PET Cloud Engineer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 12 dagen
115 40 Gelderland

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als cloud engineer ga je het Kadaster naar de toekomstige infrastructuur te migreren. Je bent nauw betrokken bij de uitvoering van de migratie en helpt bij de nazorg. Daarnaast bouwen we samen met de leverancier (KPN) aan het verbeteren van het platform en de CI/CD. Je bent een ervaren cloud engineer die goed in staat is de taal van DevOps teams te spreken en een brug te slaan met de leveranciers. Locatie is Kadaster de Brug in Apeldoorn. Belangrijkste technieken, methoden en tools Netwerkbeveiliging zoneringsmodel; Golang; Java; Typescript; Terraform; Angular; Kubernetes; CICD tooling.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: Om onze IT-diensten voor te bereiden op een overstap naar platforms van nieuwe leveranciers, is een migratie project gestart. Het doel hiervan is om alle Kadaster IT-diensten van de huidige private cloud te migreren naar alternatieve platforms (public cloud, hybrid cloud), die een beter uitgangspunt vormen voor een eenvoudige transitie naar de nieuwe leveranciers. Je zal gaan werken aan applicatie platform (MAP Managed Application Platform) gebaseerd op Kubernetes (oa Openshift) en GitOps (ArgoCD). Het team heeft veel keuzes gemaakt, maar inbreng van eigen initiatieven wordt zeer gewaardeerd. Ervaring met de tools is een pre, maar in een snel veranderende wereld vinden we het belangrijker dat je enthousiast bent, je snel leert, en dat je de lat hoog legt.

Eisen

- De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd.
- Een maximum uurtarief van 115,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee van de bemiddelaar en overige kosten.
- Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4.
- Minimaal HBO werk- en denkniveau.
- Minimaal 3 jaar ervaring met het beheren (Ops) van Kubernetes clusters.
- Minimaal 3 jaar ervaring met het ontwikkelen van tooling in en om Kubernetes clusters.
- Minimaal 3 jaar ervaring in het Software development, bij voorkeur ook als lead.
- Minimaal 3 jaar ervaring met Dev en Ops aan/van Openshift 4 / OKD 4.
- Minimaal 3 jaar ervaring met Angular of een ander web framework.
- Minimaal 3 jaar ervaring met het migreren van applicaties naar een nieuw platform (cloud native).
- Minimaal 1 jaar ervaring in het professioneel ontwikkelen in Golang.
- Minimaal 1 jaar ervaring met moderne CI/CD tooling.
- Minimaal 3 jaar ervaring met een of meer van de grote cloud providers.

Wensen en competenties

Wensen

  • Beschrijving uw ervaring met Gitea
  • Beschrijving uw ervaring met Tekton
  • Beschrijving uw ervaring met ArgoCD
  • Beschrijving uw ervaring met Python
  • Beschrijving uw ervaring met Terraform

Competenties

  • Helicopterview
  • Adviesvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
  • Kwaliteitsgericht
  • Klantgericht
  • Proactief
  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 21 oktober 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee bemiddelaar
De bemiddelaar brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.

Overige informatie
Conceptovereenkomsten Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat de bemiddelaar een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. ContractpartijenHet Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. VoorwaardenOp deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag. Geheimhoudingsverklaring Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.VOGDe opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. WAADIIndien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). AcquisitieAcquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst. De bemiddelaar Voor deze opdracht treedt de bemiddelaar op. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de bemiddelaar voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de bemiddelaar aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de bemiddelaar worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De bemiddelaar zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst van de bemiddelaar.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 7 oktober 2025 08:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 8 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 14 oktober 2025 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur