Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Procesadviseur

Gemeente Houten

Onderdoor 25, 3995 DW Houten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€85 32 - 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

30 dec 2024

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Het team
Het team Informatie is sinds mei 2024 een regieorganisatie en bestaat uit verschillende clusters, waaronder Advies, Regie, Geo, Functioneel Beheer, Helpdesk en Digitale Informatie Voorziening (DIV). Het team INFO ondersteunt andere teams zo goed mogelijk met informatie(technologie). Momenteel werken er ongeveer dertig medewerkers in dit team, die niet alleen voor de gemeente Houten, maar ook voor enkele andere regionale overheidsorganisaties de ICT-dienstverlening verzorgen. In totaal worden er ruim 1100 accounts ondersteund op locaties in Nieuwegein, Utrecht, Wijk bij Duurstede en Houten. Het behouden van een stabiele, beschikbare en betrouwbare ICT-architectuur en –infrastructuur is de basis. Tegelijkertijd willen we meebewegen met de veranderende eisen in de organisatie en gebruik maken van nieuwe mogelijkheden op ICT-gebied. De collega’s zijn altijd bereid om te sparren en samen mooie resultaten te behalen.

Opdracht
Je adviseert over verschillende processen en oplossingen. Dit doe je breed in de organisatie, je hebt te maken met veel verschillende teams en processen. Je bent gesprekspartner voor naaste collega’s, managers en medewerkers en werkt naast het beschrijven ook actief aan het stroomlijnen en borging van de processen. Borgen van kwaliteit, het verlagen van doorlooptijden en het verhogen van efficiency staan hierbij voorop.

Daarnaast: 
• Leid je sessies om de business te betrekken bij alle aspecten van het ontwikkelen van werkende processen.
• Heb je oog voor de impact van veranderingen op mensen, werkprocessen, relaties met opdrachtgevers en klanten.
• Zorg je ervoor dat het advies en ontwerp worden gesteund door relevante stakeholders.
• Stel je procesbeschrijvingen op met behulp van interne documentatie, interviews of groepssessies, inclusief controlepunten zoals financiële rechtmatigheid en informatieveiligheid.
• Ben je bezig met het bevorderen van de acceptatie van gestroomlijnde processen.
• Werk je nauw samen met informatiemanagement, functioneel beheer en business owners om de implementatie van processen vorm te geven.
• Onderhoud je kennis over bestaande kaders, regelingen, informatievoorzieningen, systeemvereisten, procedures en opleidingen;
• Draag je beheer over inrichting en rechten binnen de procesmodeleertool.

Vereisten / knock-outcriteria 
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Procesadviseur; 
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bestuurskunde; (15 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het optimaliseren van processen bij een gemeente; (25 punten)
6. Aantoonbaar in het bezit van een Lean-certificering op minimaal Green Belt niveau;  (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met implementatie en inrichting van applicaties en systemen; (15 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met Engage Process; (10 punten)
9. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender. (5 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
• Klantgericht;
• Communicatief vaardig;
• Samenwerken; 
• Analytisch vermogen;
• Resultaatgericht;
• Coachen en begeleiden.

Beoordeling 
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

• Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
• Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal, zie criteria. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr in overleg
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg. In eerste instantie voornamelijk op kantoor. 

Planning 
De gesprekken zijn gepland op maandag 13 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vriijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
• De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
• Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 
• Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.   

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 3 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 3 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 7 januari 2025, 09.00 uur uur. Tot die tijd kunt u reageren. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.