Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior projectleider t.b.v. voorbereiding aanleg rondweg N233

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

22 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Je bent senior projectleider voor de voorbereiding van het infrastructurele project Rondweg Oost Veenendaal. Je stuurt op geld, tijd, kwaliteit en draagvlak in de projectomgeving. Je doet dit in nauwe samenwerking met de projectleider van de realisatiefase en je zorgt voor een goede aansluiting met de realisatiefase. Je zorgt voor het opstellen van de definitieve ontwerpen in overleg met de betrokken gemeente en met participatie van belanghebbenden. Je bent verantwoordelijk voor de RO-procedures inclusief de vergunningen en de conditionering. In overleg met de projectleider realisatie bereid je de contractering van de aannemer voor. Uiteindelijk draag je het over aan de projectleider realisatie die de verdere contractering, aanbesteding en realisatie verzorgt. De projectleider realisatie maakt tijdens de voorbereidingsfase al deel uit van je projectteam samen met een omgevingsmanager, een projectbeheerser en een projectmedewerker.

Werkzaamheden

  • Het leiding geven aan de projectgroep inclusief het opdrachtgeverschap aan ingenieursbureaus.
  • Het voeren van overleg met de betrokken stakeholders waaronder de gemeente
  • Het opstellen van een plan van aanpak en een inkoopplan
  • Het beoordelen en optimaliseren van het ontwerp en toetsen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid.
  • De haalbaarheid van projecten inhoudelijk onderbouwen op het gebied van planning, financien, ruimtelijke procedures, vergunningen, grondverwerving en risicobeheersing en de technische uitvoerbaarheid
  • Het adviseren aan de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever

Resultaten

De oostelijke rondweg Veenendaal is het meest noordelijke deel van de N233 en de belangrijkste ontsluitingsweg voor verkeer van en naar het centrum van Veenendaal en de oostelijke en zuidelijke woonwijken en bedrijventerreinen. De herinrichting moet zorgen voor een betere bereikbaarheid van Veenendaal en daarmee de zuidzijde van de regio Foodvalley. De eerste fase is reeds uitgevoerd, zijnde fase Groenpoort. Deze tweede fase omvat het wegdeel tussen de Smalle Zijde tot voorbij de Spitsbergenweg. Voor het nu voor te bereiden deel van het project is een budget geraamd van circa 55 miljoen euro. De voorbereidende fase loopt naar verwachting tot 2027. Aan het einde van die voorbereidende fase moet er een contract liggen waarin alle eisen en voorwaarden waaraan het project moet voldoen zijn opgenomen. De eventueel benodigde gronden zijn dan beschikbaar en planologisch is doorgang ook mogelijk. Alles moet dan gereed zijn voor de start van de aanbesteding.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbaar werkervaring met het leiden van civiele wegenprojecten in de studie- of voorbereidingsfase, benoem duidelijke in het CV waar deze ervaring is opgedaan;
  • Uiterlijk december 2025 beschikbaar voor de gevraagde uren.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal Hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek of weg- en waterbouw; (40 punten)
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente of provincie; (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met procedures volgens de omgevingswet (geluid, luchtkwaliteit, flora en fauna, water, bodem, verhardingen, archeologie) en grondaankopen. (30 punten)

Wensen en competenties

Competenties

  • Samenwerkingsvermogen
  • Sociaal
  • Besluitvaardig
  • Omgevingsbewust
  • Proactief
  • Leiderschap
  • Adviseren

Organisatie en team

Organisatie

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Team

De projectleider realisatie maakt tijdens de voorbereidingsfase al deel uit van je projectteam samen met een omgevingsmanager, een projectbeheerser en een projectmedewerker.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 7 november 2025 van 9:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen

De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd

Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde selectiecriteria beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria:
  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Toevoeging

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT) middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functie is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 30 november 2025 9:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [nummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 3 november 2025, 9:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur