Juridisch adviseur natuur (stikstof)

Dampten 2, 1624 NR Hoorn, Nederland

Sluit over 6 dagen
110 24-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

1 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Namens zestien gemeenten in Noord-Holland Noord werkt onze organisatie aan uitdagende dossiers ter bescherming van ons milieu. Met zo’n 17.000 bedrijven in ons werkgebied hebben wij onze handen daar vol aan. Wij verlenen vergunningen aan organisaties, bedrijven en particulieren en houden toezicht op het werk of de ontwikkelprojecten die zij doen.

Je werkt aan uitdagende en complexe onderwerpen op het gebied van handhaving in de volledige breedte van het milieurecht (bodem, geluid, asbest etc.). Dit betekent dat (interne) samenwerking ontzettend belangrijk is. Onze vergunningverleners, adviseurs en met name toezichthouders kunnen op je bouwen en vertrouwen. Je begeleidt hen bij handhavingsprocedures. Dit doe je door veel met hen te overleggen en in het voortraject te adviseren bij het opstellen van bijvoorbeeld handhavingsbesluiten. Ook ben je een verbindende factor tussen beleid (gemeenten) en uitvoering.

Als belanghebbenden in bezwaar of beroep gaan vertegenwoordig jij vervolgens samen met de inhoudelijke expert de organisatie. Je bent dus bij veel aspecten van de besluitvorming betrokken.

Om dit allemaal te kunnen doen gebruik jij je kennis van de Omgevingswet en uiteraard de Algemene wet bestuursrecht. Vanzelfsprekend houd je nieuwe ontwikkelingen zoals veranderende en nieuwe wet- en regelgeving in de gaten. De nieuwe kennis die je opdoet neem je mee in je adviezen, de besluiten die je schrijft en deel je met je collega’s.

Dit ben jij
Je hebt interesse in milieu. Je hebt een proactieve en toegankelijke juridische houding en beseft je dat je werkzaam bent in een vakgebied dat in beweging is. Jouw enthousiasme en flexibiliteit zorgen ervoor dat jij je vastbijt in je werk maar ook kunt meebewegen als ontwikkelingen buiten jouw invloed dit van je vragen. Complexe juridische vraagstukken ontrafel je met je analytisch vermogen en je adviezen breng je met overtuiging.

Je beschikt over kennis van het bestuursrecht en het milieurecht. Je hebt daarnaast meerdere jaren werkervaring als jurist handhaving. Deze kennis en ervaring kun je direct bij ons inzetten.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde juridische opleiding op HBO niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als handhavingsjurist Milieu;
  • Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een afgeronde juridische HBO opleiding, met direct herleidbare kennis van het milieurecht (licht dit duidelijk toe in het cv)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist binnen een omgevingsdienst of overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met het juridisch toetsen van milieu vergunningen (licht dit duidelijk toe in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van bezwaar- en beroepsprocedures in verband met voornoemde taken, zelfstandig of in samenwerking met onze opdrachtgevers

Competenties

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Organisatie en team

Binnen de afdeling Bedrijfsvoering maak je deel uit van het team juridische zaken dat bestaat uit zon vijftien deskundige en enthousiaste collegas. Hoe prettig en stimulerend is het om met betrokken collegas te werken?! Mensen met hart voor de zaak, met interesse in elkaar, in de organisatie en in nieuwe ontwikkelingen.

Bij de OD NHN gaan we altijd constructief en voorkomend te werk. In onze organisatie werken zon 250 bevlogen en ervaren collegas aan de uitvoering van milieutaken van zestien gemeenten in Noord-Holland Noord. Daarnaast is ook provincie Noord-Holland onze opdrachtgever. We houden ons bezig met vergunningverlening, toezicht en handhaving en advisering en zijn specialist op het gebied van afval, asbest, bodemkwaliteit, duurzaamheid, energietransitie, externe veiligheid, klimaat, milieu, natuur, geluid, lucht, wegen en vaarwegen en zwemwater. Wij zijn gevestigd in een modern en goed bereikbaar kantoor, vlak bij het station, uitvalswegen en het centrum van Hoorn. Meer informatie over deze bruisende historische havenstad vind je op https://www.ikhouvanhoorn.nl

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 12 augustus en woensdag 13 augustus . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 11 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1 of 2

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur