Testautomatiseerder

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 14 dagen
91 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 okt 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Een optimaal werkend informatiesysteem dat politieagenten en rechercheurs ondersteunt bij hun werk: daar streef jij naar als testautomatiseerder. Om je doel te bereiken, deel jij jouw kennis en ervaring met je teamleden. Samen zetten jullie je in voor zowel de overgang naar het nieuwe systeem als de doorontwikkeling ervan. Dat doen jullie in een uitdagend werkveld dat continu verandert.

In jouw rol ligt de nadruk op testwerkzaamheden, zowel geautomatiseerd als handmatig. Daarnaast pak je aanvragen tot aansluitingen en analyses op. In samenwerking met de informatieanalist, ontwikkelaar, applicatiebeheerder en scrummaster ga je T-shaped te werk om het product en de dienstverlening te optimaliseren. Heb je goede ideeen om de testautomatisering naar een hoger niveau te brengen? Dan horen we die graag.

Doelstelling

Als Test automatiseerder draag je bij aan het verbeteren van de bestaande registratieve systemen van de Nationale Politie.

Verantwoordelijkheden

  • Geautomatiseerde regressietesten opzetten en uitvoeren in Playwright;

  • Handmatige testen uitvoeren a.d.h.v. Userstorys;

  • Test data raadplegen en klaarzetten in SQL-databases / Database4Net;

  • interfaces, services en koppelvlakken testen met XML en SoapUI;

  • API testen met Swagger UI;

  • Ondersteunen bij Gebruikers acceptatie test en Functioneel Beheer.

Contacten

Je hebt dagelijks contact met je teamleden, regelmatig met gebruikers/ stakeholders en af en toe met ketenpartners van Politie. Daarnaast maakt het te testen systeem deel uit van een keten, en ben je in staat om goed te communiceren met andere teams en ketenpartners binnen en buiten de organisatie.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een volledig, volwaardig, afgeronde en erkende HBO bachelor.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als testautomatiseerder.
  • De kandidaat heeft kennis en aantoonbare werkervaring met het automatiseren van regressietesten met Playwright in Visual Studio met als codeertaal Type Script.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een agile- of scrumteam.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Jira, Bitbucket, Git, SQL, .NET, Swagger UI en SoapUI.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met handmatig tests uitvoeren a.d.h.v. Userstorys.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met .Net en Jenkins/ XL Deploy.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een 24/7 (IV omgeving) organisatie.
  • Bereid om te participeren in piketdiensten. Elke 6 weken een week piket (17:00 8:00 uur en weekend)

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 85 %
Gewicht van prijs: 15 %

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Elasticsearch om in de logging te kunnen kijken.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Royal TS, om OTA machines te bereiken.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het automatiseren van regressietest met Sourcetree en FitNesse/ Selenium.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Confluence waar informatie gedeeld wordt en Service manager om productie issues te onderzoeken.

  • De kandidaat heeft minimaal een volledig, volwaardig, afgeronde en erkende HBO bachelor in de richting van ICT of informatica.

  • In verband met piketdiensten, is de reistijd woon-/werkverkeer van- en naar Zwolle van belang voor deze aanbesteding.

Competenties

  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid; Maakt feiten, meningen en ideeen aan anderen in begrijpelijke Nederlandse taal mondeling duidelijk.

  • Luisteren; Verzamelt belangrijke informatie uit mondelinge mededelingen. Geeft aandacht en ruimte aan gesprekspartners. Vraagt door en gaat in op reacties.

  • Overtuigingskracht; Stemt de wijze van overtuigen af op de reactie van de ander(en), hanteert argumenten die de ander(en) aanspreken en maakt anderen enthousiast met aansprekende beelden en ideeen.

  • Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.

  • Initiatief; Begint uit zichzelf, wacht niet af, draagt uit eigen beweging ideeen en voorstellen aan en neemt het voortouw bij acties of projecten.

  • Leervermogen; Is alert op nieuwe informatie. Maakt zich actief meester van nieuwe kennis en past deze effectief toe voor de eigen functie.

  • Flexibel gedrag; Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden.

  • Probleemanalyse; Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.

  • Resultaatgericht; Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiente en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

  • Klantgerichtheid; Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Type inzet

  • Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

  • Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek plus (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht. 

  • Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

  • Let op, Piketdiensten zijn van toepassing. 

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-11-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-10-2027 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever niet worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Uurtarief
Maximaal: € 91,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

LFNP functie
Bedrijfsvoeringspecialist B, schaal 10

CV-eisen
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.
U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word.

Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur