Begindatum:
12 jul 2024Einddatum:
12 nov 2024Uren per week:
24Publicatiedatum:
4 jul 2024Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar inwoners, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 800 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
Onze kernwaarden zijn vertrouwen, betrokkenheid, professioneel, duurzaam, inclusief en eenvoud. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.
Opdracht
We zoeken een communicatieadviseur voor een specifiek thema. Door de hoge grondwaterstanden is een wijk in Hilversum in het bijzonder geraakt. In de komende maanden is de inzet er op gericht het gesprek aan te gaan met de betrokken inwoners en ondernemers, informatie te geven en handelingsperspectief te bieden. Hiervoor is een communicatieplan en uitvoering nodig.
Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:
Je adviseert het programmateam over de communicatie- en participatieaanpak.
Je schrijft een communicatie- en participatieplan en vertaalt deze in concrete activiteiten.
Je organiseert het participatietraject (samen met het programmateam).
Je realiseert communicatiemiddelen zoals nieuwsbrieven en berichten voor uiteenlopende gemeentelijke kanalen en ondersteunende (visuele) middelen.
Je schrijft en redigeert teksten voor intern en extern gebruik.
Je hebt oog voor actuele, relevante ontwikkelingen en adviseert daarover.
Daarbij werk je samen met de communicatieadviseur van de portefeuillehouder.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met communicatie- en participatietrajecten voor overheidsorganisaties (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het organiseren en begeleiden van communicatietrajecten (voor inwoners en ondernemers) binnen het fysiek domein bij een overheidsorganisatie (benoem minimaal 1 traject in het cv) (25 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het organiseren en begeleiden van participatietrajecten (voor inwoners) binnen het fysieke domein (benoem minimaal 1 traject in het cv) (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in het domein van watermanagement of openbare ruimte (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het schrijven van teksten voor diverse kanalen én middelen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het realiseren van (visuele) communicatiemiddelen (10 punten).
Competenties
Goede adviesvaardigheden;
Goede communicatievaardigheden zowel schriftelijk als verbaal;
Goede maatschappelijke antenne;
Kennis van en ervaring met communicatie- en participatietrajecten;
Resultaatgerichte denker en doener;
Stressbestendig, flexibel en gedisciplineerd (strak plannen gaat je goed af).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp´er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).