Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel Applicatiebeheerder UBO-register Trusts

Blaak 40, 3011 TA Rotterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
95 38 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

38

Publicatiedatum:

11 aug 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving KVK is op zoek naar een Functioneel Applicatiebeheerder voor het UBO-register Trusts. Het programma waar je onderdeel van wordt is gericht op de realisatie van een register voor trusts en soortgelijke constructies als gevolg van de verplichting uit de wijziging van de vierde anti-witwasrichtlijn. Het register dient als hulpmiddel in het tegengaan van witwassen, de onderliggende basisdelicten, en financieren van terrorisme. De opdrachtgevers vinden het van groot maatschappelijk belang dat daders van witwassen en van terrorismefinanciering hun identiteit niet verborgen kunnen houden achter verhullende juridische constructies. KVK heeft de opdracht dit register te realiseren. Je zult onderdeel zijn van een klein en enthousiast programmateam (trust operating team). Het team werkt in een BizDevOps constructie samen met partners, waarbij afstemming met de business, ontwikkeling en beheer in elkaar overlopen. Daarnaast is er ook een nauwe samenwerking met verschillende externe ketenpartners.

De opdracht betreft een tijdelijke inhuur voor het borgen van de gehele keten qua functionele dienstverlening goed werkt, met als doel dat opdrachtnemer diens specifieke expertise inzet voor complexe projecten op een ondernemende en resultaatgerichte manier te laten slagen. Hierbij worden de volgende activiteiten uitgevoerd:

  • Opereert binnen een complex speelveld met verschillende ketenpartners van SaaS-oplossingen en heeft hierbij een coordinerende rol met focus op ketenbeheer;
  • Zorgt voor het optimaal functioneren van het UBO-register trusts informatiesysteem inclusief koppelingen naar partners;
  • Regelt voornamelijk het beheer vanuit het functioneel beheer portaal van RijksZaak, het platform waarop het informatiesysteem van het register draait;
  • Monitort alle componenten en koppelingen;
  • Implementeert changes en draagt zorg voor gestructureerde uitvoering van dagelijkse beheersactiviteiten;
  • Is verantwoordelijk voor het analyseren, oplossen en bij juiste partij beleggen van de issues;
  • Werkt nauw samen met het trust operating team en externe stakeholders binnen Scrum- en DevOps teams;
  • Is onderdeel van het operating team en neemt vanuit de rol de verantwoordelijkheid voor het vlekkeloos functioneren van het informatiesysteem en de koppelingen;

waarbij de volgende resultaten opgeleverd worden:

  • Ketenprocessen met meerdere SaaS-partners afgestemd en beheerd, met focus op het stabiel functioneren van het UBO-register trusts binnen het complexe stakeholderveld;
  • Technisch en functioneel beheer van het UBO-register en bijbehorende koppelingen uitgevoerd via het RijksZaak-platform;
  • performance structureel gemonitord;
  • Dagelijkse beheertaken en changes planmatig uitgevoerd, inclusief monitoring van alle componenten en het doorvoeren van systeemwijzigingen;
  • Incidenten geanalyseerd, opgelost of effectief doorgezet naar ketenpartners, met als doel continuiteit van dienstverlening te waarborgen;
  • Binnen een multidisciplinair Scrum/DevOps-team structurele verbeteringen doorgevoerd ter ondersteuning van stabiele ketenintegratie en informatiestromen.

De opdracht eindigt wanneer de gevraagde resultaten opgeleverd zijn, waarbij geldt dat uitloop mogelijk is afhankelijk van de voortgang van de beschikbaarheid.

Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar WO werk- en denkniveau
  • Afgeronde opleiding is op het gebied van Wiskunde of Informatica (of vergelijkbaar)
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van ITIL, ASL2, BiSL of vergelijkbaar beheerframework
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbaar ervaring in ICT beheer functies
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbaar ervaring als Functioneel Beheerder
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbaar ervaring met RijksZaak
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbaar ervaring met het coordineren van ketenbeheer
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbaar ervaring met de implementatie van de anti witwas wetgeving
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbaar ervaring met zaakgericht werken
  • Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbaar ervaring met complexe applicatie-, data- en projectomgeving
  • Aanbieder mag maximaal 1 cv indienen
  • Kandidaat dient in het Nederlands te communiceren

Wensen en competenties

Wensen

  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Verantwoordelijkheid nemen
  • Analytisch vermogen
  • Communiceren
  • Samenwerken

Competenties

De competenties worden tijdens het interview getoetst.

Organisatie en team

KVK is op zoek naar een Functioneel Applicatiebeheerder voor het UBO-register Trusts. Je zult onderdeel zijn van een klein en enthousiast programmateam (trust operating team). Het team werkt in een BizDevOps constructie samen met partners, waarbij afstemming met de business, ontwikkeling en beheer in elkaar overlopen. Daarnaast is er ook een nauwe samenwerking met verschillende externe ketenpartners.

Gespreksinformatie

Start publicatie tender: 11-08-2025

Sluiting inschrijving tender: 21-08-2025

Cv beoordeling: 21-08-2025

Gesprekken: tussen 25-08-2025 en 29-08-2025

Gunningsbesluit: 29-08-2025

Voorlopige gunning: 29-08-2025

Startdatum: 01-09-2025

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing CPV code 79620000-6 - Diensten voor de terbeschikkingstelling van personeel, met inbegrip van tijdelijk personeel

Goed om te weten: screening is onderdeel van de procedure, waarbij ook een social media check plaatsvindt. Zie https://werkenbij.kvk.nl/pages/nl-nl/algemeen/privacyverklaring voor meer informatie hierover.

Gunningscriteria Weging prijsdeel: 30 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur