Multi-media contentmaker

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 25 dagen
80 32 Zuid-Holland

Begindatum:

29 sept 2025

Einddatum:

29 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

21 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht betreft het ontwikkelen van leer- en ontwikkelproducten voor de politieorganisatie, met als doel de opleidingsbehoefte van de operationele politieteams te ondersteunen in het kader van de transitie naar Agile werken. De multi-media contentmaker zal verantwoordelijk zijn voor het vertalen van theoretische kennis maar ook informatie uit gesprekken naar concrete, praktische leerproducten, zoals praatplaten, animaties en andere multi-mediacontent. Deze producten worden ontwikkeld in een team van verschillende specialisten en inhoudelijke kennisdragers. Uiteindelijk draag je bij aan het creeren van leermodules in het FlowSparks leermanagementsysteem maar kunnen het ook onderdelen worden die trainers gebruiken in hun trainingen.

Werkzaamheden:

  • Ontwikkelen van gevarieerde content, zoals films/interviews, animaties, info-graphics, podcasts, en andere leerproducten met verschillende leervormen (horen, zien, lezen) en leertijd.
  • Vertalen van theoretische kennis naar toepasbare leerproducten die aansluiten bij de agile werkmethodiek en het bijdragen aan scriptvorming voor films en animaties.
  • Bijdragen aan de inrichten van leer- en ontwikkelmodules in FlowSparks.
  • Actief feedback verzamelen en verwerken om de effectiviteit en aantrekkelijkheid van de leerproducten te verbeteren.

Doelen van de opdracht:

Het creeren van effectieve en inspirerende leerproducten die de politie helpen bij de transitie naar agility (wendbaarheid). Het ontwikkelen van leeractiviteiten die gericht zijn op zowel de inhoud als de manier van leren, met een focus op verschillende media en leervormen.

Doelstelling

We hebben als doel elke 3 weken een product voor collega's op te leveren. Kleine, gemiddelde of grote leermodules of activiteiten waarmee de collega's aan de slag kunnen. Zelf werken we ook kort cyclisch waarbij we een specifiek doel bepalen voor de komende 3 weken en hieraan werken. Het is de bedoeling dat alles wordt gemaakt in de huisstijl van de politie. Hiervoor heeft de politie een pallet aan vormgeving beschikbaar. In het script zit veel vrijheid maar bij de vormgeving ben je ook gebonden aan de uitstraling die we hanteren.

Verantwoordelijkheden

  • Het maken van film, animaties, opnemen podcasts, presentaties, workshops, praatplaten en alles wat jij bedenkt dat kan bijdragen. Dit alles op basis van informatie die aangedragen wordt door inhoudelijke experts en een vertaling nodig hebben zodat het een leermodule wordt.
  • Bijdragen aan het bedenken en inrichten van leermodules (e-learnings) waar het gemaakte beeldmateriaal in gebruikt wordt.
  • Het is voor ons een pre wanneer je ook redactie skills hebt en bijvoorbeeld bekend bent met het schrijven van scripts voor animaties. Het draagt bij aan onze flexibiliteit en samenwerking met de inhoudelijke specialisten die aanwezig zijn binnen het project.

Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde relevante mbo of hbo-opleiding in vormgeving maar vooral veel ervaring met het maken van 3D vormgeving: filmen, monteren en animaties met daarnaast 2D vormgeving. 

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met Adobe-programma's en het uitwerken van producties van A tot Z, inclusief tekst en beeld.

  • De kandidaat heeft minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol.

  • De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZPer / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de Inschrijver.

Eis 1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd. Sjabloon : CV template 1.9.doc

Eis 2. De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de Inschrijver.

Eis 3. De kandidaat heeft een afgeronde relevante mbo of hbo-opleiding in vormgeving maar vooral veel ervaring met het maken van 3D vormgeving: filmen, monteren en animaties met daarnaast 2D vormgeving. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.

Eis 4. De kandidaat heeft minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met Adobe-programma's en het uitwerken van producties van A tot Z, inclusief tekst en beeld. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

Eis 5. De kandidaat heeft minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

Wensen en competenties

  • De kandidaat heeft in de afgelopen 8 jaar minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig werken in programmas zoals Adobe Premiere, Illustrator, InDesign of After Effects en heeft relevante portofolio stukken toegevoegd aan het CV.

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het maken van scripts voor film en/of animaties.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring of minimaal affiniteit met het ontwikkelen van leeractiviteiten, e-learnings en leermodules.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met agile werken.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politie.

Wens 1. De kandidaat heeft in de afgelopen 8 jaar minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig werken in programma’s zoals Adobe Premiere, Illustrator, InDesign of After Effects en heeft relevante portofolio stukken toegevoegd aan het CV. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (30%)

Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het maken van scripts voor film en/of animaties. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare ervaring met het maken van scripts voor film en/of animaties. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het maken van scripts voor film en/of animaties (30%)

Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring of minimaal affiniteit met het ontwikkelen van leeractiviteiten, e-learnings en leermodules. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring of minimaal affiniteit met het ontwikkelen van leeractiviteiten, e-learnings en leermodules. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring of minimaal affiniteit met het ontwikkelen van leeractiviteiten, e-learnings en leermodules (20%)

Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met agile werken. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring met agile werken. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met agile werken (10%)

Wens 5. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politie. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de politie. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politie (10%)

Vereiste competenties/vaardigheden:

  • Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat. Werkt het liefst volgens een iteratief proces.

  • Ondernemend & zelfstandig: Je bent onderzoekend, legt gemakkelijk contact en gaat gemakkelijk over tot doen/uitvoeren. Je gaat hierin zelfstandig te werk en schroomt niet om laagdrempelig afstemming te zoeken.

  • Leervermogen: Is alert op nieuwe informatie. Maakt zich actief meester van nieuwe kennis en past deze effectief toe voor de eigen functie.

  • Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiente en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

  • Snelheid: Heeft weinig nodig om een vertaalslag te maken van het gesproken of geschrevenen naar een uitwerking in beeldtaal. Kan daarbij goed omgaan met feedback en ziet de ontwikkeling als een transparant gezamenlijk proces.

  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeen aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Organisatie en team

Contacten
De multi-media content maker werkt nauw samen met de de expert op leren & ontwikkelen, de inhoudelijke experts, het team dat de leermodules inricht, de projectleider en eventueel redacteur. Het project wordt uitgevoerd in een agile werkomgeving, met korte feedbackloops en continue verbetering van de leerproducten.

Gespreksinformatie

Wegens de vakantie zullen naar verwachting zullen de gesprekken in september plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Voor deze opdracht is een BO screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur