Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Testcoördinator meldkamercommunicatie

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen
120 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

30 nov 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) start een project voor het realiseren van een nieuw landelijk meldkamercommunicatiesysteem ter vervanging van de bestaande telefoniesystemen. Hierbij wordt ook meteen een generieke recording voorziening gerealiseerd.

De testcoordinator zal namens het LMS team Test & Kwaliteit de realisatie gaan ondersteunen voor al het te organiseren testwerk dat hierbij nodig is.

Het betreft een opdracht voor het organiseren en (laten) uitvoeren van verschillende testen, waaronder voornamelijk acceptatietesten voor gebruik en beheer. Ook technisch complexe ketentesten met gekoppelde (telefonie)systemen behoren tot de scope. Het te vormen testteam bestaat uit beheerders en gebruikers van het te realiseren systeem. Er zal nauw samengewerkt worden met meerdere leveranciers en met de verschillende meldkamer disciplines. Er is sprake van tijdsdruk bij het traject. De testcoordinator is verantwoordelijk voor het opstellen, coordineren en uitvoeren van een testaanpak en het opleveren van testrapportage en advies over het resultaat.

De testcoordinator zal vanuit zijn/haar eigen specialisme de keten van de gehele voorziening met de daaraan gekoppelde systemen moeten kunnen overzien. Een goede samenwerking (diplomatie) met gebruikers, beheerders, leveranciers en technische specialisten vanuit de projectorganisatie is cruciaal.

Dit alles heeft tot doel om succesvol en binnen de tijd de testen voor te bereiden, uit te voeren en hierover te rapporteren aan de opdrachtgever.

De opdracht is afgerond op het moment dat het landelijk meldkamercommunicatiesysteem en de recording voorziening succesvol zijn gerealiseerd en operationeel in gebruik genomen.

De voorziening wordt gerealiseerd en getest op verschillende meldkamerlocaties binnen Nederland (reizen noodzakelijk).

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, en volledig afgerond diploma op Hbo-niveau in de richting van ICT.
  • De kandidaat is TMAP Testmanagement-niveau of ISTQB Testmanagement-niveau gecertificeerd.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 8 jaar minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met gestructureerd testen en testanalyse in een soortgelijke opdracht.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 8 jaar minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als testcoordinator in een soortgelijke opdracht.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 8 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring In een soortgelijke opdracht met telefoniesystemen of voicerecordingsystemen in de rol als testcoordinator.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring In een soortgelijke opdracht binnen grote organisaties met minimaal 5k+ medewerkers.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het organiseren van gebruikersacceptatietesten waarbij sprake is van verschillende groepen belanghebbenden (verschillende disciplines).
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het vlak van het technisch en functioneel testen van koppelingen tussen verschillende applicaties.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in de meldkamerwereld (LMS, Politie, Brandweer, Ambulance, KMar) in een ICT gerelateerde functie.

Competenties

  • Integriteit: Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie.
  • Samenwerken:Kan diplomatiek acteren en motiveren richting verschillende belanghebbenden. Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
  • Initiatief:Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risicos te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.
  • Besluitvaardigheid: Neemt eigenstandig beslissingen of spreekt zijn mening uit, ook wanneer zaken onzeker zijn of risicos inhouden. Toont zich op zijn handelen aanspreekbaar.
  • Flexibel gedrag:Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden.
  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeen aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Organisatie en team

De Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) start een project voor het realiseren van een nieuw landelijk meldkamercommunicatiesysteem ter vervanging van de bestaande telefoniesystemen. Hierbij wordt ook meteen een generieke recording voorziening gerealiseerd.

Gespreksinformatie

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek plus (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht. Dit kan maximaal 8 weken duren waardoor bovenstaande startdatum een fictieve startdatum betreft. Starten kan zoveel eerder als mogelijk, na doorlopen van de screening

Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur