Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior IT Projectmanager

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 13 dagen
125 32-36 Gelderland

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

25 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Kadaster is bezig met het vervangen van haar gehele SAP landschap. In dit programma zijn 6 (clusters van) projecten gedefinieerd: ERP-Core (Inkoop, Finance en HR); Klantregistratie (CRM); Verkoopordermanagement (VOM) en Productie-ordermanagement (POM); Datawarehouse & business Intelligence (MI); Integratie platform (IP); Uitfaseren SAP. Binnen dit programma zoekt het Kadaster naar een senior IT Projectmanager voor de implementatie van de clusters Data warehouse & business intelligence en Integratie platform, in verband met het vertrek van de huidige projectmanager.

Datawarehouse & Business Intelligence
Binnen het project Vervanging Datawarehouse & Business Intelligence worden SAP BW (Business Warehouse) en SAP SAC (SAP Analytics Cloud) vervangen door Databricks als Datawarehouse en PowerBI als visualisatietool. Het Data platform staat inmiddels. De werkzaamheden betreffen het realiseren van data producten, het ondersteunen van de business rapportagebouwers bij het realiseren van Power BI rapportages en het optimaliseren/verbeteren van de oplossing middels de implementatie van een Control Framework. Dit project kent een sterke afhankelijkheid met de tijdslijnen voor het vervangen van de ERP-Core.

Integratie Platform (IP)
Dit nieuwe Integratie Platform, gebaseerd op Azure Integration Services (AIS) technologie, is neergezet. Taken betreffen het uitvoeren van de nazorg en opvolgen van eventuele open punten uit de implementatie. Dit project wordt afgesloten per 31 december 2025. De vertrekkende projectmanager fungeert tevens als liaison naar project ERP-CORE voor de realisatie van nieuwe interfaces van- en naar de nieuwe ERP oplossing AFAS.

Opdracht
Het Kadaster is op zoek naar een projectmanager die op een rijdende trein kan springen en het tot een succesvol einde brengt. De primaire verantwoordelijkheid van de Senior IT Projectmanager is er voor te zorgen dat het project de vastgestelde resultaatdoelstellingen binnen de gespecificeerde toleranties (van tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risicos) realiseert die in het plan dan wel de business case zijn gedefinieerd. Dit doet de projectmanager door te structureren, actief invulling te geven aan het managen van de verwachtingen, sturing te geven aan de teams en het organiseren van de besluitvorming. De Senior IT Projectmanager is in staat (grote) projecten te organiseren, te managen en resultaten te leveren die de beoogde verandering moet realiseren. Hij/zij heeft de regie over alle activiteiten die nodig zijn om resultaten voor de geplande verandering te realiseren. Hij/zij maakt hierbij continu de afweging tussen tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risicos. De Senior IT Projectmanager legt verantwoording af aan de opdrachtgever/stuurgroep en heeft de dagelijkse leiding van het project, binnen de vastgelegde beperkingen. De Senior IT Projectmanager onderhoudt het contact met product owner(s)/productmanager/programmamanager/opdrachtgever en overige stakeholders om een vloeiend proces te waarborgen en beslissingen conform de project governance voor te bereiden. Projecten zijn veelal gericht op het behalen van resultaten voor doelstellingen zoals geformuleerd in een business case of op het voorbereiden dan wel doorvoeren van veranderingen in de lijnorganisatie en het uitvoerbaar maken van innovaties.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Inventariseert, analyseert en rapporteert over projectrisicos en -issues richting opdrachtgever en/of stuurgroep, formuleert beheersmaatregelen en managet risicos en issues;
- Rapporteert over voortgang, bestedingen en afwijkingen ten opzichte van de kaders die zijn vastgesteld (in de business case of het projectplan);
- Bewaakt de scope van het project (samen met productowner/productmanager/en opdrachtgever) en rapporteert over afwijkingen ten opzichte van het vastgestelde plan;
- Initieert en onderhoudt proactief relaties met verschillende stakeholders. Kent en managet hun verwachtingen en informeert hen op de juiste momenten om zodoende de projectdoelstellingen te realiseren;
- Zorgt voor communicatie via de meest effectieve lijn(en) van en naar opdrachtgever en stakeholders. Stimuleert en adviseert over besluitvorming conform de projectgovernance;
- Zorgt voor overdracht van project naar de staande organisatie.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria
- De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
- Een maximum uurtarief van 125 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
- Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden benoemd;
- De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
- Minimaal HBO/WO werk- en denkniveau;
- Minimaal 5 jaar ervaring als IT Projectmanager;
- Kennis van- en minimaal 3 jaar ervaring met PRINCE2 en Agile;
- Aantoonbare kennis en minimaal 2 ervaringen als projectleider in een ERP-project;
- Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;
- Minimaal 2 jaar ervaring met een overheidsorganisatie die wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.

Wensen en competenties

Wensen
- U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (max. 300 woorden)
- U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de fase waarin het geschetste project zich nu bevindt, waaruit blijkt dat u ervaring heeft met implementatie van ERP systemen, stakeholdermanagent, scope, voortgang en benefitbewaking, het werken met multidisciplinaire teams en het overdragen van het project naar de lijn/beheerorganisatie.

Competenties
- Resultaatgericht;
- Plannen en organiseren;
- Analytisch vermogen;
- Netwerken;
- Helicopterview;
- Overtuigingskracht;
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
- Sturend vermogen;
- Onafhankelijkheid.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
Stap 4: Verificatiegesprek

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 november 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 november 2025, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

Belangrijkste technieken, methoden en tools: MSP; Prince 2; Agile.

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 6 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.

Conceptovereenkomsten: Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst. Voor deze opdracht gaat de externe administratieve broker een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen: Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden: Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mogen 2 offertes worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring: Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI: Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie: Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

De externe administratieve broker als bemiddelaar: Voor deze opdracht treedt de externe administratieve broker op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe administratieve broker worden vastgelegd.

Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst van de externe administratieve broker.

Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 29 oktober 2025, 08:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 30 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur