Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Senior Technical Consultant

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
120 36 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

16 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

NS Stations draagt zorgt voor 400 comfortabele en gastvrije stations en stationsomgevingen voor de reiziger. Om dit ook op de lange termijn goed te kunnen doen is een goed ingericht storingsproces en assetdatabeheer cruciaal. NS Stations implementeert daarom een nieuw softwarepakket voor het storingsproces en assetdatabeheer. De keuze is gevallen op de module Workplace Service Delivery van ServiceNow. Deze module wordt in 2025 ingericht zodat het huidige softwarepakket in februari 2026 kan worden vervangen.

Het storingsproces betreft het melden en afhandelen van jaarlijks 60.000 storingsorders. De storingen zijn heel divers van aard: liften, roltrappen, verlichting, automatische deuren, koffieautomaten, stoeptegels, deurhendels en vuil. In totaal zijn er ongeveer 3000 gebruikers van de storingssoftware waarvan 25 heavy users vanuit de Servicedesk.

Assetdatabeheer betreft het registreren, beheren en verwijderen van de data van in totaal 400 verschillende assetsoorten zoals hierboven beschreven. Hierbij is een doorgroei beoogd naar ongeveer 100.000 assetregistraties. Deze assetdata wordt in totaal door ongeveer 25 gebruikers beheerd.

Het procesontwerp, requirements, use cases en wireframes zijn ontwikkeld en daarmee ligt er een goede basis de implementatie.

Speerpunten voor de implementatie zijn:

  • Processen worden conform de softwarestandaard ingericht;

  • Gebruiksvriendelijkheid en werkplezier worden gemaximaliseerd;

  • De software tijdig beschikbaar is met het oog op het aflopende contract van de huidige softwareleverancier.

Om deze implementatie goed te laten verlopen zoeken we een Medior Technisch Consultant ServiceNow. Je maakt onderdeel uit van het implementatieteam dat bestaat uit onder andere een Programma manager / product Owner, Quality Engineer, twee andere Technisch ServiceNow Consultants, een ServiceNow integratieconsultant en een business consultant.

Verwachte resultaten te leveren door de Senior Technical Consultant:

  • ServiceNow inrichting:

    • Ingerichte requirements conform use-cases & gedefinieerde stories voor;

    • Storingsmelden en afhandeling

    • Assetdatabeheer

  • Support & overdracht:

    • Gedocumenteerde & afgestemde impactvolle technische wijzingen binnen het team;

    • Ondersteunend in het test- & release proces & overdracht naar beheerorganisatie;

De Senior Technisch consultant legt verantwoording af aan de programmamanager over het eigen werk, participeert in het implementatieteam en draagt bij aan de output van het implementatieteam. De Senior Technisch consultant is, samen met het implementatieteam, verantwoordelijk voor de werkende inrichting in ServiceNow.

Eisen

  • Minimaal vijf jaar implementatie-ervaring met ServiceNow in de rol van Technisch Consultant;
  • Minimaal twee van de volgende ServiceNow CIS certificeringen: IT Service Management; HR Service Delivery; Customer Service Management; Field Service Management;
  • Ervaring met agile werken & bijbehorende tools;
  • Professionele beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met de verbetering en/of IT-ondersteuning van storings- en/of onderhoudsprocessen;
  • Ervaring met de verbetering en/of IT-ondersteuning van assetdatabeheerprocessen;
  • In het bezit van de Workplace Service Delivery accreditatie;
  • Ervaring met het inrichten van ServiceNow Employee Center;
  • Ervaring met ServiceNow implementaties bij grote publieke organisaties.

Competenties

  • Kwaliteitsgericht: je stelt hoge eisen aan het werk van jezelf en anderen;
  • Klantgericht: betrokken en geinteresseerd;
  • Communicatie: je kan effectief en helder communiceren met je teamleden;
  • Analytisch en zorgvuldig;
  • Resultaatgericht en drukbestendig;
  • Teamplayer: je hebt oog voor het belang van een ander en werkt makkelijk samen.

Organisatie en team

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Hier ga je werken

Je komt te werken bij NS IT – Stations, het meest diverse onderdeel van NS IT. Hier werken enthousiaste professionals in een team met een gezonde mix van leeftijden en achtergronden. Teamspirit en eigen verantwoordelijkheid staan centraal. 

Je maakt onderdeel uit van het implementatieteam dat bestaat uit onder andere een Programma manager / product Owner, Quality Engineer, twee andere Technisch ServiceNow Consultants, een ServiceNow integratieconsultant en een business consultant. Binnen het team krijg je vertrouwen, vrijheid én verantwoordelijkheid. We waarderen eigenaarschap en verwachten dat je actief bijdraagt aan teamresultaten en klanttevredenheid. 

We werken hybride: deels vanuit huis en deels op ons moderne kantoor pal naast Utrecht Centraal. Op kantoordagen streven we ernaar om met het volledige team aanwezig te zijn. Deze fysieke samenwerking versterkt de teamdynamiek en maakt het makkelijker om snel te schakelen met collega’s van andere afdelingen of de business.

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken: zo snel mogelijk

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functietitel - Senior Technical Consultant
Startdatum: zo snel mogelijk
Einddatum: 30-6-2026
Locatie: Utrecht 
Uiterlijk aanbieden: vrijdag 17 oktober 15:00
Maximum tarief*: €120,-
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.


CV-eisen
Bij elke aanbieding vragen we aanbieders om een voorblad op te nemen bij het cv. Op dit voorblad worden de beoordelingscriteria van de betreffende aanvraag opgenomen. Onder elk criterium zien we graag een korte motivatie waarom jouw aanbieding hieraan voldoet.

Het voorblad kan je hier vinden: https://inhuurns.my.site.com/vmsvisualforce/a0n58000002TChm. Zonder voorblad wordt de aanbieding niet in behandeling genomen.

Aanvullend

  • Je gaat ermee akkoord dat er gedurende de looptijd van deze opdracht, tot een maximum van 24 maanden, geen indexatie van het uurtarief zal plaatsvinden.

  • Houdt er rekening mee dat de fee van €0,40 per uur per 1 juli 2024 wordt verhoogd naar €0,42. De fee in geval van een fee overeenkomst à €0,25 blijft ongewijzigd.

  • Je gaat akkoord met een achtergrondonderzoek na gunning (VOG, geheimhoudingsverklaring, integriteitsverklaring en vragenlijst). De documenten t.b.v. dit onderzoek dienen vóór aanvang van de opdracht te zijn ingestuurd zodat er tijdig gescreend kan worden.

  • Je bent in de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest bij NS middels een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde tijd.

  • Je hebt de werkwijze en voorwaarden van NS Inhuurdesk middels onderstaande link gelezen en gaat hiermee akkoord. https://www.werkenbijns.nl/werkwijze-envoorwaarden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur