Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
17 jun 2025De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Organisatie
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Omschrijving van de opdracht
Onlangs heeft het Kadaster een nieuw sjablonenmanagement tool aangeschaft ter vervanging van de huidige, verouderde en moeilijk beheerbare oplossing. Inmiddels zijn we aan de slag gegaan om deze nieuwe tool op een goede manier in beheer te nemen, de bestaande sjablonen om te zetten naar de nieuwe omgeving en ervoor te zorgen dat gebruikers worden opgeleid zodat zij zelfstandig aan de slag kunnen met deze nieuwe tool. Wij zijn op zoek naar een ervaren en flexibele professional die in staat is op een rijdende trein te springen en daarmee de lopende projectwerkzaamheden snel weet op te pakken. De ideale kandidaat heeft kennis van zaken en legt gemakkelijk contact met projectleden wat zorgt voor een soepele samenwerking en effectieve communicatie. Sterke samenwerkingsvaardigheden zijn essentieel om bij te dragen aan het succes van het project.
Voor de nieuwe sjabloonmanagement tool is al een productowner beschikbaar om de business implementatie en de in beheername in goede banen te leiden. Ter ondersteuning van deze productowner is de afdeling Data-, Proces- en Informatiemanagement (DPI) Bedrijfsvoering op zoek naar een functioneel beheerder.
Vanuit de afdeling DPI Bedrijfsvoering adviseren wij over de (in-)richting van processen en systemen en regisseren wij vervolgens de realisatie, implementatie en het beheer ervan. Wij doen dat specifiek voor de bedrijfsvoering van het Kadaster. Denk hierbij aan HRM-processen, financiële huishouding, facilitaire ondersteuning, inkoopprocessen, enz.
Belangrijkste technieken, methoden en tools:
BISL;
Xential (het nieuwe sjabloonmanagementplatform);
Taken en verantwoordelijkheden:
Samen met de productowner draag jij de verantwoordelijkheid om het nieuwe sjabloonmanagement systeem op een beheerste manier (functioneel) in gebruik en beheer te nemen.
De precieze taakverdeling zal in afstemming met de productowner worden bepaald, maar te denken valt aan de volgende taken:
het opstellen en vaststellen van afspraken rondom taakverdeling tussen key-users, technisch beheer en functioneel beheer;
het inregelen van processen rondom het afhandelen van gebruikersvragen, incidenten, problemen en wijzigingsverzoeken (waarbij je uiteraard aansluit op de standaard processen van het Kadaster);
het inregelen van het (operationeel) leveranciersmanagement voor de nieuwe systemen;
het functioneel inrichten van de nieuwe systemen volgens de standaarden van de leverancier en passend binnen de werkwijze van het Kadaster;
het ondersteunen van gebruikers bij het in gebruik nemen van het nieuwe systeem;
het uitvoeren van voorkomende activiteiten die in het kader van de in gebruik name van de nieuwe systemen nodig zijn (omzetten sjablonen, data migratie, enz.);
het bijdragen aan de werving van een functioneel beheerder voor de structurele invulling van het functionele beheer voor deze nieuwe systemen en het inwerken van deze persoon.
Vereisten / knock-outcriteria
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd.;
Een maximum uurtarief van € 100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee en overige kosten;
Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4;
Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
Afgeronde hbo-opleiding of hoger;
Kennis van BISL;
Aantoonbaar kennis van complexe sjablonen in Word (macro’s);
Minimaal 3 jaar bewezen ervaring met het inrichten van functioneel beheer voor nieuwe systemen en processen waarbij voorheen nog geen functioneel beheer aanwezig was;
Minimaal 3 jaar bewezen ervaring met Xential;
Ervaring met werken voor een overheidsorganisatie die vergelijkbaar is met het Kadaster;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving, taken en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
a. Sluit onvoldoende aan bij de wensen van het Kadaster (0 punten);
b. Sluit voldoende aan bij de wensen van het Kadaster (30 punten);
c. Sluit goed aan bij de wensen van het Kadaster (60 punten);
U beschrijft (max. 300 woorden) hoe u de inrichting van het functioneel beheer beziet en hoe u dit tot een goed einde denkt te brengen. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
a. Sluit onvoldoende aan bij de wensen van het Kadaster (0 punten);
b. Sluit voldoende aan bij de wensen van het Kadaster (20 punten);
c. Sluit goed aan bij de wensen van het Kadaster (40 punten);
Competenties
In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling;
Resultaatgericht;
Vasthoudend;
Planmatig;
Analytisch;
En passend bij de Kadaster kernwaarden: BORG (Betrouwbaar, Open, Relevant en Gedreven).
Tarief
Maximaal € 100,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Overige informatie
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
1d Detacheringsovereenkomst
Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.