Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Laborijn
Logo van Laborijn

Inkomensconsulent

Laborijn

Terborgseweg 106, 7005 BC Doetinchem, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als inkomensconsulent heb je binnen Laborijn contact met collegas van andere vakgroepen en afdelingen om informatie uit te wisselen en af te stemmen.

Werkzaamheden:

  • Voer je intakegesprekken in het kader van de rechtmatigheidsbeoordeling;
  • Beoordeel je aanvragen op grond van de PW, IOAW en ST van de inwoner waarvan je ook de intake hebt gedaan;
  • Beoordeel je aanvragen leefgeld Oekraine;
  • Stel je beschikkingen op en vast;
  • Voer je (her)onderzoeken uit naar het recht op bijstand;
  • Actief bijdragen aan projecten binnen het Sociaal Domein en het verbeteren van onze dienstverlening;
  • Maak je deel uit van werkgroepen met als doel de dienstverlening intern en extern te verbeteren;
  • Adviseer je over boetes;
  • Beoordeel je afstemmingen;
  • Ben je alert op en meld je fraudesignalen en verricht je handhavingswerkzaamheden;
  • Signaleer je mogelijkheden tot optimalisatie en eventuele aanpassing van beleid en uitvoeringsregels en doe je verbetervoorstellen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een aantoonbare afgeronde hbo opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van de Participatiewet
  • Aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent bij een Gemeente

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met de Sociale Zekerheidswetgeving (Benoem duidelijk in cv)
  • Aantoonbare werkervaring met fiscale wetgeving (Benoem duidelijk in cv)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent bij een Gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met sociale maatschappelijke partners

Competenties

  • Zeer goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Verantwoordelijk- en klantgericht
  • Resultaat- en doelgericht
  • Kritisch en nauwkeurig
  • Kwaliteitsgericht
  • Zorgvuldig
  • Samenwerken
  • Analytisch vermogen

Organisatie en team

Laborijn is de uitvoeringsorganisatie voor de Participatiewet, Wet Inburgering en de Wet sociale werkvoorziening voor de gemeenten Aalten en Doetinchem. Voor de gemeenten Montferland en Oude IJsselstreek voeren wij de Wet sociale werkvoorziening uit. Laborijn is een warm pleitbezorger voor een inclusieve arbeidsmarkt en levert daaraan dagelijks haar bijdrage. Wij zijn er om iedere inwoner aan betaald werk te helpen en als dat (nog) niet lukt hem/haar te ondersteunen bij het participeren in de samenleving. We zetten daarbij fors in op het faciliteren van de ontwikkeling bij onze klanten. We strekken uitkeringen en ondersteunen inburgers bij het participeren in de samenleving. Het kunnen zetten van ontwikkelstappen maakt dat inwoners mee kunnen doen in de maatschappij en zich daardoor vitaler en gelukkiger voelen. Als een werkzoekende geen of onvoldoende inkomsten heeft, dan zorgt de afdeling Inkomen voor het tijdig en rechtmatig verstrekken van inkomensvoorzieningen. Daarmee draagt de afdeling bij aan de financiele stabiliteit van inwoners die niet kunnen voorzien in hun eigen levensonderhoud. Hierbij werkt de afdeling nauw samen met de deelnemende gemeenten en met sociaal maatschappelijke partners.

Je komt terecht in een informele, overzichtelijke organisatie waar je persoonlijk leiderschap kunt tonen en ruimte krijgt om impact en keuzes te maken. Het betreft een tijdelijke aanstelling voor de duur van 9 maanden met de optie tot verlenging van 6 maanden. Daarnaast kun je rekenen op: een gezellig restaurant met uitgebreid (lunch)aanbod; vanaf 2026 een nieuw pand met moderne faciliteiten; locatie naast het treinstation in Doetinchem.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordelingsproces

  1. Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
    De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
    De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker.De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Laborijn mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Laborijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Laborijn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdsg, woensdag, donderdag, vrijdag.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De VOG wordt vergoed door Laborijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr