Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
19 apr 2025Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Opdracht
Binnen team Sociaal Domein is eind 2024 Zorgned geïmplementeerd. Dit systeem moet onderhouden worden, processen verbeterd en onderhouden. De specifieke taken zijn:
Doorlopend:
Beheren autorisaties en bewaking privacybeleid
Onderhouden inrichting en tabellen
Monitoren van procesgang (bijv. batchopdrachten, server, koppelingen, controlelijsten etc)
Versiebeheer
Beantwoorden van informatieverzoeken en beheren van de mailbox
Bijhouden en verbeteren van de handleiding
Beheer briefsjablonen
Nieuwe collega’s wegwijs maken in de applicatie
Deelname aan key-users overleg (1 keer per 2 weken 2 uur)
1e contactpersoon voor de leveranciers en cluster Informatie (denk hierbij o.a. aan storing applicatie, storing koppeling, geldigheid certificaten, archivering etc.)
Vaste momenten in het jaar:
Aanleveren van externe informatie (denk aan CBS (4x p/j), mijngemeenten etc)
Aanpassen van tarieven
Doorvoeren van leverancierswijzigingen na nieuwe zorginkoop
Gegevens aanlevering voor accountantscontrole
DigiD audit voor het cliëntportaal
Hoofdversie-gebonden werkzaamheden (2 keer per jaar):
Beoordelen documentatie van Zorgned. Bespreken en vertalen naar gebruik nieuwe functionaliteit binnen GIJS
Testen nieuwe functionaliteiten
Begeleiden productiegang
Scholing/nazorg
Projectmatig werken:
Opzetten en beheren van een wijzigingsproces
Opstellen van een jaarplan
Implementeren en verbeteren van processen
Uitrollen van nieuwe functionaliteiten zoals koppelingen, modules, standaarden
Toepassen van landelijke richtlijnen en standaarden
Implementeren werkafspraken vanuit zowel lokaal Zorg4Ijsselstein als regionaal Regionale Backoffice Lekstroom / Regionale toegang.
Meedenken en sparren over verbeteringen en nieuwe ontwerpen
Vereisten / knock-outcriteria
Aantoonbare werkervaring met ZorgNed;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij een gemeente;
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij een gemeente (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het opzetten en beheren van een wijzigingsproces (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met verbeteren en implementeren van processen (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het trainen, coachen en/of begeleiden van collega’s (10 punten).
Competenties
Je wilt de applicatie écht begrijpen – tot in detail!
Je ziet snel verbanden en brengt structuur aan
Je communiceert makkelijk met techneuten, eindgebruikers en management
Je werkt volgens PDCA – je checkt of iets werkt en stelt bij waar nodig
Je bent flexibel en speelt in op veranderingen
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden ingepland wanneer de kandidaten bekend zijn, maar waarschijnlijk in de laatste week van april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 21 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Gemeente faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.