Financieel Projectadviseur

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 6 dagen
112,50 12 - 16 Noord-Holland

Begindatum:

26 mei 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

14 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.  

Fysiek domein
Binnen de gemeente Huizen bestaat het fysiek domein uit een tweetal afdelingen: afdeling Omgeving en afdeling Openbare werken. Het fysiek domein wordt de komende tijd toekomstbestendig gemaakt: de formatie en bedrijfsvoering worden op orde gebracht, evenals de dienstverlening, met daarbij aandacht voor een effectieve in- en externe samenwerking en resultaat- en opgavegericht werken.

Omschrijving van de opdracht
Voor het project Stad & Lande is externe kennis en expertise nodig op het gebied van financiën en control. Dit betreft het controleren  van rapportages m.b.t. de projectkosten, afstemming met de externe partijen, evenals het maken van kostenramingen per projectfase. Op dit moment is deze expertise onvoldoende beschikbaar binnen de gemeente Huizen en is de inhuur daarvan noodzakelijk om geen vertraging op de lopen binnen deze projecten. Onderdeel van de opdracht is het maken van een financieel dashboard die door de assetmanagers gebruikt kan worden om kostenramingen en prognoses te maken voor verschillende projecten.

De werkzaamheden bestaan verder uit:

  • Beoordelen Maandelijkse Termijnstaten BAM

  • Beoordelen VTW's op Financiële Aspecten

  • Rapportage Provincie Noord-Holland Risicomanagement, voorbereiding/sessie/uitwerking

  • Inrichting Financiële administratie Stad & Lande

  • Opstellen Financieel overzicht Stad & Lande

  • Kostenraming SO Stad & Lande

  • Inrichting Financiële administratie Stad & Lande

  • Kostenraming VO Stad & Lande

  • Beoordeling DO Raming Stad & Lande

  • Beoordeling UO bestek Stad & Lande

Minimumeisen / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Uiterlijk beschikbaar per 26 mei 2025;

  4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van financiële dashboards;

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

  1. Een afgeronde HBO bachelor opleiding op het gebeid van Finance en Control (20 punten);

  2. Aantoonbare kennis van bedrijfsadministratie (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het managen van projectbeheersing (20 punten);

  4. Aantoonbare kennis en werkervaring met projectfinanciering (10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportages en het kunnen maken van kostenramingen van SO, VO en DO’s voor projecten (20 punten);

  6. Een maximum uurtarief van € 112,50,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief of exclusief Fee) (10 punten).

Competenties

  • Nauwkeurig;

  • Verantwoordelijk;

  • Analytische vermogen;

  • Klant-, kwaliteits- én omgevingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 22 mei 2025, tussen 09.00 uur en 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 21 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur