Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Migratiespecialist 365

Omgevingsdienst Haaglanden

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 14 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

30 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Migratiespecialist 365 begeleid je onze organisatie bij het migreren van resterende bestanden naar SharePoint en Teams. Je bent de spil tussen de techniek en de gebruiker: je inventariseert de knelpunten die gebruikers ervaren en de vragen die zij hebben bij het optimaal benutten van de Microsoft Cloud.
Je geeft duidelijke uitleg en ondersteuning, zowel individueel als in kleine groepen, zodat medewerkers effectief kunnen werken met de nieuwe omgeving. Indien nodig voer je zelf migraties van bestanden uit, waarbij je zorgdraagt voor heldere communicatie over de nieuwe locaties en werkwijzen. Wanneer SharePoint of Teams niet geschikt blijken, stem je alternatieven af met de technisch beheerders, zoals het aanvragen van vervangende fileshares.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Begeleiden van gebruikers bij het verplaatsen van data naar SharePoint en Teams.

  • Inventariseren van vragen, knelpunten en behoeftes rondom Microsoft 365.

  • Geven van toelichting, korte cursussen of trainingen over het gebruik van 365-oplossingen.

  • Zelf uitvoeren van migraties, waar nodig in overleg met gebruikers.

  • Afstemmen met technisch beheerders wanneer SharePoint/Teams niet toereikend zijn.

  • Signaleren van verbeterpunten in het gebruik en beheer van de Microsoft Cloud.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).
  • De kandidaat heeft ervaring met SharePoint, OneDrive, Microsoft Teams, Entra/AzureAD en fileshares i.c.m. Azure.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met migratietrajecten.

Wensen en competenties

Wensen
  • De kandidaat heeft ervaring in het begeleiden van gebruikers bij: het verplaatsen van data; het werken met 365-oplossingen.
  • De kandidaat heeft ervaring met technisch beheer van 365-oplossingen.
  • De kandidaat heeft ervaring met het geven van trainingen, toelichtingen of korte cursussen over het gebruik van 365 (pré).

Organisatie en team

Klant: Omgevingsdienst Haaglanden
Business unit: Bedrijfsvoering
Afdeling: BV Informatievoorziening
Werklocatie: Zuid-Hollandplein 1

Gespreksinformatie

De planning is als volgt:
Aanbieden tot dinsdag 14 oktober 2025 (12:00)
Vragen tot donderdag 9 oktober 2025 (17.00)

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
CV eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur