Kolkstraat 27, 3861 AK Nijkerk, Nederland
Begindatum:
1 jul 2022Einddatum:
1 jan 2023Uren per week:
28 tot 32Publicatiedatum:
23 jun 2022Organisatie
Nijkerk is een mooie middelgrote gemeente, centraal in Nederland, met de mooie natuur van de Veluwe om de hoek en de levendigheid van de Randstad voor de deur. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.
Je wordt regelmatig uitgedaagd om het beste uit jezelf te halen. De combinatie van betrokken collega’s, inhoudelijke vakkennis en ontwikkelmogelijkheden zorgen voor een fijne werkplek. Persoonlijke groei en teamontwikkeling is belangrijk. Dat betekent dat we ondernemen, kritische vragen stellen en onszelf willen verbeteren. Korte lijnen, prettige communicatie en veel vrijheid, dat typeert ons.
Gemeente Nijkerk is een sociale werkgever die investeert in een goede balans tussen werk en privé en jouw ontwikkeling. Herken je je in de kernwaarden eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht, dan ben je van harte welkom om te solliciteren. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional
Het cluster OOV geeft invulling aan de regierol van de gemeente bij de uitvoering van het veiligheidsbeleid en houdt zich bezig met diverse complexe maatschappelijke processen op het gebied van veiligheid en leefbaarheid. Onderwerpen die prioriteit hebben zijn bijvoorbeeld de aanpak van overlast in wijken en buurten, de crisisbeheersing en zorg & veiligheid.
De opdracht
Je opdracht ligt voornamelijk op de uitbreiding van de toepassing van de Wet Bibob, het aanpassen van Bibob-beleid en het implementeren van een aantal aanbevelingen van de weerbaarheidscan.
Je adviseert de organisatie en bestuur over de toepassing van de Wet Bibob, en werkt mee aan de uitvoering daarvan. Tevens werk je mee aan complexe integriteitsonderzoeken en treed je op als sparringpartner voor je collega’s. Je betrekt alle betrokken interne en externe partijen - die nodig zijn bij het geven van een advies - in een vroegtijdig stadium en maakt optimaal gebruik van hun kennis. Je zorgt regelmatig voor een terugkoppeling aan het (team)management, teamleden en het bestuur.
Je werkt samen met o.a. Adviseur Openbare Orde, met vergunningsverleners, met de partners van het RIEC en het Landelijk Bureau Bibob. Op het gebied van ondermijning ga jij de verbinding leggen tussen uitvoering en beleid. De trends die jij signaleert, die van invloed zijn op deze terreinen, weet jij creatief en innovatief door te vertalen naar praktijkgerichte oplossingen. Je kan tijdens een crisissituatie worden opgeroepen om een functie binnen de crisisorganisatie te vervullen. Dit betekent dat tijdens een crisis jouw reguliere werk ondergeschikt is aan het werk voor de crisis.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Integrale Veiligheid, Bestuurskunde of Rechten;
2. Uurtarief maximaal € 75,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender, exclusief btw.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar op het gebied van Bibob en/of ondermijning bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
4. Aantoonbare kennis en werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar in een (bestuurlijk) adviserende rol binnen het veiligheidsdomein met beleidsontwikkeling en - evaluatie (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met integrale samenwerking in multidisciplinaire teams, het werken in een complexe omgeving en het verbinden van diverse belangen (duidelijk weergegeven in het cv middels een toelichting) (25 punten);
6. Buiten kantoortijden bereikbaar en beschikbaar in het geval van piketdienst voor onverwachte en spoedeisende casuïstiek en de crisisorganisatie (15 punten).
Competenties
Stressbestendig en flexibel (geen 9-5 mentaliteit);
Analytisch en resultaatgericht;
Prioriteiten kunnen stellen en makkelijk kunnen schakelen tussen werkzaamheden
Proactief en doortastend met gevoel voor eigenaarschap;
Klantgerichte en dienstverlenende instelling;
Communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk.
Functieschaal
Voor deze functie geldt een maximaal uurtarief van €75,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer, fee Flextender en exclusief btw.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di - wo – do - vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland donderdag 30 juni 2022 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 juni 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.