Mariënburg 75, 6511 PS Nijmegen, Nederland
Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
28 mrt 2024Opdracht omschrijving
Op 1 april 2013 is de Omgevingsdienst Regio Nijmegen (ODRN) van start gegaan. De ODRN is één van de zeven Gelderse omgevingsdiensten en levert hoogwaardige kennis en expertise op het gebied van vergunningverlening, toezicht, handhaving en advies. Daarbij gaat het onder andere om taken op het gebied van milieu, bouwen, geluid, bodem en water.
We zijn op zoek naar een inspecteur Bouwen die ervaring heeft met het uitvoeren van bouwcontroles, het afhandelen van handhavingszaken en het behandelen van bouwklachten.
Verantwoordelijkheden
Zelfstandig uitvoeren van integrale controles op de naleving van wet- en regelgeving, vergunningen en beschikkingen op samenhangende terreinen van Wet algemene bepalingen Omgevingsrecht, Bouwbesluit 2012, Woningwet, Huisvestingswet, strijdigheid bestemmingsplan.
Ter plaatse inspecteren van de bouwkundige voorzieningen, het zo nodig aanzeggen van bestuursrechtelijke sanctiemiddelen;
Het opstellen van schriftelijke controlerapporten aan de hand waarvan afspraken schriftelijk worden bevestigd;
Zelfstandig brieven opstellen richting uitgaande bedrijven of burgers;
Voorlichting geven en informatie verstrekken;
Uitvoeren administratieve werkzaamheden en beheren geautomatiseerde bestanden;
In samenwerking met een handhavingsjurist het afhandelen van handhavingszaken;
Afhandelen van klachten;
Zorgdragen voor afstemming, prioritering en afhandeling van projecten en dossiers;
Plannen en bewaken van de termijnen van de lopende processen en het gevraagd en ongevraagd adviseren daar waar knelpunten en/of verbeter kansen zijn;
Bijdragen leveren aan de vertaling van deze ontwikkelingen naar de toepassing van het handhavingsbeleid, regelgeving en procedures.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 tot en met 31 december 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
3 jaar relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar
MBO- werk en denkniveau/ABW 1.
Kennis van Bouwbesluit 2012
Kennis en ervaring met verwerken van rapporten in automatiseringssystemen, bij voorkeur WRS en Open Wave.
45 %
relevante MBO-opleiding (bijvoorbeeld MTS-bouwkunde)
25 %
3jaar relevante werkervaring
20 %
Regionale kennis en ervaring met Corsa en Open Wave en WRS
10 %
ABW-I (Ambtenaar bouw- en woningtoezicht)