thumbnail
thumbnail
Functioneel Beheerder Meldingen Coördinatie

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Overig
Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 95,00
36 Gelderland

Publicatiedatum:

16-11-2022

Sluitingsdatum:

29-11-2022

Begindatum:

01-01-2023

Einddatum:

31-12-2023

Uren per week:

36

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team TBO is op zoek naar een Functioneel Beheerder Meldingen Coördinatie.

De Nederlandse wet- en regelgeving gericht op de leefomgeving bestaat uit talloze wetten en regels. Er is een ingewikkeld geheel ontstaan, waarin bijna niemand meer de weg kan vinden. Dat moet eenvoudiger en beter. Daarom is de Omgevingswet ontwikkeld: één wet die alle wetten en regels op het gebied van de leefomgeving vereenvoudigt en bundelt. Hierdoor wordt het makkelijker om ruimtelijke projecten te starten, is er meer ruimte voor maatwerk en zijn er minder regels.

Met de Omgevingswet wil het kabinet beter aansluiten op:

- De samenhang tussen verschillende plannen en activiteiten voor ruimtelijke ordening, milieu en natuur;

- Het stimuleren van duurzame ontwikkelingen;

- De verschillen tussen regio’s.

De beoogde invoeringsdatum van de Omgevingswet is  1-7-2023. De bevoegd gezagen (gemeente, waterschap, provincie en het rijk) moeten dan in staat zijn sneller besluiten te nemen over voorgenomen ruimtelijke activiteiten en zullen onder de nieuwe wet nieuwe planvormen gebruiken. De wet biedt ook meer ruimte voor particuliere ideeën.

Digitaal Stelsel Omgevingswet
De uitvoering van Omgevingswetprocessen zal worden ondersteund door een verregaande digitalisering van werkprocessen en een daarbij behorende informatievoorziening. Relevante data en informatieproducten die noodzakelijk zijn voor planvorming en besluitvorming over de fysieke leefomgeving, zullen voor eenieder beschikbaar komen. Hiervoor wordt het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) ontwikkeld, dat overheden, burgers en bedrijfsleven toegang zal geven tot deze data en informatieproducten.

DSO – van Programma aansturing naar beheerorganisaties
Binnen het DSO-programma (pDSO) is gewerkt aan het realiseren van het inwerkingtredingsniveau van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). Met betrekking tot het digitaal stelsel wordt onderscheid gemaakt tussen enerzijds de landelijke voorziening (aangeduid als DSO-LV) en anderzijds het geheel van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (aangeduid als DSO) dat bestaat uit de DSO-LV én de systemen die op een of andere manier interactie hebben met de DSO-LV, zoals systemen van bevoegde gezagen, van leveranciers van omgevingsinformatie, van softwareleveranciers en van landelijke bouwstenen van de Nederlandse overheid.

Met het eindigen van het pDSO worden een aantal blijvende veranderingen doorgevoerd. De strategische besturing van het DSO komt bij de Strategische Beheer Organisatie (SBO) te liggen, een onderdeel binnen het ministerie van BZK. De SBO wordt eindverantwoordelijk voor een goed end-to-end werkend DSO-stelsel. In opdracht van de strategische beheerder zijn de tactische beheertaken m.b.t. het DSO-LV belegd bij de Tactische Beheer Organisatie (TBO) van het Kadaster. De TBO krijgt daarmee de belangrijke taak van het tactisch aansturen en beheren van de samenhangende componenten die het DSO-LV vormen, als ook de verdere uitbouw en de doorontwikkeling ervan. De huidige ontwikkelpartners van de betreffende componenten worden operationeel beheerorganisaties. Daarnaast zal het jaar 2023 gekenmerkt worden door de omslag van de ontwikkeling en implementatie van de landelijke voorziening naar een werkend stelsel als ook de afronding van het inwerkingtredingsniveau, doorontwikkeling en uitbouw van het DSO-LV.

Opdrachtomschrijving
De Functioneel Beheerder Meldingen Coördinatie is gezamenlijk met zijn collega Senior Functioneel Beheerder verantwoordelijk voor de beoordelingen van complexe melding die worden ingediend bij Meldingen Coördinatie van de TBO en die niet direct kunnen worden doorgezet naar de juiste oplosgroep. Indien mogelijk lost de Functioneel Beheerder Melding Coördinatie de melding zelf op of, geeft advies t.a.v. doorzet mogelijkheden naar oplosteams bij de Operationeel Beheerder of de TBO, of betrekt een collega experts. Indien de situatie erom vraagt treedt je op als incidentmanager en zorgt ervoor dat de afhandeling in goede banen wordt geleid. Daarnaast geef je (mede) inhoudelijk sturing aan het verder professionaliseren en inrichting van de beheerprocessen (waaronder het uitwerken van problem management) over de keten van samenwerkende partijen en de daarbij gebruikte tooling.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Verantwoordelijk voor de beoordelingen van complexe melding die worden ingediend bij Meldingen Coördinatie van de TBO en niet direct kunnen worden doorgezet naar de juiste oplosgroep.
  • Oplossen van de melding of advies geven t.a.v. doorzet mogelijkheden naar oplosteams bij de Operationeel Beheerder of de TBO. Indien nodig betrekken van collega experts.
  • Optreden als incidentmanager als de situatie erom vraagt en ervoor zorgen dat de afhandeling in goede banen wordt geleid.
  • Ondersteuning van de business analisten bij het analyseren, toetsen op haalbaarheid en vinden van adequate oplossingen voor ingediende wijzingsverzoeken.
  • Inhoudelijk (mede) sturing geven aan het verder professionaliseren en de inrichting van de beheerprocessen over de keten van samenwerkende partijen en de daarbij gebruikte tooling.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Functioneel Beheerder Meldingen Coördinatie die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.