Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Dienst- en Productmanager Klantinteractie Services

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 125,00 40 Gelderland

Begindatum:

19 aug 2024

Einddatum:

19 feb 2025

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

23 jul 2024

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Architectuur en Informatiemanagement (A&I) binnen de directie DGV is op zoek naar een Dienst- en Productmanager Klantinteractie Services.

Het team Architectuur en Informatiemanagement begeleidt het Kadaster bij het door ontwikkelen en vernieuwen van waardestromen en de ondersteunende diensten. Wij verbeteren continu de productie- en distributieprocessen en ondersteunende architectuur van onze organisatie. 

Het Kadaster heeft regie op haar verander ambitie vanuit verschillende roadmaps. Deze zijn onderverdeeld in Waardestromen en Ondersteunende Diensten. Tot Waardestromen horen de producten en diensten die directe waarde leveren voor de klanten van het Kadaster. De Ondersteunende Diensten bevatten de producten en diensten die de waardestromen ondersteunen (enablers) en de producten en diensten die de interne Kadaster organisatie ondersteunen. Elke roadmap heeft een eigen Dienst- en Product Manager (DPM). In de roadmap voor de ondersteunende dienst Klant Interactie Services staat de gewenste verandering op het Klantdomein voor nu en de komende 3 jaar. Denk hierbij aan onderwerpen als CRM, CIAM, Portals, Webwinkels en WCAG. Binnen deze roadmap wil het Kadaster een grote samenhangende verandering realiseren om daarmee weer helemaal klaar te zijn voor de toekomst. Dit betekent onder andere modernisering en uitbreiding van de huidige klant kanalen, voldoen aan wetgeving, security en compliancy eisen en het leveren van een inclusieve dienstverlening.

De roadmap Klant Interacties Services (KIS) vormt een spil in alle veranderbehoefte binnen het Kadaster met een klant component. Om deze samenhangende behoefte de komende jaren goed te organiseren is er visie en daadkracht nodig. 

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Novius Raamwerk, TOGAF

  • Scrum/Agile werkwijze

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Er voor zorgen dat producten en diensten aansluiten op de nieuwste ontwikkelingen en behoefte van de klant;

  • De klantstrategie van het Kadaster kunnen overzien en daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan de visie en strategie van het Kadaster;

  • Stakeholder- en portfoliomanagement, samen prioriteiten vaststellen;

  • Roadmap opstellen voor de doorontwikkeling van Klantinteractie services.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 19-08-2024 of zo spoedig mogelijk tot en met 19-02-2025 voor 36 tot 40 uur per week. Deze opdracht heeft geen verlengoptie. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 5 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Academisch werk- en denkniveau op het gebied van informatica verkregen door een afgeronde HBO-/WO opleiding.

Minimaal 5 jaar relevante ervaring in het vakgebied productmanagement.

Minimaal 3 jaar werkervaring met informatievoorziening binnen het overheidsdomein, waarin beleid en uitvoering dicht bij elkaar liggen.

Minimaal 5 jaar ervaring in het werken in complexe programma’s, waarin je met verschillende partijen/projecten met verschillende belangen te maken hebt krijgt. Je bent in staat om deze belangen te herkennen, en als een verbindende factor deze belangen en partijen samen te brengen om zo tot een gedragen oplossing te komen.

Aantoonbare ervaring met product management werkzaamheden in het werkgebied Klantinteractie.

• Je hebt een lerend vermogen en kunt nieuwe kennis snel eigen maken; • Je volgt actief de trends en externe ontwikkelingen in de markt, hebt vakgerichte relevante (externe) netwerken en wil je permanent blijven ontwikkelen; • Je bent ondernemend, flexibel en hebt ervaring met succesvol samenwerken in een moderne Agile omgeving; • Je beweegt je zelfstandig binnen een organisatie en bent omgevingssensitief. Je bent in staat om te communiceren op verschillende niveaus binnen de organisatie; • Je bent een netwerker, natuurlijke verbinder, proactief en je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden; • In staat om een team van stakeholders te engageren en te begeleiden bij het formuleren en beschrijven van modellen, standaarden en requirements.

40 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster .

30 %

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen/ opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.