Projectmanager de Thuisgevers

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€150 32-36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

24 dec 2024

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Opdracht
Algemene informatie

De Thuisgevers is een ambitieus en innovatief project dat sinds september 2022 vergunninghouders helpt aan huisvesting. Naast huisvesting zet De Thuisgevers vrijwillige buddy’s in om nieuwkomers snel te laten integreren in de lokale gemeenschap. Het project is een samenwerking tussen de gemeente Kampen en de Protestantse Kerk in Nederland (PKN), met financiering van het Ministerie van Asiel en Migratie.

Het project brengt het sociale en fysieke domein bijeen en zoekt verbinding met de overheid en private partijen. De Thuisgevers is een dynamische organisatie met een klein team van ongeveer 14 professionals en opereert landelijk.

Wat ga je doen?
Als projectmanager ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de projectorganisatie van De Thuisgevers. Je leidt een multidisciplinair team van kwartiermakers, pioniers, verkenners, strategisch adviseurs en projectondersteuners. Je bent de schakel tussen de organisatie en externe stakeholders, waaronder de stuurgroep, waarin de gemeente Kampen en de PKN zijn vertegenwoordigd.

Daarnaast werk je nauw samen met de werkgroep van het Rijk, bestaande uit vertegenwoordigers van het Ministerie van Asiel en Migratie, het Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (VRO) en het COA. Hierin bespreek je de voortgang, signaleer je knelpunten en draag je oplossingen aan.

Tot je belangrijkste taken behoren:

  • Het aansturen van het projectbureau De Thuisgevers en leidinggeven aan het team.

  • Optreden als ambtelijk aanspreekpunt voor het Rijk in het kader van het project.

  • Zorgdragen voor de voortgangsrapportages richting de stuurgroep en de werkgroep van het Rijk.

  • Coördineren van lokale projecten in samenwerking met gemeenten en maatschappelijke organisaties.

  • Strategisch meedenken over het benutten van onbenutte ruimtes en het opzetten van nieuwe initiatieven.

  • Bevorderen van samenwerking tussen lokale overheden, maatschappelijke partners en vrijwilligers.

  • Oplossen van organisatorische en bestuurlijke knelpunten.

  • Stimuleren van lokaal draagvlak door inspirerende communicatie en betrokkenheid.

  • Onderhouden van relaties met alle stakeholders op lokaal, provinciaal en landelijk niveau.

Wat breng je mee?
Als projectmanager beschik je over:

  • Ervaring met en kennis van de lokale aanpak van ontheemden in Kampen.

  • Je begrijpt de bestuurlijke processen en belangen binnen de lokale overheid en weet hierin effectief te navigeren.

  • Een sterk analytisch vermogen en daarmee de vaardigheid om complexe vraagstukken snel te analyseren en effectieve oplossingen te bedenken.

  • Flexibiliteit en bereidheid om buiten reguliere kantoortijden te werken.

  • Met jouw enthousiasme en creativiteit weet je mensen te inspireren.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, met de juiste ‘tone of voice’ op alle niveaus.

  • Je hebt ervaring in projectmanagement en bent gewend om een multidisciplinair team aan te sturen.

  • Je hebt kennis van maatschappelijke vraagstukken rondom woningbouw en migratie.

  • Je bent resultaatgericht en weet projecten binnen gestelde tijdslijnen en budgetten te realiseren.

  • Je bent vaardig in het onderhouden van relaties met een diversiteit aan stakeholders, van vrijwilligers tot ministeries.

  • Je hebt een hands-on mentaliteit en durft initiatief te nemen in complexe situaties.

  • Je bent een verbindende persoonlijkheid die samenwerking tussen verschillende partijen bevordert.

  • Je hebt ervaring met rapporteren en presenteren aan zowel bestuurlijke als operationele gremia.

  • Je hebt affiniteit met de missie en waarden van De Thuisgevers en draagt deze actief uit.

Waarom De Thuisgevers?
Bij De Thuisgevers werk je aan een maatschappelijk relevant project dat bijdraagt aan de huisvesting en integratie van nieuwkomers. Je krijgt de kans om creatieve oplossingen te ontwikkelen en impact te maken in samenwerking met een breed netwerk van partners.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal wo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager in de afgelopen 10 jaar op het gebied van opvang en huisvesting van ontheemden;  

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten
3. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal wo-bachelor niveau richting bestuurskunde of Nederlands recht (15 punten);
4. Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als projectmanager op het gebied van opvang en huisvesting van ontheemden in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het opzetten van beleid voor ontheemden op het gebied van huisvesting, zorg, onderwijs en welzijn (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als leidinggevende met het opzetten van een team verantwoordelijk voor aanpak ontheemden (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opzetten van mediacampagne(s) omtrent de opvang van ontheemden (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring binnen de sociale kaart van Overijssel (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch sterk;

  • Samenwerkingsgericht;

  • Communicatief sterk;

  • Gestructureerd werken.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Maximum uurtarief
150 euro per uur (excl. Btw)

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee  in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1 (Geef aantal in te huren professionals aan voor deze opdracht]

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week na de sluitingsdatum De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 27 december 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 31 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 2 januari 2025, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.