijk tussen verschillende taken

Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO Sociaal Juridische Dienstverlening of een gelijkwaardige opleiding. Dit moet blijken uit het CV.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de functie van medewerker kwaliteitszorg Participatiewet of een soortgelijke functie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ervaring met uitvoeren van steekproeven en terugkoppeling aan medewerkers. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ervaring met het schrijven en aanpassen van werkinstructies en brieven. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ervaring met het uitvoeren van de Participatiewet. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat moet uiterlijk 1 december 2025 beschikbaar zijn.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als medewerker kwaliteitszorg Participatiewet of een soortgelijke functie (tussen de 3 en 5 jaar werkervaring of meer dan 5 jaar werkervaring). Dit moet blijken uit het CV.
  • Ervaring met Civision Samenlevingszaken. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ervaring met Djuma. Dit moet blijken uit het CV.
  • Ervaring met Kwaliteit in Controle (KIC). Dit moet blijken uit het CV.

Competenties

  • Benaderbaar
  • Betrokken
  • Affiniteit met de doelgroep
  • Bewust van de impact van je werk op de organisatie en maatschappij
  • Planmatig
  • Zelfstandig
  • Communicatief sterk
  • Oplossingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Kan goed samenwerken
  • Behoudt overzicht onder tijdsdruk
  • Stelt prioriteiten waar nodig

Organisatie en team

De organisatie:

Weener XL is het werkontwikkelbedrijf van de gemeente s-Hertogenbosch en speelt een centrale rol in de uitvoering van de Participatiewet. Binnen Weener XL worden uitvoering, beleid, financien en personeels- en informatiemanagement onder een dak georganiseerd. Deze integrale aanpak zorgt voor een sterke verbinding tussen beleid en uitvoering, wat essentieel is voor een effectieve toepassing van de Participatiewet. Als uitvoeringsorganisatie is Weener XL verantwoordelijk voor het bieden van ondersteuning aan inwoners die (tijdelijk) niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Dit doen we door het verstrekken van uitkeringen, het begeleiden naar werk en het bieden van aanvullende ondersteuning aan mensen met een laag inkomen of een beperking. De Participatiewet vormt hierbij het wettelijke kader waarbinnen Weener XL opereert. De implementatie van de Participatiewet in balans vraagt om extra aandacht voor kwaliteit, rechtmatigheid en doelmatigheid. Daarom zoeken we tijdelijke versterking. De kwaliteitsmedewerker speelt hierin een sleutelrol door te monitoren, te adviseren en medewerkers te ondersteunen in het correct toepassen van de wet.

Het team:

De functie is gepositioneerd binnen het team Backoffice Inkomen. De kerntaak van het gehele team Inkomen is het tijdig en correct verstrekken van uitkeringen aan inwoners die daar recht op hebben. Binnen de Backoffice vallen specialistische taken zoals uitkeringsadministratie, debiteurenbeheer, belastingen, kinderopvang, kwaliteit en administratie. Ook de kwaliteit van het Frontoffice wordt door het team kwaliteit gemonitord. Het team bestaat uit circa 20 medewerkers en wordt aangestuurd door een teamleider en een coordinator. Binnen het team werken 4 kwaliteitsmedewerkers.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

De gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 3 november 2025 tussen 13.00 uur en 17.00 uur.

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Weging: 25 %

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toelichting op rooster

Werkdagen en tijden in overleg.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Uurtarief

Het uurtarief is altijd inclusief reiskosten woon-werkverkeer maar exclusief BTW en exclusief kosten dienstreizen. Bij verlenging van de opdracht is GEEN verhoging van het tarief mogelijk met de volgende kanttekeningen: In het geval u een CAO toepast dan mag verhoging van het tarief plaatsvinden naar aanleiding van een wijziging van de CAO lonen. Indien geen CAO wordt gevolgd, dan mag jaarlijkse tariefverhoging plaatsvinden op basis van het CPI indexcijfer.

Gevraagde documenten

Aanleveren na gunning:

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
  • VOG

Gunningscriteria

  • Weging prijsdeel: 15 %
  • Weging werkervaring: 30 % (Tussen de 3 en 5 jaar werkervaring (1 %), Meer dan 5 jaar werkervaring (30 %))
  • Weging ervaring met Civision Samenlevingszaken: 10 % (Nee (1 %), Ja (10 %))
  • Weging ervaring met Djuma: 10 % (Nee (1 %), Ja (10 %))
  • Weging ervaring met Kwaliteit in Controle (KIC): 10 % (Nee (1 %), Ja (10 %))
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur