Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
-Publicatiedatum:
27 okt 2025Voor het aantonen van de correcte werking van een nieuw in te richten CIAM oplossing is Kadaster op zoek naar een (end-to-end) tester. De tester is verantwoordelijk voor het opstellen van test scenario's waarmee de hele keten (portaal, toegangsdienst, CIAM oplossing, CRM, etc.) structureel kan worden getest en gecontroleerd op correcte werking. Bij het opstellen van de scenario's zullen niet alleen de happy, maar ook unhappy flows bepaald moeten worden. De tester zal ook de tests uit moeten voeren en resultaten moeten vastleggen en delen. Om regressietesten uit te kunnen voeren dienen, daar waar mogelijk en relevant, de testen geautomatiseerd te worden. De tester dient daarom ook kennis en ervaring te hebben van automatiseringstools zoals bijvoorbeeld Cypress of Robotframework. De tester denkt mee met en adviseert het projectteam, haalt informatie op bij stakeholders en deelt proactief resultaten om zo de kwaliteit en efficientie van de implementatie van de CIAM-oplossing te verhogen. Ook is het doel om op een agile manier te werken, waardoor de tester ook iteratief de scenarios zal ontwikkelen en doorlopen. Daarnaast werkt de tester nauw samen met het core-CIAM team, de Projectmanager en andere aanpalende teams zoals het Online- en CRM-team. Voor de specifieke processen en details van de CIAM oplossing zal de tester vooral ook zelfstandig in gesprek gaan met het team van de CIAM leverancier en de relevante stakeholders binnen het Kadaster. De tester zal ook nauw samenwerken met de product-owners en ontwikkelaars/testers van de Scrum-teams.
De werkzaamheden vinden naar verwachting voor 50% op locaties van het Kadaster in Apeldoorn plaats, dus 2 a 3 dagen per week. De overige dagen kunnen de werkzaamheden remote/elders of via teams worden uitgevoerd. Als op locatie wordt gewerkt betreft dit Apeldoorn De Grift of Apeldoorn De Brug. Belangrijkste technieken, methoden en tools Gestructureerd testen TMAP; ISTQB Agile testen; Geautomatiseerd testen; JIRA.
De invulling van deze rol zal op advanced niveau liggen, waarbij functionaris aantoonbaar op de hoogte is van minstens een gangbare test-methodiek en eerder, minimaal 5 jaar, betrokken geweest is bij vergelijkbare trajecten, waarbij afdeling/team overstijgende test-scenario's zijn opgesteld en uitgevoerd. De tester beschikt over een hbo+ werk- en denkniveau (minimaal hbo-diploma) en een gerichte vakopleiding op het gebied van methodisch werken, bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Informatica of een vergelijkbare discipline. De tester heeft in de periode 2019-heden minstens 3 jaar aantoonbaar ervaring opgedaan als tester binnen een overheidsorganisatie dan wel corporate bedrijven. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting de ervaring waaruit blijkt dat aan deze eis wordt voldaan. Vooral de communicatie op verschillende organisatieniveaus en richting de stakeholders zal een belangrijk aspect zijn van de rol, waarbij betrokkene een van de weinige fulltime leden van het Kadaster CIAM project team is en dus ook continuiteit en bereikbaarheid borgt. Tot slot is het Kadaster Agile werken gewend.
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Daarnaast werkt de tester nauw samen met het core-CIAM team, de Projectmanager en andere aanpalende teams zoals het Online- en CRM-team. Voor de specifieke processen en details van de CIAM oplossing zal de tester vooral ook zelfstandig in gesprek gaan met het team van de CIAM leverancier en de relevante stakeholders binnen het Kadaster. De tester zal ook nauw samenwerken met de product-owners en ontwikkelaars/testers van de Scrum-teams.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 november 2025, 00:00 uur. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
De werkzaamheden vinden naar verwachting voor 50% op locaties van het Kadaster in Apeldoorn plaats, dus 2 a 3 dagen per week. Als op locatie wordt gewerkt betreft dit Apeldoorn De Grift of Apeldoorn De Brug.
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn.
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst.
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).