Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland
Begindatum:
27 okt 2025Einddatum:
10 apr 2026Publicatiedatum:
24 sept 2025Als Manager Contractmanagement geef je samen met jouw team richting aan een kwalitatief hoogwaardige samenwerking met onze contractpartners voor onze Services formules. Je bent verantwoordelijk voor het operationele, tactische en strategische contractmanagement dat door het team wordt uitgevoerd, maar je hebt vooral een leidende rol in het begeleiden van het team door een omvangrijke veranderopgave van de afdeling Services. Met jouw ervaring op het gebied van verandermanagement en een coachende leiderschapsstijl ben je mede verantwoordelijk voor een succesvolle implementatie van de hernieuwde inrichting van de afdeling Services.
Dit ga je concreet doen als Manager Contractmanagement
Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van je teamleden tijdens de implementatie van de verandering waarbij de structuur, processen en werkwijzen opnieuw worden ingericht om beter aan te sluiten bij de organisatiedoelen en de dynamiek binnen Services.
Je zorgt voor een goede communicatie tijdens deze transitie, waarbij je de medewerkers ondersteunt en coacht om de veranderingen soepel te laten landen. Met jouw ervaren leiderschap creëer je vertrouwen en betrokkenheid binnen het team, zodat een ieder met energie en focus kan bijdragen aan een toekomstbestendige afdeling, die nog beter kan inspelen op de wensen van de reizigers en contractpartners. Tegelijkertijd waarborg je dat de dagelijkse operationele werkzaamheden onverminderd doorgaan, ook tijdens deze transitieperiode.
Binnen het managementteam waar je onderdeel van bent geef je vorm aan het implementatieplan en zorg je voor de uitvoering daarvan. Daarbij motiveer je de specialisten in je team om hun taakgebieden operationeel en strategisch te besturen en het contract- en procesmanagement op onze services te blijven professionaliseren. Je bent inhoudelijk op het juiste moment in de juiste dossiers betrokken. Ook onderhoud je effectief de relaties met stakeholders en externe partijen en weet complexe situaties snel te doorgronden en te sturen op resultaat.
Je beschikt over een afgeronde HBO/WO opleiding;
Je hebt minimaal 5 jaar managementervaring, in het bijzonder ervaring met begeleiding van veranderingsprocessen van teams van specialisten;
Je hebt ervaring met verandertrajecten binnen grote, complexe organisaties met meerdere afhankelijkheden en stakeholders.
Je beschikt over ervaring met de expertise op het gebied van contractmanagement.
Je kan meebewegen in veranderingen en bent hierin flexibel;
Je hebt een coachende leiderschapsstijl en zorgt met je team voor het behalen van meetbare resultaten;
Je kunt vooruit denken en de vertaalslag maken van een keuze die nu gemaakt wordt naar de impact die dit later teweeg brengt;
Je kan snel schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau en bent actief in stakeholdermanagement.
Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.
Hier ga je werken
Binnen NS Stations heeft de afdeling Services een essentiële rol in het succesvol beïnvloeden van de deur tot deur reis. Dit gebeurt met behulp van 6 formules (Fietsparkeren, OV-fiets, Fiets & Services winkels, Autoparkeren, Bagagekluizen en Toiletten).
Het team Contractmanagement maakt nu onderdeel uit van de afdeling Services Operatie en werkt in een lijnstructuur. Jij neemt deel aan het managementteam van Services Operatie. De verwachting is dat je rol in de nieuwe organisatiestructuur wijzigt en deze onderdeel gaat uitmaken van de nieuw te vormen afdeling Services Fiets Operatie. In die hoedanigheid word je verantwoordelijk voor de aansturing van het nieuw te vormen team van contract- en procesmanagement Fiets.
Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen. Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzp’ers) die zichzelf uitlenen. Deze opdracht is ook niet geschikt voor de directeur-grootaandeelhouder die niet is verzekerd voor de werknemersverzekeringen. Ik verklaar dat de aangeboden kandidaat geen zelfstandig professional is, ook niet via een doorleenconstructie.
Selectiegesprekken: Vanaf vrijdag 3 oktober in Utrecht tussen 09:00 en 13:45 uur.
Startdatum: 27-10-2025
Einddatum: 10-04-2026
Locatie: Utrecht/Thuiswerkplek.
Uiterlijk aanbieden: maandag 29 september om 11:00 uur.
Maximum tarief*: €110-,
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.
CV-eisen
Bij elke aanbieding vragen we aanbieders om een voorblad op te nemen bij het cv. Op dit voorblad worden de beoordelingscriteria van de betreffende aanvraag opgenomen. Onder elk criterium zien we graag een korte motivatie waarom jouw aanbieding hieraan voldoet.
Het voorblad kan je hier vinden: https://inhuurns.my.site.com/vmsvisualforce/a0n58000002TChm. Zonder voorblad wordt de aanbieding niet in behandeling genomen.
Werkdagen
Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag
Aanvullend
Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen.
Jouw uurtarief is niet hoger dan het maximaal allin uurtarief wat is vastgesteld voor deze aanvraag. Jouw tarief is een maximaal all-in uurtarief en is inclusief o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager.
Je gaat ermee akkoord dat er gedurende de looptijd van deze opdracht, tot een maximum van 24 maanden, geen indexatie van het uurtarief zal plaatsvinden.
Je gaat akkoord met een achtergrondonderzoek na gunning (VOG, geheimhoudingsverklaring, integriteitsverklaring en vragenlijst). De documenten t.b.v. dit onderzoek dienen vóór aanvang van de opdracht te zijn ingestuurd zodat er tijdig gescreend kan worden.
Je bent in de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest bij NS middels een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde tijd.
Je hebt de werkwijze en voorwaarden van NS Inhuurdesk middels onderstaande link gelezen en gaat hiermee akkoord. https://www.werkenbijns.nl/werkwijze-envoorwaarden
ZZP
Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzp’ers) die zichzelf uitlenen. Deze opdracht is ook niet geschikt voor de directeur-grootaandeelhouder die niet is verzekerd voor de werknemersverzekeringen. Ik verklaar dat de aangeboden kandidaat geen zelfstandig professional is, ook niet via een doorleenconstructie.