De Nieuwe Poort 21, 3812 PA Amersfoort, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
23 okt 2025Bij MBO Amersfoort zijn we volop bezig met de ontwikkeling van de Startacademie: een niveau 2-opleiding voor studenten die nog niet precies weten welke richting bij hen past, extra ondersteuning nodig hebben bij taal en rekenen, of die gewoon een steuntje in de rug kunnen gebruiken. De Startacademie is een project in doorontwikkeling. Afgelopen schooljaar is al veel onderwijsinhoud ontwikkeld. Dit schooljaar zetten we de puntjes op de i. Jij stapt in als projectleider en vertaalt het bestaande projectmandaat naar een concreet en geactualiseerd projectplan. Je werkt nauw samen met de stuurgroep, die fungeert als jouw opdrachtgever en de koers bepaalt. Jij zorgt voor uitvoering binnen een complex krachtenveld, maakt dilemmas bespreekbaar en stuurt op gezamenlijk gedragen standpunt. Samen met de stuurgroep, klankbordgroep en het projectteam werk je aan een opleiding die organisatorisch en inhoudelijk staat als een huis klaar om kwetsbare studenten optimaal te ondersteunen. Er is tijdsdruk: de Startacademie moet starten in het komende schooljaar.
Met de Startacademie willen we bereiken dat meer studenten hun niveau 2 diploma bij MBO Amersfoort succesvol afronden of zelfs doorstromen naar een niveau 3-opleiding binnen onze school.
Vereisten / knock-outcriteria
Gunningscriteria
Bij MBO Amersfoort kunnen mbo-studenten kiezen uit 120 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen op 10 locaties. Op alle scholen gaan we voor het succes van onze studenten. Leren in de praktijk staat centraal. Daarom werken we samen met het bedrijfsleven, brancheorganisaties en onze eigen onderwijsbedrijven. We vinden het belangrijk dat iedereen, student en medewerker, zich bij MBO Amersfoort thuis en veilig voelt. Jij zal een onderdeel uitmaken van de afdeling Onderwijs & Ontwikkeling. Niet voor de klas en toch onmisbaar voor het succes van onze studenten. Dat zijn we bij team Onderwijs en Ontwikkeling (O&O). Met ongeveer twintig professionals leveren we een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling en implementatie van het onderwijsbeleid bij MBO Amersfoort. Onze expertise bestaat bijvoorbeeld uit examinering, kwaliteitszorg, basisvaardigheden, excellentietrajecten, BPV, onderwijsvernieuwing, wereldburgerschap en opleidingsportfolio. We zijn allemaal mensen die voor elkaar klaar staan, oprecht naar elkaar luisteren en elkaars kwaliteiten versterken. Team O&O maakt onderdeel uit van de dienst Mens, Onderwijs & Organisatie (MO&O) waar ook Marketing & Communicatie, HR & Development, Practoraat en Studentendienstverlening toebehoren. Binnen MO&O is het motto: Impact door aandacht voor groei van mens, onderwijs en organisatie. Kortom, we staan voor aandacht en investeren in je professionele groei en dit alles vanuit een informele en gelijkwaardige bedrijfscultuur. MO&O werkt vanaf locatie Valutaboulevard en wordt in duaal leiderschap aangestuurd door twee managers. Een van de managers is tevens lid van de Stuurgroep Startacademie.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De digitale / fysieke gesprekken bij de opdrachtgever worden ingepland in overleg met de kandidaat/de externe administratieve broker.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 12 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 13 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen via de externe administratieve broker. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.