Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Software Engineer Akte-AI

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen
90 32-40 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

17 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je wordt ingezet bij het AkteAI (Augmented Intelligence) team. Het team werkt op maandag en woensdag op kantoor in Apeldoorn. Het Akte-AI team ontwikkelt en beheert systemen waarmee met slimme technieken, waaronder eigen AI-modellen maar ook zelf ontwikkelde algoritmen, automatisch gestructureerde informatie uit aktes wordt gehaald. Bij AkteAI experimenteren we met de nieuwste NLP-technieken. Je hebt een hoge mate van vrijheid om eigen oplossingen te bedenken en uit te werken. AkteAI is geen dertien-in-een-dozijn softwarefabriek. Onze systemen worden gebruikt tijdens het bijwerken van de gegevens in de kadastrale registratie op basis van gegevens in aktes die door het notariaat bij het Kadaster worden aangeboden (een van de primaire processen van het Kadaster). Dit proces vereist veel data-entry werkzaamheden en is daardoor een arbeidsintensief en foutgevoelig proces. Het doel is om de doorlooptijd van deze bijwerking te verkorten en de kwaliteit van dit bijwerkingsproces te verbeteren, door onnodige handelingen te automatiseren en de gebruiker te ondersteunen bij het herkennen van de belangrijke gegevens in de akte. De systemen van AkteAI hebben al voor een aanzienlijke vermindering van de verwerkingstijd gezorgd. Behalve ondersteuning tijdens het bijwerkingsproces, worden de systemen van AkteAI ook ingezet om uitval in het akteverwerkingsproces te verminderen. De inzet van AkteAI leidt doorgaans tot minimaal een halvering van handmatig te controleren uitval. Vanwege deze goede resultaten wordt het AkteAI team ingeschakeld om een geautomatiseerde oplossing te bedenken voor een variatie aan ad-hoc uitdagingen (waarin volume vaak een rol speelt) binnen het Kadaster. Hierbij wordt een groot beroep gedaan op de creativiteit en het doorzettingsvermogen van het team. Het team staat bekend om hoge kwaliteit en betrouwbaarheid. Het systeem is opgebouwd uit een aantal services welke met elkaar communiceren via een workflow engine. Vanwege de benodigde snelheid voor akteverwerking is deze asynchroon. Binnen dit team zoeken wij een creatieve software engineer met doorzettingsvermogen die kan helpen onze AI-modellen richting 100% betrouwbare herkenning te krijgen. Ervaring met Natural Language Processing en (ML)Ops is een pre, maar het is ook mogelijk om deze kennis gaandeweg op te doen.

Werkzameheden of verantwoordelijkheden:

Bedenken en implementeren van slimme oplossingen; Verzamelen van trainings- en validatiedata; Ontwikkeling en beheer van de Kubernetes clusters; Ontwikkeling en beheer van de akteverwerking workflows; Leveren van support; Triage en zo mogelijk oplossen van bugs; Adviseren in en uitvoeren van (mogelijke) verbeteringen in beheer.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Een maximum uurtarief van 90,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 paginas A4;
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
  • Afgeronde (bachelor) Hbo-opleiding of hoger;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als ontwikkelaar (ontwerp, bouw, test, integratie);
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Kubernetes;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met een vorm van CI/CD;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Docker;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Kotlin (of Java).

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met Natural Language Processing en (ML)Ops

Competenties

  • Zelfstandig problemen / verbeterpunten kunnen signaleren, oplossingen voorstellen en oplossingen implementeren;
  • Passie voor simpele oplossingen;
  • Zeer vaardig in het analyseren van bugs in een complexe omgeving;
  • Zeer vaardig in de integratie van verschillende componenten (software, Kubernetes, platform);
  • Een puzzelaar die niet opgeeft voordat het werkt;
  • Doorvragen totdat het werkelijke probleem duidelijk is;
  • Een doener met talent voor samenwerken (ook buiten het team) en oprechte interesse in anderen;
  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 06 oktober 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 03-10-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Voor Akte-AI zijn dit in principe de maandag en de woensdag.

Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Flextender brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Maximaal 5 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.

Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.

Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 19 september 2025 09:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 22 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 26 september 2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur