Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
In jouw rol als interim afdelingshoofd geef je coachend en motiverend leiding aan een diverse groep professionals. De afdeling bestaat uit controllers, de financiele administratie en planning en control. Je stimuleert (persoonlijke) ontwikkeling en teamvorming. Je coacht de professionals bij de uitvoering als daar behoefte aan is, zorgt dat de juiste mensen betrokken zijn en weet wat er in grote lijnen speelt en neemt hierin een verbindende rol. Je coordineert de uitvoering van het afdelingsjaarplan en zorgt dat de overlegstructuur zo wordt ingezet dat samenwerking wordt gefaciliteerd met de rest van de organisatie (met name MT VRU, directie en de Directiesecretarissen) rondom de sturingsinstrumenten in de P&C cyclus. Momenteel wordt een advies voorbereid over de positionering van de functie van concerncontroller binnen de organisatie. Deze functie wordt op dit moment op interim-basis ingevuld en wordt aangestuurd door de Algemeen directeur. De Concerncontroller is verantwoordelijk voor de inhoudelijke coordinatie van de P&C producten en de andere bestuurlijke projecten.
Eisen
Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als afdelingshoofd, teamleider of manager;
Werkervaring bij een gemeenten en/of werken met een gemeenschappelijke regeling op het gebied van finance & control;
Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker.
Wensen en competenties
Wensen
Aantoonbare ervaring met het opzetten van een overlegstructuur voor een financiele afdeling;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd, teamleider of manager binnen een overheidsorganisatie;
Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding in financiele of bestuurskunde richting.
Competenties
Resultaatgericht;
Mensgericht;
Organisatiesensitief;
Verbinden;
Proactief.
Organisatie en team
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter. De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collegas van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen. Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat. Als Afdelingshoofd Finance & Control geeft je leiding aan het onderdeel Finance & Control. Binnen deze afdeling werken 17 medewerkers. Dit zijn collegas die zich bezighouden met planning & control, business control en de financiele administratie verzorgen. Elke maandag werken we samen op ons hoofdkantoor in Utrecht. We starten met een overleg waarin we elkaar op de hoogte brengen van de belangrijkste werkzaamheden van de komende week. De rest van de dagen zijn collegas aanwezig op de locaties waar dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de activiteiten.
Gespreksinformatie
De fysieke/ digitale gesprekken bij de VRU zijn gepland op maandag 10 november 2025 tussen 09.00 en 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 22 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken.