Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

CIAM Tester

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 okt 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor het aantonen van de correcte werking van een nieuw in te richten CIAM oplossing is Kadaster op zoek naar een (end-to-end) tester. De tester is verantwoordelijk voor het opstellen van test scenario's waarmee de hele keten (portaal, toegangsdienst, CIAM oplossing, CRM, etc.) structureel kan worden getest en gecontroleerd op correcte werking. Bij het opstellen van de scenario's zullen niet alleen de happy, maar ook unhappy flows bepaald moeten worden. De tester zal ook de tests uit moeten voeren en resultaten moeten vastleggen en delen. Om regressietesten uit te kunnen voeren dienen, daar waar mogelijk en relevant, de testen geautomatiseerd te worden. De tester dient daarom ook kennis en ervaring te hebben van automatiseringstools zoals bijvoorbeeld Cypress of Robotframework. De tester denkt mee met en adviseert het projectteam, haalt informatie op bij stakeholders en deelt proactief resultaten om zo de kwaliteit en efficientie van de implementatie van de CIAM-oplossing te verhogen. Ook is het doel om op een agile manier te werken, waardoor de tester ook iteratief de scenarios zal ontwikkelen en doorlopen. Daarnaast werkt de tester nauw samen met het core-CIAM team, de Projectmanager en andere aanpalende teams zoals het Online- en CRM-team. Voor de specifieke processen en details van de CIAM oplossing zal de tester vooral ook zelfstandig in gesprek gaan met het team van de CIAM leverancier en de relevante stakeholders binnen het Kadaster. De tester zal ook nauw samenwerken met de product-owners en ontwikkelaars/testers van de Scrum-teams.

Werkzaamheden

De werkzaamheden vinden naar verwachting voor 50% op locaties van het Kadaster in Apeldoorn plaats, dus 2 a 3 dagen per week. De overige dagen kunnen de werkzaamheden remote/elders of via teams worden uitgevoerd. Als op locatie wordt gewerkt betreft dit Apeldoorn De Grift of Apeldoorn De Brug. Belangrijkste technieken, methoden en tools Gestructureerd testen TMAP; ISTQB Agile testen; Geautomatiseerd testen; JIRA.

Verantwoordelijkheden

De invulling van deze rol zal op advanced niveau liggen, waarbij functionaris aantoonbaar op de hoogte is van minstens een gangbare test-methodiek en eerder, minimaal 5 jaar, betrokken geweest is bij vergelijkbare trajecten, waarbij afdeling/team overstijgende test-scenario's zijn opgesteld en uitgevoerd. De tester beschikt over een hbo+ werk- en denkniveau (minimaal hbo-diploma) en een gerichte vakopleiding op het gebied van methodisch werken, bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Informatica of een vergelijkbare discipline. De tester heeft in de periode 2019-heden minstens 3 jaar aantoonbaar ervaring opgedaan als tester binnen een overheidsorganisatie dan wel corporate bedrijven. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting de ervaring waaruit blijkt dat aan deze eis wordt voldaan. Vooral de communicatie op verschillende organisatieniveaus en richting de stakeholders zal een belangrijk aspect zijn van de rol, waarbij betrokkene een van de weinige fulltime leden van het Kadaster CIAM project team is en dus ook continuiteit en bereikbaarheid borgt. Tot slot is het Kadaster Agile werken gewend.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd
  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en overige kosten
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden benoemd
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger
  • Minimaal 5 jaar ervaring als testanalist of tester
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het uitvoeren van regressie en integratietesten van CIAM oplossingen
  • Functionaris aantoonbaar op de hoogte is van minstens een gangbare test-methodiek
  • Eerder, minimaal 5 jaar, betrokken geweest is bij vergelijkbare trajecten, waarbij afdeling/team overstijgende test-scenario's zijn opgesteld en uitgevoerd
  • Beschikt over een hbo+ werk- en denkniveau (minimaal hbo-diploma)
  • Gerichte vakopleiding op het gebied van methodisch werken, bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Informatica of een vergelijkbare discipline
  • In de periode 2019-heden minstens 3 jaar aantoonbaar ervaring opgedaan als tester binnen een overheidsorganisatie dan wel corporate bedrijven

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis en ervaring op het gebied van werken met Scrum of Kanban

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Kwaliteitsgericht
  • Klantgericht
  • Proactief en initiatiefrijk

Organisatie en team

Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Daarnaast werkt de tester nauw samen met het core-CIAM team, de Projectmanager en andere aanpalende teams zoals het Online- en CRM-team. Voor de specifieke processen en details van de CIAM oplossing zal de tester vooral ook zelfstandig in gesprek gaan met het team van de CIAM leverancier en de relevante stakeholders binnen het Kadaster. De tester zal ook nauw samenwerken met de product-owners en ontwikkelaars/testers van de Scrum-teams.

Gespreksinformatie

Gespreksrondes en planning

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 november 2025, 00:00 uur. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

De werkzaamheden vinden naar verwachting voor 50% op locaties van het Kadaster in Apeldoorn plaats, dus 2 a 3 dagen per week. Als op locatie wordt gewerkt betreft dit Apeldoorn De Grift of Apeldoorn De Brug.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn.

Conceptovereenkomsten

Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst.

Contractpartijen

Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden

Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr