Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2024Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
19 sept 2023Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Opdracht
Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:
Hoofdzakelijk juridische advisering, ondersteuning en afhandeling bezwaar, beroep en hoger beroepszaken op het vakgebied Wabo, Wro, Ww en Apv (bouwen, gebruik, vellen, aanleggen, uitwegen) en optreden als gemachtigde van het college van B&W bij de commissie bezwaarschriften/Rechtbank/ Raad van State;
Daarnaast:
Algemene juridische advisering op het vakgebied Wabo, Wro, Ww en Apv (bouwen, gebruik, vellen, aanleggen, uitwegen);
Ondersteuning en juridische advisering bij aanvragen omgevingsvergunning en behandelen van zienswijzen/bedenkingen;
Verweer voeren in/ondersteunen bij aandachtsdossiers;
(Zienswijze) gesprekken voeren met in- en externe partijen;
Bijdragen aan de invoering en implementatie van de Omgevingswet;
Zelfstandig deelnemen aan (kortlopende) projecten en overleggen al dan niet als plaatsvervanger van collega’s;
Overige voorkomende (juridische) werkzaamheden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Jurist bezwaar en beroep Wabo binnen een gemeente;
2. Beschikbaar in avonduren (vanwege vooraf geplande zittingen Commissie bezwaarschriften) (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de Juridische richting (40 punten);
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Jurist Wabo (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bezwaar en beroep binnen een gemeente (30 punten).
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Inlevingsvermogen;
- Overtuigingskracht;
- Initiatief;
- Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Samenwerken;
- Oplossingsgericht;
- Mondelingen en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- Klantgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 26 september 2023 tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 september 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.