Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
1 aug 2024Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
We zoeken een senior beleidsadviseur economie en media ad interim, die zelfstandig een aantal taken binnen het team kan verrichten.
Ontwikkeling van economisch beleid, waarbij visie en uitvoering hand in hand gaan. Concreet vragen we je mee te werken aan de ontwikkeling van de Economische Visie voor de volgende onderwerpen:
Inzet op een diverse(re) economische samenstelling. Dit betekent dat we naast de grootste sector Media (27% van de Hilversumse banen) ook inzetten op andere sectoren. De tweede grote sector in Hilversum is ‘zorg, gezondheid en sport’. Hoe brengen we ambities die o.a. vastliggen in de diverse gebiedsontwikkelingen verder door koppeling aan het bovenregionale ecosysteem en zorgen we voor innovatie? Daarnaast willen we ook meer inzetten op stadsverzorgende economie. Ruimte is echter schaars. Wat is nodig om voor een diversere economie, hoe gaan we dit met de stad doen en met welke instrumenten?
Circulaire economie: de transitie naar een duurzame en circulaire economie is één van de grotere opgaven waar het bedrijfsleven (en de maatschappij) voor staat. In het nationale programma Ruimte voor Economie van het Ministerie van Economische Zaken wordt gesteld dat deze transitie 15% additionele fysieke ruimte vraagt. Hoe gaan we dit accommoderen/faciliteren? Wat is nodig om de transitie naar een circulaire en duurzame economie te realiseren? Dit willen we samen de stad (ondernemers, onderwijs, andere stakeholders) en regio’s (Utrecht, Gooi en Vechtstreek en Amsterdam) doen. Welke instrumenten zetten we als gemeente hiervoor in? In de economische visie moet hier duidelijkheid over komen.
Voorkomende werkzaamheden die worden toegewezen aan het team Economie en Media.
Vereisten / knock-outcriteria
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening, Sociale Geografie, Economie of met een ruimtelijk en/of economisch component;
Minstens 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het ontwikkelen van ruimtelijk economische beleid;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met beleidsontwikkeling bij een beleidsafdeling economie binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met werken in politiek/bestuurlijke omgeving (30 punten);
Een aantoonbare opleiding op minimaal wo master niveau op het gebied van Ruimtelijke Ordening of Economie (10 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het uitbrengen van adviezen en schrijven van beleidsdocumenten op bestuurlijk niveau, zowel inhoudelijk als qua proces (30 punten).
Competenties
Aantoonbaar goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden, bijvoorbeeld door ervaring met het opstellen en presenteren van beleidsdocumenten en -adviezen ;
Goede teamplayer;
Ondernemingszin: pakt zelfstandig voorkomende taken op;
Omgevingsbewustzijn: Is zich bewust van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren. Speelt in op deze ontwikkelingen en vertaalt deze naar het eigen werkgebied.
Regisseren: Brengt belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen. Geeft vorm aan en richting aan (uiteenlopende) samenwerkingsverbanden en realiseert een gemeenschappelijk resultaat.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 22 augustus 2024 tussen 09:00 uur en 11:00 uur en vrijdag 23 augustus 2024 tussen 13:00 uur en 15:00 uur. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag dinsdag 20 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).