Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Business Analist CRM

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Uiterlijk eind 2027 moet het Kadaster haar systemen voor Customer Relation Management, (CRM), VerkoopOrderManagement (VOM)en de Product Diensten catalogus (PDC) hebben vervangen; een transitie die veel impact op de organisatie heeft en veel diensten raakt. Hierbij gaan we niet as is over maar gebruiken we het moment om op te schonen en processen optimaal in te richten. Generiek waar het kan en uniek waar het nodig is. Voor de uitvoer van dit project genaamd Klant- en OrderSysteem Modernisering en Optimalisatie (KOSMO) is een projectorganisatie en een verandermanagementteam ingericht. De afdeling Operatie Dienstverlening Registratie (ODR) heeft een belangrijke taak bij het beheer van de systemen en het optimaliseren van de klantprocessen en neemt vanuit die scope deel aan het project. ODR is daarom ook de opdrachtgever van de Business Analist (BA). Tijdens de voorbereidingen voor de aanbesteding is duidelijk geworden dat het een complex speelveld is. Zodra de implementatie voorbereidingen starten is het van cruciaal belang dat dit complexe speelveld inzichtelijk is gemaakt op procesniveau. Het Kadaster heeft hiermee kennis en ervaring om met de (nog te selecteren) leverancier inrichtingskeuzes te maken voor het nieuwe systeem. De BA ondersteunt, de business in eerste instantie met het vastleggen van bedrijfsprocessen van het Kadaster van orientatie tot facturatie en productie. In tweede instantie ook met het verbeteren en herinrichten hiervan. In dit geval gaat het om de processen gerelateerd aan het CRM, VOM en PDC. Meer specifiek wordt hier de keten bedoeld die relateert aan de voornoemde procesgebieden. De BA vervult hierbij een sleutelrol tussen de verschillende implementatieteams, dienst en product development teams en afdelingen zoals IT, security, privacy, HR, finance, Klantinteractie, etc, maar ook de teamleden van de betrokken leveranciers. Het ondersteunen en richting geven aan de verandering is onderdeel van de opdracht. Het belangrijkste in het KOSMO traject is dat de vastlegging van de processen vanaf het eerste moment wordt gedaan. Hierbij maak de BA gebruik van de proces informatie die al aanwezig is en bouwt daarop voort. Veel is in de huidige situatie nog niet of slechts gedeeltelijk vastgelegd, deels omdat de processen niet bestaan en deels omdat zaken nog niet uniform zijn vastgelegd. De BA werkt nauw samen met de vier adviseurs in het klantdomein binnen ODR, die uiteindelijk de processen in beheer gaan nemen. Daarnaast neemt de BA binnen het project deel aan werkgroepen en werkt nauw samen met de projectmananagers. Voor de specifieke processen en details van het nieuwe systeem gaat de BA zelfstandig in gesprek met het team van de CRM leverancier en de relevante afdelingen binnen het Kadaster. Dit laatste om vast te stellen welke veranderingen successievelijk moeten worden doorgevoerd om het doel (de doelarchitectuur) te halen, maar ook om input over de huidige processen te krijgen. Tevens wordt van de BA verwacht dat hij/zij vragen stelt waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt en kritisch is op (overbodig) handmatig werk en risicos die daarbij spelen. Bij het herinrichten moet rekening gehouden worden met de mogelijkheden van de nog te selecteren nieuwe leverancier, en wordt gewerkt volgens het ESSA principe (Elimineren, Standaardiseren, Simplificeren en Automatiseren). Belangrijkste technieken, methoden en tools SAP-ECC 6.0 Ehp 8; SAP-CRM 7.0 Ehp 4; Product Diensten Catalogus beheren we in ECC; Blue Dolphin procesmodelmodel; Archimate; Visio; Lean; BPMN 2.0.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

  • Opstellen, analyseren en uitwerken van de genoemde processen volgens de BPMN 2.0 in de Kadaster tooling;
  • Het beoordelen van deze processen en het aanreiken van verbetervoorstellen met bijbehorende impact op de organisatie;
  • Projectmatige samenwerking: Fungeren als schakel in het project tussen interne stakeholders en vertegenwoordigers van de externe leverancier vanuit de afdeling ODR mbt het vastleggen van de processen;
  • Je bent in staat om te bepalen welke processen vastgelegd moeten worden om de omzetting naar het nieuwe CRM systeem mogelijk te maken.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker en overige kosten;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4 (de motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord);
  • De CV bevat een korte motivatie opgesteld door de kandidaat waarom kandidaat deze opdracht bij hem/haar past;
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
  • HBO/WO werk- en denkniveau en een gerichte vakopleiding op het gebied van business- en informatieanalyse en modelleermethoden, bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Informatica of een vergelijkbare discipline;
  • De BA is aantoonbaar op de hoogte van gangbare standaarden en procesmodellen en eerder, minimaal 5 jaar, betrokken geweest is bij vergelijkbare trajecten, waarbij afdeling overstijgende procesanalyses zijn uitgevoerd. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting de ervaring waaruit dit blijkt;
  • De BA heeft in de periode 2019-heden minstens 3 jaar aantoonbaar ervaring opgedaan als businessanalist binnen een overheidsorganisatie of corporate bedrijven. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting de ervaring waaruit dit blijkt.

Wensen en competenties

Wensen

  • U beschikt over aantoonbare en relevante ervaring met de gevraagde werkzaamheden. Geef aan hoe uw ervaring en competenties aansluiten bij de opdracht. Beschrijf aan de hand van een praktijkvoorbeeld concreet uw rol en ervaring met het vastleggen en analyseren van processen, waarbij u zowel de behoeften van de business als de mogelijkheden van ICT begrijpt en verbindt. Neem hier ook uw aanpak en resultaat in mee. Kennis van en ervaring met een uitvoeringsorganisatie is een pre.
  • U laat via een casus zien hoe u medewerkers van allerlei niveaus en disciplines mee neemt met modelleermethoden en maakt daarbij zelf de vertaling van de taal van de business naar stroomdiagrammen en modellen (o.b.v. BPMN 2.0). Gaarne toelichten in welke situatie welke analytische vaardigheden zijn ingezet om complexe informatie te vertalen naar begrijpelijke inzichten.
  • Gaarne toelichten hoe u de sterke communicatieve vaardigheden inzet om effectieve samenwerkingen met diverse belanghebbenden te bewerkstelligen in het bereiken van de doelen.

Competenties

  • Sterke communicatieve en projectmatige vaardigheden;
  • Structureert en organiseert de processen en het werk;
  • Kan makkelijk kennis overdragen en mensen stimuleren;
  • Kan makkelijk mensen stimuleren en kennis overdragen;
  • Focus op gebruikerservaring en procesverbetering;
  • Maakt zelf een planning en stuurt zelf op resultaten;
  • Teamplayer;
  • Kan makkelijk schakelen tussen lijn en projectorganisatie.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 31 oktober 2025, 08:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 3 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de bemiddelaar, via de onderstaande button.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 november 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Tarief

Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee bemiddelaar

De bemiddelaar brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 6 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat de bemiddelaar een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. Contractpartijen Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. Voorwaarden Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag. Geheimhoudingsverklaring Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. VOG De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. WAADI Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Acquisitie Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst. Bemiddelaar Voor deze opdracht treedt de bemiddelaar op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de bemiddelaar voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de bemiddelaar aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de bemiddelaar worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De bemiddelaar zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst bemiddelaar.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr