Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
3 mei 2022Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 750 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.
Opdracht
Gemeente Hilversum is op zoek naar een medior medewerker facilitair die wil meebouwen aan een professioneel, zakelijk en duurzaam team Facilitair. De afdeling Facilitair is ingericht als regie-organisatie. Dit houdt in dat we onze dienstverlening en leveranciers regisseren en daarmee verantwoordelijk zijn voor de aansturing en kwaliteit van de dagdagelijkse dienstverlening binnen de facilitaire keten. Hierbij hoort het afstemmen met leveranciers over operationele en tactische werkzaamheden, afstemmen met collega’s (algemeen facilitair medewerkers en bodes) en met de senioren en teammanager. Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het verzorgen van een tijdige terugkoppeling zowel bij verstoringen als bij successen. Jij zorgt ervoor dat de facilitaire- en huisvestingsprocessen efficiënt en effectief verlopen. Je bent een vraagbaak voor klanten (vaak op aangeven van onze frontoffice) op het gebied van de door team Facilitair te leveren producten en diensten. Je draagt zorg voor duidelijke opdrachten en instructies richting de operationele medewerkers en/of externe (toe)leveranciers. Je ondersteunt de senior medewerkers facilitair in de aansturing van de allround medewerkers binnen de keten. Jouw focus hierbij is ontzorgen. Zowel richting de allround facilitair medewerkers, de senior als de klanten.
Er wordt van je verwacht dat je sensitief en proactief bent, initiatief neemt voor het doen van verbetervoorstellen en deze ook daadwerkelijk tot realisatie brengt. Je draagt actief bij aan het hoge serviceniveau voor onze interne klanten. Je bent contractmanager van een aantal contracten op het gebied van soft- en hardservices het team. Dat betekent dat je verantwoordelijk bent voor het bijhouden van het contractdossier, het afstemmen met de leverancier en het handhaven van het afgesproken kwaliteitsniveau. Je houdt je ook bezig met het verduurzamen van de organisatie. Recent heeft Hilversum de CO2 prestatieladder ingevoerd en is daarmee gestart om de bedrijfsvoering klimaatneutraal te maken voor 2022. Je maakt onderdeel uit van de projectgroep voor de data analyse en je verzorgt de noodzakelijke rapportages voor de verkrijging van het certificaat en je monitort de dienstverlening van de adviseur. Verder ben je verantwoordelijk voor de aansturing van een aantal facilitaire projecten. Je zorgt ervoor dat deze van A-Z uitgevoerd worden en jij bent verantwoordelijk voor de projectsturing op de gebieden: geld, organisatie, tijd, informatie en communicatie.
Beknopt de voornaamste werkzaamheden voor de medior medewerker facilitair:
Bewaken van de uitvoering van klachten, wensen, informatieverzoeken en storingen en onderhoudswerkzaamheden;
Het beoordelen van (complexe) verzoeken/ klantwensen en vervolgens hier een adequate aanpak op bedenken en deze tot uitvoering brengen;
Rapporteren over de voortgang van besluiten en acties;
Leveranciers aansturen (contractmanagement en contractbeheer) op operationeel en tactisch niveau;
Ondersteunen bij budgetbewaking, afhandelen en coderen van facturen;
Adviseren en ondersteunen van de senior medewerkers en operationele medewerkers in de bedrijfsvoering;
Data verzamelen die de basis kan vormen voor rapportages en besluitvorming;
Facilitaire projecten zelfstandig begeleiden en ondersteunen bij grote projecten;
2e lijns escalatieniveau zijn voor operationele problemen/ verstoringen;
Ontwikkelen en integreren van duurzaamheid in de bedrijfsvoering en besluitvorming.
Kennis en ervaring, je hebt
HBO werk- en denkniveau;
Kennis en (aantoonbare) ervaring van facilitair en huisvesting bij voorkeur hard services;
Kennis van projectmanagement, projectondersteuning of voldoende ervaring met het uitvoeren van projecten;
Kennis van en inzicht in contract- en leveranciersmanagement op operationeel en tactisch niveau;
Kennis van LEAN Management of bereid dit op te doen;
Kennis van huisvesting en duurzaamheidsvraagstukken;
Ervaring met werken in een regie-organisatie;
Je bent in het bezit van BHV/ Ploegleider BHV of bereid dit te halen;
Kennis van Excel, Office 365, TEAMS, Ms Project en TOPDesk.
Daarnaast heb je:
Een goed gevoel voor humor;
Zin om in een leuk dynamisch facilitair team te werken in een gemeente met ambitie;
Een positieve instelling en positieve energie waarmee je werkzaamheden oppakt en tot een goed einde brengt;
Een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ben je klantgericht;
Een goed gevoel voor teamverhoudingen en neem je actief deel aan overleggen en activiteiten;
Een sterk analytisch vermogen en ben je kwaliteitsgericht.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Beschikbaar per woensdag 1 juni 2022 voor minimaal 24 uur per week;
3. Aantoonbare werkervaring als projectleider bij facilitaire Europese aanbestedingen;
4. Aantoonbare werkervaring als facilitair projectleider.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van facilitair, techniek of bouwkunde (30 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als facilitair medewerker binnen een facilitaire afdeling (35 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar waarbij je facilitaire projecten en hard-services projecten in het facilitaire werkveld uitgevoerd hebt (35 punten);
Competenties
Communicatief sterk, zowel verbaal als schriftelijk;
Resultaatgerichtheid;
Organisatiesensitiviteit;
Plannings- en organisatorische vaardigheden;
Doorzettingsvermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 24 mei 2022 tussen 13.00 uur en 15.00 uur en donderdag 26 mei 2022 tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 23 mei 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.