Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Functioneel Beheerder MGCP - MUVD

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief 97Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het Kadaster speelt een belangrijk rol in de productie van de internationale topografische data van het Multinational Geospatial Co-production Program (MGCP) en het MGCP Urban Vector data (MUVD). Hiervoor bestaan applicaties die dagelijks door tientallen gebruikers van het Kadaster gebruikt worden. In het bestaande productieproces werken de applicaties inmiddels gedeeltelijk met verouderde software die vernieuwd moet worden. Voor het bestaande productieproces van MGCP en MUVD moet de migratie naar ESRI ArcGIS Pro inclusief bijbehorende processen en aanpalende systemen worden gerealiseerd. Dit omvat een analyse naar de huidige gebruikte functionaliteiten van de applicaties in o.a. ESRI ArcGIS Desktop, het functioneel beschrijven hiervan, en samen met het IT-team deze migratie naar ESRI ArcGIS Pro realiseren. Ook het maken van workflows met de nieuwste workflowmanager, en het instellen van de juiste configuraties in ESRI ArcGIS Pro en ESRI ArcGIS Enterprise zijn onderdeel van de opdracht. Daarnaast moet alles uitgebreid getest en geimplementeerd worden in samenwerking met de gebruikers. Na in-productie-name zal er fine-tuning en voldoende nazorg uitgevoerd moeten worden. Tevens moet er een migratie naar het nieuwe datacenter van het Kadaster inclusief verschillende upgrades uitgevoerd worden. De bestaande processen met bijbehorende data moeten worden overgezet naar de nieuwe omgeving. Het opzetten van een proces voor contentmanagement voor de data in ArcGIS Enterprise behoort ook tot de deliverables. Uiterlijk 31 december 2026 dienen alle gebruikers in het productieproces van MGCP en MUVD gebruik te maken van de gemigreerde applicaties, en dient ESRI ArcGIS Desktop geheel uitgefaseerd te zijn.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • SAFE, Agile en Scrum methodiek van werken;
  • Kennis van ESRI ArcGIS-tools zoals ESRI ArcGIS Desktop, ArcGIS Pro, ArcGIS Enterprise en ArcGIS Workflowmanager;
  • Kennis van Python;
  • IT Service management tool;
  • Jira;
  • Office365;
  • Azure Cloud.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Migratie van MGCP- en MUVD applicaties van ESRI ArcGIS Desktop naar ESRI ArcGIS Pro;
  • Technische en functionele testen;
  • Introductie bij gebruikers;
  • Fine-tuning en voldoende nazorg;
  • Proces voor contentmanagement voor de beheerders opzetten.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Een maximum uurtarief van 97,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker en overige kosten;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal paginas te worden opgenomen;
  • Aantoonbaar Academisch of HBO werk- en denkniveau, verkregen op basis van een afgeronde opleiding;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met ontwikkeling en beheer van Geografische data en Geografische informatiesystemen (GIS);
  • Minimaal 3 jaar ervaring met Jira, Office365 en opstellen van user stories;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met ESRI ArcGIS-tools zoals ESRI ArcGIS Desktop ESRI ArcGIS Pro, ESRI ArcGIS Enterprise en ESRI ArcGIS Workflowmanager;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Python en MGCP/MUVD plugins van ArcGIS Pro;
  • Kandidaat heeft aantoonbaar succesvol complexe opdrachten afgerond;
  • Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld;
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
  • Door de kandidaat zelf geschreven CV inclusief een motivatiebrief.

Wensen en competenties

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Besluitvaardig en vasthoudend;
  • Kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
  • Analytisch vermogen;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk;
  • Analytisch vermogen.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Tarief

Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 6 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal paginas te worden opgenomen.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat de externe administratieve broker een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Externe administratieve broker als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt de externe administratieve broker op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe administratieve broker worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst externe administratieve broker.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr