Beleidsadviseur Sociaal Domein (Focus Op Sport)

Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Gelderland

Begindatum:

10 jun 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.

  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.

  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.

  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.

  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Opdracht
Ben jij een ervaren beleidsadviseur, die wendbaar en slagvaardig inspeelt op veranderende behoeften in de samenleving?

Wat ga je doen?

Met een integrale blik op het sociaal domein ben jij, op zowel strategisch als tactisch niveau, flexibel inzetbaar op verschillende beleidsterreinen. Je vindt het leuk om in samenspraak met inwoners, partners en collega’s beleid te maken dat past bij de Lochemse situatie. Je kijkt goed naar wat onze inwoners nodig hebben. Samen zet je kansen om naar concrete oplossingen. Altijd met kennis van lokale en landelijke ontwikkelingen

Je gaat aan de slag met een aantal uitdagende opgaven, waarbij je bestuurlijke adviezen geeft en strategie vertaalt naar de uitvoering. Het gaat om:

  • Het herstellen van bestaanszekerheid

  • Gezond leven makkelijker maken

  • Kansengelijkheid vergroten   

Voorbeelden van Je gaat aan de slag met de volgende concrete klussen hierbinnen zijn:

  • Het actualiseren van het speelruimtebeleid in de gemeente;

  • Het opstellen uitvoeren van het sportakkoord;

  • Het regionaal afstemmen van de inzet en activiteiten op sporten en bewegen in de Achterhoek;

  • Het meedenken en adviseren over de totstandkoming van een nieuw accommodatiebeleid.

Je takenpakket beweegt mee met de vraagstukken die we in het sociaal domein oppakken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare werkervaring met het politiek sensitief adviseren van het bestuur van een gemeente (Benoem dit duidelijk in het cv);
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het sociaal domein;
4. Ruime kennis en ervaring BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het werkgebied in de regio (Achterhoek, Twente, Veluwe, Midden IJssel, Salland) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het aandachtsgebied Sport (50 punten).

Competenties
- Analytisch vermogen;
- Omgevingsbewust;
- Bestuurlijk sensitief;
- Mensgericht;
- Samenwerkingsgericht;
- Resultaatgericht;
- Slagvaardig;
- Projectmatig werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.