Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
5 nov 2025Als WMO consulent behandel en onderzoek je de binnenkomende WMO meldingen. Je voert een keukentafelgesprek met de inwoner waarna je tot een besluit komt, hierover rapporteer je. Je hebt brede kennis van alle voorzieningen (vervoersvoorzieningen, rolstoelen en woningaanpassingen) en diensten (huishoudelijke ondersteuning, dagbesteding en begeleiding) die voorkomen in de WMO. Daarnaast ondersteun je de inwoner bij het oplossen van problemen en verwijs je eventueel door naar voorliggende voorzieningen of gespecialiseerde instanties. Je maakt de afweging in hoeverre hulp nodig is, of dat de inwoner door eigen kracht en inzet van het eigen netwerk voldoende geholpen wordt. Tevens ben je in staat om samen met de inwoner een integraal ondersteuningsplan op te stellen. Hierbij kijk je naar het volledige systeem en hulpvragen op verschillende domeinen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Social Work, SPH of MW
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent wmo bij een gemeentelijke organisatie
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met complexe integrale casuistiek (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als consulent WMO bij een gemeentelijke instelling (20 punten)
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een integraal ondersteuningsplan in de afgelopen 2 jaar (20 punten)
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Platform Informele Ondersteuning (PIO) in de afgelopen 3 jaar (30 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het oppakken van meervoudige en complexe casuistiek (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (30 punten)
Daadkrachtig
Doorzettingsvermogen
Integraal denkend
Creatief in het vinden van oplossingen binnen en buiten de kaders van de WMO
Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
Planmatig en gestructureerd werken
Resultaatgericht
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek: De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
Het team: Het sociaal team is een multidisciplinair team met ongeveer 40 medewerkers dat voornamelijk werkt vanuit onze locatie in Wezep. Het team richt zich op vragen van inwoners met het doel hen zo optimaal mogelijk te laten participeren in de samenleving. Daarbij streven we naar een integrale aanpak middels 1 kwalitatief hoogwaardige toegang. Met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) wordt nauw samengewerkt vanuit dezelfde locatie. De werkzaamheden van het team kenmerken zich door zelfstandigheid in het afhandelen van enkelvoudige en meervoudig complexe vragen. Er wordt intensief samengewerkt met het Platform Informele Ondersteuning (PIO).
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“De externe broker beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel.
Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel
worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet
verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het
bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te
beoordelen door de externe broker”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap
3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten
worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de externe broker zijn geselecteerd in
onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria
worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten
worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een
gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende
kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de
competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de
organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien
geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal
stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste
voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de
opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter
behandeling van eventuele bezwaren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever staan gepland op vrijdag 14 november 2025. Kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk donderdag 13 november 2025 hierover bericht. Overige kandidaten worden na afloop van de gesprekken geïnformeerd over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Oldebroek mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Oldebroek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Overige informatie:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen een externe administratieve broker. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden