Blaak 40, 3011 TA Rotterdam, Nederland
Begindatum:
1 sept 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
32Publicatiedatum:
26 jul 2024Opdrachtomschrijving
De Aanpak Levensgebeurtenissen is een organisatie-overstijgend programma binnen de rijksoverheid. De overheid is er voor iedereen, maar de (digitale) dienstverlening sluit momenteel nog niet voldoende aan op de behoefte en leefwereld van burgers en ondernemers. De Aanpak Levensgebeurtenissen is een klantgedreven ontwerp- en ontwikkelproces om vanuit klant(reis)onderzoek inzichten te verzamelen, aandachtsgebieden te benoemen, actieplannen op te stellen en deze uit te voeren. Door met verschillende overheden samen vanuit een klantreismethodiek te kijken naar de ervaringen van ondernemers rondom bepaalde levensgebeurtenissen, werken we toe naar meetbaar verbeterde overheidsdienstverlening, waar de ondernemer echt wat aan heeft!
Wat ga je doen?
Het hele traject - van scoping tot borging - wordt gecoördineerd door een coördinator die daarin samen werkt met een klantreisexpert/-onderzoeker. Het programmateam bestaat in totaal uit drie coördinatoren, drie klantreisexperts, een strategisch relatiemanager, een project ondersteuner en een programmamanager. De nieuwe coördinator begeleidt twee levensgebeurtenissen trajecten (i.e. Ondernemers in zwaar weer en Duurzaam ondernemen).
Verantwoordelijkheden:
De coördinator is verantwoordelijk voor de organisatie en aansturing van de verbeteraanpak rond een specifieke levensgebeurtenis, van scoping tot borging in de lijn:
Het coördineren en opleveren van overheidsbrede klantreisonderzoeken.
Het proces om te komen tot concrete organisatie-overstijgende actieplannen.
Het monitoren van de realisatie van quick wins, verkenningen en verbeterprojecten.
Het borgen van de verbeteracties en de klantreis als geheel.
Het onderhouden van relaties met betrokken overheidsorganisaties.
Het inspireren van collega’s van KVK en andere overheidsorganisaties om vanuit klant en klantreis te denken en werken.
Taken:
Het coördineren, aanjagen en afstemmen van samenwerking tussen collega’s van KVK en andere deelnemende overheidsinstanties.
Organiseren, plannen, faciliteren en verwerken van diverse bijeenkomsten binnen en tussen het projectteam en partners.
Bijhouden van de backplanning van alle taken voor de klantreis (kwartaal en sprintplanning; backlog wordt bijgehouden in Jira).
Opleveren van de klantreis plaat, adviesrapport en actieplannen.
Monitoren van implementatie van quick wins, verkenningen en verbeterprojecten.
Input leveren voor jaarplan, voortgangsrapportages en voor besluitvormingsorganen.
Wat vragen wij?
Als coördinator zet je met name deze competenties in:
Klantgerichtheid: klantgedreven mindset, met oog voor de ‘klant’ ben je een goede ambassadeur van het gedachtengoed van de aanpak levensgebeurtenissen, werken en denken vanuit de wensen en behoeften van de ondernemer.
Organisatiesensitiviteit: inzicht in complexe vraagstukken met meerdere organisaties vanuit verschillende perspectieven, posities en belangen, en daar adequaat op in spelen.
Creativiteit: collega’s van verschillende ketenpartners samen laten ontdekken en creëren van alternatieven en vernieuwende ideeën
Resultaatgericht: impact-gericht en doelgericht, sturen op resultaat over meerdere deelprojecten, milestones en deliverables
Plannen en organiseren: vertalen van doelstellingen in concrete acties en activiteiten, organiseren van middelen en werkzaamheden zodat tijdsplanning behaald wordt.
Als coördinator heb je deze kennis en ervaring en ben je leergierig om deze verder te ontwikkelen:
Ervaring met het verbinden van mensen en (publieke) organisaties rondom een complexe opdracht of vraagstuk.
Ervaring/affiniteit met het aansturen van multidisciplinaire en interbestuurlijke projecten.
Kennis en ervaring met de klantreis methodiek, customer experience en customer journey management.
Ervaring in het faciliteren van workshops en interactieve (on-/offline) bijeenkomsten.
Kennis en ervaring met onderzoekmethoden en designtrajecten.
Kandidaatomschrijving
Samenwerken
Handelt vanuit het groepsbelang en levert samen met anderen een bijdrage aan het gemeenschappelijke resultaat en aan de relaties en sfeer in de groep.
Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.
Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.
Resultaatgericht
Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.
Verantwoordelijkheid nemen
De kandidaat heeft plichtbesef en voelt zich er verantwoordelijk voor dat het afgeleverde werk of een beslissing aan bepaalde eisen voldoet. Daarnaast is hij/zij aanspreekbaar op resultaten van afgesproken acties.
De competenties worden tijdens het interview getoetst.
Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.
Goed om te weten: screening is onderdeel van de procedure, waarbij ook een social media check plaatsvindt. Zie https://werkenbij.kvk.nl/pages/nl-nl/algemeen/privacyverklaring voor meer informatie hierover.
Eisen
Opleiding: Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met CX/klantreismanagement
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met project en- programmamanagement in een klantgerichte omgeving
Ervaring: Kandidaat heeft een bewezen trackrecord met verantwoordelijkheid voor complexe projecten en programma’s en (strategisch) stakeholdermanagement met meerdere stakeholders en uiteenlopende belangen
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met customer journey management
Opdracht: Aanbieder mag maximaal één cv indienen
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 30%
Kennis: De afgeronde opleiding is op het gebied van Bedrijfseconomisch, Marketing, Bedrijfskunde of vergelijkbaar - Weging: 9 %
Kennis: Kandidaat heeft een certificering voor CCXP - Weging: 9 %
Ervaring: Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring in het managen van complexe projecten in het publieke domein
0 tot 3 jaar (2 %)
3 tot 5 jaar (5 %)
5 jaar of meer (8 %)
Ervaring: Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met Agile methodieken
0 tot 3 jaar (2 %)
3 tot 5 jaar (5 %)
5 jaar of meer (8 %)
Ervaring: Kandidaat heeft ... jaar ervaring met cultuur- en gedragsverandering
0 tot 3 jaar (2 %)
3 tot 5 jaar (5 %)
5 jaar of meer (8 %)
Ervaring: Kandidaat heeft ... jaar ervaring met werken bij een vergelijkbare overheidsorganisatie
0 tot 3 jaar (2 %)
3 tot 5 jaar (5 %)
5 jaar of meer (8 %)
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Het interview heeft een tweeledig doel.
Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure.
Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen.
Zeer goed 20% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK.
Goed 10% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK.
Voldoende 3% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK.
Onvoldoende 0% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.