Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Privacy Officer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 100,00 16-24 Gelderland

Begindatum:

16 sept 2024

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

16-24

Publicatiedatum:

3 aug 2024

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. In deze directie zit ook het Risicio Management Team. In dit team zitten de Risk officers, Information Security Officers en de Privacy Officer en samen zorgen zij ervoor dat de directie het Huis op orde heeft m.b.t. riscio-, informatie- en privacy management. 

Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. 

We werken minimaal twee dagen op kantoor en de overige dagen vanuit huis.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Risico Management is op zoek naar een Privacy Officer.

Opdrachtomschrijving
Het is belangrijk dat de werkprocessen (1e lijn) ondersteuning krijgen van medewerkers met specifieke deskundigheid en kennis op het gebied van privacy. De Privacy Officer is het eerste aanspreekpunt binnen de directie voor privacy gerelateerde vragenstukken en de uitleg van de AVG, en heeft een monitorende en ondersteunende functie rondom het naleven en uitvoeren van het privacybeleid.  
 
De Privacy Officer ondersteunt de FG en CPO bij de uitvoering van privacy op operationeel niveau. Daarbij informeert de Privacy Officer de CPO over de naleving en (mogelijke) knelpunten van de geldende privacywetgeving binnen de directie. 

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren over privacy binnen de directie; 

  • Aanspreekpunt voor vragen vanuit de directie over privacy; 

  • Awareness: geven van presentaties en trainingen om de kennis van privacy van de directie te vergroten; 

  • Vertalen van het privacy beleid naar directie specifieke werkinstructies en werkwijzen; 

  • Binnen de directie toezien op besluitvorming over privacy risico’s en toezien op de voortgang van implementatie van afgesproken maatregelen;  

  • Adviseren, begeleiden en herijken van directie specifieke (pre)Data Protection Impact Assessments (DPIA’s) en er op toezien dat de daaruit voorvloeiende risico’s worden vastgelegd en mitigerende maatregelen binnen de directie worden geïmplementeerd;  

  • Bijdragen aan privacy rapportages ten opzichte van de afgesproken doelen;  

  • Het behandelen en analyseren van directie specifieke datalekken en het coördineren/monitoren van de daaruit voortvloeiende (herstel)maatregelen; 

  • Adviseren over (risico’s op gebied van) privacy bij projecten binnen directie; 

  • Teams ondersteunen met Privacy by Design;

  • Adviseren bij inkooptrajecten, aanbestedingen en leveranciersselectie vanuit het perspectief van privacy, inclusief het opstellen van verwerkersovereenkomsten; 

  • Samenwerken met de AVG-ambassadeurs binnen de directie; 

  • Bijhouden van het register van verwerkingen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 16 september 2024 tot en met 31 maart 2025 voor 16-24 uur per week, met 2 maal de mogelijkheid om met 6 maanden te verlengen. Rekening houdend met eventuele lopende verplichtingen van de inschrijver is een latere startdatum in overleg mogelijk, maar heeft niet de voorkeur. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring op gebied van privacy management.

  • Actuele kennis van privacy in combinatie met een goed inzicht in bedrijfs- en organisatorische processen.

  • Gecertificeerd op gebied van privacy (CIPP/E, CDPO of equivalent).

  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

  • Ervaring met privacy bij IT processen en systemen is een pré.

  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:

    • Integer;

    • Actieve houding;

    • Oplossingsgericht;

    • Empathisch;

    • In staat om zowel zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en acteren;

    • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

    • Klantgericht;

    • Proactief en initiatiefrijk;

    • Teamspeler.

Wensen

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster (40%)

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster (30%)

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.