Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
-Uren per week:
OproepPublicatiedatum:
1 okt 2024We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. De raad van de gemeente Hilversum bestaat uit 37 betrokken en bevlogen raadsleden. Daarnaast ondersteunen ongeveer 20 commissieleden de 10 fracties in de gemeenteraad.
Opdracht
Voor de raads- en commissieleden zijn wij opzoek naar een gecertificeerde externe vertrouwenspersoon. Het doel van het instellen van een externe vertrouwenspersoon is het bieden van een veilig en onafhankelijk aanspreekpunt om dilemma’s op gebied van bijvoorbeeld onderlinge omgangsvormen in vertrouwen te kunnen bespreken en advies te krijgen hoe ermee om te gaan. De externe vertrouwenspersoon is aanvullend op de mogelijkheid die er nu al is om in gesprek te gaan met de burgemeester en/of de griffier.
Graag ontvangen we uw offerte. Uit uw offerte moet blijken hoe uw service en aanpak eruit zien, inhoudelijk en financieel, zodat wij weten wat wij kunnen verwachten wanneer we met u verder gaan. Onze uitvraag gaat daarnaast specifiek over een vertrouwenspersoon voor gemeenteraadsleden. In uw offerte willen we daarom ook graag terug zien op welke manier u aansluit bij het onderstaande profiel en welke ervaring u heeft als vertrouwenspersoon van een gemeenteraad en als vertrouwenspersoon in zijn algemeenheid.
We zijn op zoek naar een ervaren externe vertrouwens persoon die:
Politiek sensitief is;
Kennis heeft van de werking van het lokaal bestuur;
Gecertificeerd is als vertrouwenspersoon.
Vereisten/ knock-outcriteria
1. Aantoonbar gecertificeerd als vertrouwenspersoon (benoem dit duidelijk in het cv);
2. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vertrouwenspersoon;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring binnen een politiek bestuurlijke omgeving (Beschrijf minimaal 1 voorbeeld in het CV waarin je politiek bestuurlijke sensitiviteit hebt laten zien); (30 punten)
4. Een motivatie van maximaal 1 a4jte met daarin duidelijk vermeld hoe de door ervaring opgedane kennis een toevoeging kan zijn op deze opdracht en hoe de dienstverlening wordt ingericht door de kandidaat. (25 punten)
5. Aantal aantoonbare werkjaren te herleiden; (30 punten)
a. tot 3 jaar aantoonbare werkervaring als externe vertrouwenspersoon; (10 punten)
b. 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring als externe vertrouwenspersoon; (20 punten)
c. meer dan 7 jaar aantoonbare werkervaring als externe vertrouwenspersoon. (30 punten)
6. Aantoonbaar beschikbaar per 1 januari 2025 op oproepbasis. (15 punten)
Competenties
Analytisch vermogen;
Politieke sensitiviteit;
Inlevingsvermogen;
Adviesvaardig;
Communicatief vaardig.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De werkdagen zijn op basis van behoefte van raadsleden naar een externe vertrouwenspersoon.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 15 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 10 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).