Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teammanager Toezicht, Veiligheid & Leefbaarheid

Gemeente Nieuwegein

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€115 36 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2022

Einddatum:

1 feb 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 aug 2022

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

De organisatiefilosofie kent de volgende uitgangspunten:

- we werken vanuit de bedoeling;
- we zijn 1 organisatie;
- we tonen eigenaarschap.

Het inspelen op de veranderende rol van de overheid in de samenleving vraagt om wendbaarheid en flexibiliteit van de medewerkers. Bovendien vraagt de veranderende relatie tussen inwoners en politiek om een nieuwe wijze van samenwerken met de inwoners. Initiatieven uit de stad worden op prijs gesteld, aangemoedigd en gefaciliteerd. De medewerkers nemen het initiatief om actief op zoek te gaan naar nieuwe vormen van participatie en samenwerking. Dit vraagt een andere manier van werken en een nieuwe wijze van beleid maken.

Opdracht
Gemeente Nieuwegein is op zoek naar een teamleider voor de afdeling Toezicht, Veiligheid & Leefbaarheid (TVL).

De afdeling Toezicht, Veiligheid & Leefbaarheid
De afdeling Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid  (TVL) draagt binnen de gemeente bij aan het in stand houden en vergroten van de leefbaarheid en veiligheid van de stad voor bewoners, ondernemers en instellingen. Door toezicht en aanwezigheid in de wijken dragen we bij aan het welbevinden van een ieder. De afdeling kent een breed scala aan producten en een grote diversiteit in doelgroepen en werkprocessen. Hier vindt alle bestuursrechtelijk en strafrechtelijk toezicht en handhaving  plaats voor uiteenlopende beleidsvelden. De afdeling bestaat uit 5 teams: Omgevingstoezicht, Stadstoezicht, Strategie en ondersteuning, Wijkcoördinatoren en Openbare Orde en Veiligheid. Er werken ongeveer tachtig mensen.

Wie zoeken wij
Wij zoeken een persoon met aantoonbare ervaring op het terrein van de afdeling TVL. Die zicht heeft op trends en ontwikkelingen en vanuit gezag en natuurlijk leiderschap de afdeling hierin kan meenemen. Iemand die graag samenwerkt en met afdelingshoofd en andere teamleider de afdelingsleiding vormt.

Je herkent jezelf in de volgende eigenschappen:
- Je bent een stevige persoonlijkheid die duidelijkheid geeft;
- Je bent bestuurlijk sensitief;
- Je hakt (op een prettige manier) knopen door;
- Je bent in staat je in mensen te verplaatsen en (h)erkent hun behoeften;
- Je bent betrokken bij de veranderingen die spelen en empathisch voor wat dit van mensen vraagt én wat zij daarvoor nodig hebben;
- Je bent snel van begrip en werkt efficiënt;
- Je weet mensen te stimuleren en te spiegelen om eigenaarschap te nemen over de persoonlijke ontwikkeling en zorgt voor samenwerking binnen en tussen de teams.

Jouw werkzaamheden
Je bent inzetbaar op meerdere taken gepland en ad hoc. Je pakt in overleg met de andere twee leidinggevenden de taken op die gedaan moeten worden en onderling verdeeld. Deze lopen uiteen zoals bijvoorbeeld personele taken; rapportages ikv planning & control; bewaken en bijsturen productiekwaliteit en -kwantiteit teams; vertegenwoordiging teams/gemeente binnen/buiten afdeling en bijdragen aan besluitvorming binnen gegeven kaders; zo nodig optreden als projectleider; advisering tbv politiek bestuurlijke context.

Je bent eerste aanspreekpunt voor bouwkundigen, milieukundigen en juristen. Je bent verantwoordelijk voor het leiding geven aan de werkzaamheden en medewerkers van de verschillende teams. Je realiseert een effectieve en efficiënte productie en ontwikkeling van de teams en draagt bij aan de samenwerking van het team met “de omgeving”, binnen en buiten de afdeling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 4 jaar werkervaring als projectleider binnen het domein van Toezicht en Handhaving;
3. Aantoonbare juridische bestuursrechtelijke kennis (vermeld dit duidelijk in het cv);

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als afdelingshoofd of teammanager binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het adviseren binnen een politieke/bestuurlijke omgeving (20 punten);
6. Maximum uurtarief van €115,- exclusief BTW, inclusief Fee Flextender en inclusief woon-/ werkverkeer (20 punten);
7. Een afgeronde WO opleiding (15 punten);
8. Uiterlijk per 1 september 2022 beschikbaar (15 punten).

Competenties

  • Bestuurlijke Sensitiviteit;

  • Eigenaarschap en verantwoordelijkheid nemen;

  • Advisering;

  • Coaching;

  • Analytisch vermogen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 12 augustus 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 augustus bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.