Jira Specialist/consultant

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen
115 40 Gelderland

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jira wordt bij het Kadaster al jaren gebruikt, maar nu willen wij een slag maken in de ontwikkeling van Jira in ons landschap. Er staan een aantal integratie, migratie en optimalisatie projecten te wachten op de juiste specialistische kennis. Ervaring met de tool is een must, maar in een snel veranderende wereld vinden we het ook belangrijk dat je enthousiast bent, je snel leert, en dat je de lat hoog legt.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Jira

  • Jira Cloud

  • AAD

  • CICD tooling

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Automatiseren van het Scrum / Kanban-proces middels Jira;

  • Zorgdragen voor het op gewenst security niveau brengen en houden van Jira;

  • Integratie van Jira in het applicatie landschap van het Kadaster;

  • Beheren van de Jira omgevingen;

  • Deelnemen aan de Dev community binnen het Kadaster.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;

  • Een maximum uurtarief van 115,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker en overige kosten;

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina's A4;

  • Afgeronde (bachelor) Hbo-opleiding of hoger;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met Jira;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met overige Dev tooling;

  • Minimaal 5 jaar ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

  • Door de kandidaat zelf geschreven CV en motivatiebrief.

Wensen en competenties

Wensen

  • Beschrijving uw ervaring met Jira in een eco systeem van tools (bijvoorbeeld ontwikkeltools) (50 pt);

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met relevante en  concrete voorbeelden (50 punten);

    • Antwoord sluit redelijk aan (30 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (20 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

  • Beschrijf uw ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter (50 pt);

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (50 punten);

    • Antwoord sluit redelijk aan (30 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (20 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Helicopterview;

  • Adviesvaardigheid;

  • Overtuigingskracht;

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

  • Kwaliteitsgericht;

  • Klantgericht;

  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 21 oktober 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Tarief
Maximaal € 115,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

  • Conceptovereenkomsten

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

      • 1d Detacheringsovereenkomst

    • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

  • Voorwaarden
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

    Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.

  • Geheimhoudingsverklaring 
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

  • VOG
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • WAADI
    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Acquisitie
    Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

LET OP!!
Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur